Terug

Verkeerde compensatie vergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. B.

Naar: Mega

18/06/2023

Ik verhuisde 30-10-2021. Er werd een verkeerde slotfacturen gemaakt met verkeerde metersstanden en data. De ondernomen acties:- 07-01-2022: Slotfactuur gas ontvangen + terugbetaling van € 247,54. Probleem: 1 ) Metersstanden kloppen niet met overnamecontract, 2) Datum klopt niet met overnamecontract- 07-04-2022: Slotfactuur elektriciteit ontvangen + betaling van € 4,00. Probleem: 1 ) Metersstanden kloppen niet met overnamecontract, 2) Datum klopt niet met overnamecontract- 26-01-2022 + 11-04-2022 + 10-11-2022: Klacht omwille van de verkeerde meterstanden + data- 21-11-2022: Slotfacturen aardgas geannuleerd + Nieuwe slotfacturen ontvangen + Terugbetaling € 140,17. Probleem: 1) Geen aanpassing gebeurt van de meterstanden en de datum --> Alleen een vermeerdering van tarief, 2) Aanpassing van de terugbetaling --> Nu moet ik ineens bijbetalen, 3) Fout in slotfactuur bijgekomen: Vaste vergoeding vanaf 10-11-2021, duur 354 dagen, bedrag ex BTW: 60,12 euro- 21-11-2022: Klacht verstuurd naar mega omwille van de verkeerde meterstanden + data- 28-11-2022: Slotfacturen elektriciteit geannuleerd + Nieuwe slotfacturen ontvangen + Betaling van 11,63. Probleem: 1) Geen aanpassing gebeurd van de meterstanden en de datum, 2) Alleen een vermeerdering van tarief , 3) Aanpassing van de terugbetaling --> Nu moet ik ineens bijbetalen.- 06-12-2022: Klacht omwille van de verkeerde meterstanden + slotfactuur + bedrag. Probleem: Blijkbaar kunnen deze niet geannuleerd worden.Nu moet ik i.p.v. 4 euro een 119 euro bijbetalen. --> Fout nog steeds niet rechtgezet.- 09-02-2023: Mail van compensatie- 17-05-2023: Vraag naar de compensatie wanneer dit wordt terugbetaald + Vraag naar wat de compensatie precies inhoudt. Probleem: 1) Opnieuw naar de klachtendienst moeten mailen en kreeg ik de berekening te zien. 2) Conclusie: compensatie is alleen voor elektriciteit berekend a.d.h.v. de laatste slotfactuur. 3) Compensatie werd verrekend en ik zou nu nog steeds een bedrag van € 8,94 dienen te betalen. - 06-06-2023: Mailverkeer dat de compensatie niet klopt. Volgens Mega is dit de enige compensatie die ik verkrijg en zit elektriciteit en gas in. Probleem: 1) Er wordt niet gekeken om dit recht te zetten. 2) Duidelijk een vraag naar telefonisch contact om dit uit te leggen, maar deze vraag wordt genegeerd.- 12-06-2023: Via post ontvangen om het bedrag van €8,94 te betalen + 7,50 euro voor het versturen van de brief. Probleem: • Nu dien ik een bedrag van €16,44 te betalen voor iets wat nog steeds niet in orde is. Hiervoor heb ik reeds terug gemaild. - 13-06-2023: Laatste maal gemaild dat er degelijk fouten zijn en dingen niet kloppen. Probleem: 1) Geen reactie ontvangen op de mail, 2) Aangeduid in slotfactuur gas wat er nog dient betaald te worden ter compensatieConclusie: Er is alleen een compensatie gebeurd voor elektriciteit en niet voor gas. Ook werd er aan de laatste slotfactuur een extra bedrag toegevoegd die dient geannuleerd te worden. Dit dient beide rechtgezet te worden. Hopelijk is het mogelijk om dit nog eens onder de loep te nemen.

Berichten (7)

Mega

Naar: H. B.

19/06/2023

DATA NOT AVAILABLE

Mega

Naar: H. B.

21/06/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------IandC Leuven, 21 jun 2023 09:43 CESTBeste mevrouw Boeykens,Bedankt voor jouw mail.Mijn collega van de interne dienst heeft intussen ook een compensatie voor aardgas berekend. Het voorgestelde bedrag ter compensatie is Eur204.99. Dit bedrag neemt alle kosten omtrent het teveel aangerekende verbruik in acht. Indien je ons jouw akkoord geeft, kunnen we verdergaan met het aanvragen van de goedkeuring voor deze compensatie.Gelieve mij te bevestigen indien je akkoord gaat met dit voorgestelde bedrag. Alvast bedankt!Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JorisKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[L69L74-3G3ZN]

H. B.

Naar: Mega

21/06/2023

BesteBedankt voor de berekening van de compensatie. Net zoals bij de vorige berekening zou ik graag jullie berekening krijgen en dit vergelijken met de slotafrekening vooraleer ik dit bevestig.Met vriendelijke groetenHannelore Boeykens

Mega

Naar: H. B.

26/06/2023

Mega. Same Energy. Just Cheaper.Beste mevrouw Boeykens,Bedankt voor jouw mail.Alle teveel aangerekende kosten op de slotfactuur werden opgeteld op tot het bedrag van de compensatie te komen. Onderstaand screenshot toont deze bedragen in het geel:Indien we bij de som van deze kosten ook nog 21% BTW rekenen, komen we uit op het voorgestelde bedrag van Eur204.99. Indien dit bedrag ok is voor jou, mag je mij dat laten weten. Wij zullen dan het nodige doen om de compensatie in orde te brengen.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JorisKlantenadviseur Team Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 Vr: 8u30-17u)Contacteer onsimage.pngs:mega1.zendesk.com/attachments/token/r2eqJfVcKHDMep0PPEcCO9R2i/?name=image.png Power Online SA BE0535.615.192 Rue Natalis, 2 - 4000 Liège[L67Z6J-YDWZN]

H. B.

Naar: Mega

13/07/2023

BesteIk ga akkoord met dit bedrag tot terugbetaling.Met vriendelijke groetenHannelore Boeykens

Mega

Naar: H. B.

13/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -Geachte klant,Hartelijk dank voor uw aanvraag: Klacht - Verkeerde compensatie vergoeding - (CPTBE01814984-17)Het is in goede orde ontvangen door onze klantenservice. Deze spant zich in om u zo spoedig mogelijk te antwoorden.Antwoord gewoon op deze e-mail om aanvullende opmerkingen toe te voegen.In geval van urgentie, aarzelt u niet om contact met ons op te nemen via telefoonnummer 016/67.60.60 (ma-vr werkdagen: 9u-12u30 en 14u-17u).Met duurzame groeten,Team MegaVaartstraat 167, 3000 Leuven-----------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[42EV10-LY29L]

Mega

Naar: H. B.

20/07/2023

- Typ uw reactie boven deze regel -----------------------------------------------Experts_Leuven, 20 jul 2023 11:38 CESTBeste mevrouw Boeykens,Wij hebben jouw klacht via Test Aankoop goed ontvangen.Ik heb jouw akkoord voor de compensatie doorgegeven aan de interne dienst. Dit wordt zo snel mogelijk in orde gebracht voor jou. Alvast bedankt voor jouw geduld.Intussen blijven we beschikbaar voor al je vragen.Bovendien kan je de meestgestelde vragen in onze FAQ raadplegen.We wensen je nog een prettige dag verder.Met vriendelijke groeten,JorisKlantenadviseur **Team** Mega✉ info@mega.be☎ 016 67 60 60 (Ma-Do: 8u30-17u30 and Vr: 8u30-17u)Contacteer ons--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Mega.[42EV10-LY29L]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform