Terug

Verkeerde communicatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. V.

Naar: FLUVIUS

20/03/2025

Vandaag kwam Fluvius onze verzwaring uitvoeren. De offerte werd in augustus getekend, maar door verschillende vertragingen konden pas deze maand de werken doorgaan. Vorige week, 12 maart, kwam al iemand langs om na te gaan of de nodige voorbereidingen getroffen waren. Op basis van de offerte, en de late mails van Fluvius was alles voorzien. Kabels, betonplex plaat, keuring van de elektriciteit… Hier werden ook geen opmerkingen gemaakt over de voorziene kabels; alles kon doorgaan. Echter vandaag blijkt dat de verkeerde kabel werd voorzien van kast naar tellerbatterij. Ik had, zoals in alle communicatie gevraagd wordt, een 4x10mm² kabel voorzien en geplaatst. Echter blijkt dat dit dus een veel dikkere kabel zou moeten zijn. Los daarvan is ook de volledige elektriciteitskast voorzien op een kabel van 4x10mm² (ik had ook de details doorgegeven om de kast op de juiste manier te bekabelen). Met een hoofddifferentieel die dus ook te lage capaciteit heeft. Ook de kast is, logischerwijs, maar gekeurd op 63A. We moeten dus ASAP iemand inschakelen om de zekeringkast aan te passen, een nieuwe kabel te voorzien en opnieuw ook een keuring te voorzien… Waarschijnlijk gaat het hier om een menselijke fout, echter zijn hier voor ons wel opnieuw extra kosten aan verbonden… Terwijl wij eigenlijk netjes de richtlijnen van Fluvius hebben gevolgd.

Berichten (1)

Bemiddeling door Testaankoop 27 maart 2025

FLUVIUS

Naar: T. V.

17/04/2025

Dag meneer Van den Bergh, Ik heb uw klacht goed ontvangen. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen. Dit gaat over uw binneninstallatie en is dan ook uw verantwoordelijkheid. Wij hebben uitgevoerd wat u gevraagd en goedgekeurd heeft op uw offerte, namelijk 144A op 400V, echter, bij de uitvoering bleek dat u maar een keuring had tot 63A. Fluvius is verantwoordelijk voor de aansluiting t.e.m. het plaatsen van de teller. De aansluitkabel naar uw zekeringskast dient geplaatst te worden door uw installateur en het is zijn verantwoordelijkheid dat dit de gepaste kabel is. Ik kan begrijpen dat uw ongenoegen hier niet mee is weggenomen, maar helaas kan ik geen andere wending geven aan uw dossier. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 20 maart 2025 9:46 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Verkeerde communicatie ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform