Terug

Verkeerde beginstand elektriciteitsmeter

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Engie

13/01/2024

Beste, Op 31/08/23 vertrekt de vorige huurder uit ons appartement en noteren en fotograferen we de eindstand van de elektriciteit. We sluiten een nieuw contract af met Engie (de vorige huurder had evenzeer een contract met Engie, wat de overstap eenvoudiger zou moeten maken). Op 18/09/23 hebben Engie een eerste bericht gestuurd omtrent de startmeterstand. Op 06/10/23 merken we echter dat er een verkeerde startmeterstand in ons account werd ingegeven. Dit hebben we onmiddellijk gemeld, er kwam geen reactie. We stuurden nadien op 27/10, 22/11, 13/12, 06/01/24 en 08/01/24 berichten. Echter, allemaal zonder resultaat. De status op ons account weergeeft dat de berichten in verwerking zijn. Ook hebben we meerdere malen gebeld, maar dit is eveneens hopeloos: je krijgt van de operator enkel te horen ze zijn er mee bezig en verder kunnen ze geen informatie geven. Aangezien de startmeterstand foutief is, durven we geen tussentijdse meterstanden ingeven om ons verbruik van de laatste maanden in het oog te houden. We wensen te vermijden dat we ook nog een deel van de verbruikskosten van de vorige huurder moeten betalen.Kunnen jullie ons hiermee verder helpen? Alvast bedankt voor jullie tijd! Met vriendelijke groeten, Ilse en Marie

Berichten (2)

Engie

Naar: M. D.

15/01/2024

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: M. D.

15/02/2024

Geachte,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform