Terug

Verkeerde Afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

L. D.

Naar: FLUVIUS

01/05/2025

Betreft: Betwisting van factuurnummer 708732698580 van 29/04/2025 Geachte mevrouw/heer, Op 30/04/2025 heb ik van u de hierboven vermelde factuur ontvangen voor een bedrag van € 600. Dat moet echter een vergissing zijn: jaarlijkse afrekening begin mei met factuurperiode van 2 mei 20xx tot 2 mei 20xx. Tevens kloppen de voorschotten niet die ik maandelijks betaalde, namelijk €150 in plaats van de door u opgegeven €63,53. Het totaal van mijn voorschotten tot december zouden een bedrag zijn van € 1050. Jullie komen op een bedrag van € 444,71. Dit is al een verschil van € 605,29 in mijn voordeel. Hoe komen jullie aan de meterstanden? Gokken jullie. Een geluk dat ik de meterstanden bijhoud in een Excel bestand. Mijn meterstand op 9 januari 2025 bedroeg 107699, jullie rekenen mij een stand op van 108034. Is een verschil van 335 KWh. Ik geef maandelijks mijn metingen door. Ik vraag mij af waarom. Ik betwist die factuur dan ook en vraag u om ze na te kijken. In afwachting van uw reactie betaal ik het niet-betwiste gedeelte van de factuur, namelijk € 600, en dit onder voorbehoud van al mijn rechten. Met vriendelijke groet, De Wandeler Ludo

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: L. D.

05/05/2025

Dag meneer De Wandeler, Ik heb uw klacht goed ontvangen. Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen. Op 01/01/25 vond er een uitzonderlijke meteropname plaats. Meer info kan u hier terugvinden: Waarom moet ik mijn meterstanden doorgeven? Fluvius Wat verandert er op 1 januari 2025? Fluvius U heeft hiervoor de mail in bijlage gekregen, dit echter enkel voor gas, aangezien u over zonnepanelen beschikt (voor elektriciteit heeft men dezelfde meterstand van de vorige keer genomen, zodat u hier als klant hier geen nadeel van zou ondervinden). Op 16/04/25 heeft u uw meterstanden doorgegeven voor de jaarlijkse meteropname, en toen zijn de meterstanden van 01/01/25 herschat op basis van de meterstanden van 16/04. Voor gas werden de meterstanden ook geschat, aangezien u geen gevolg gegeven heeft aan de mail in bijlage. Men heeft de meterstanden op 01/01 nu aangepast naar deze van 09/01 (107699, 92207 en 1685): Dit wordt ook zo naar uw leverancier doorgestuurd, die op zijn beurt aangepaste facturen zal opmaken. Uw jaarlijkse afrekening bestaat nu uit de afrekening tot 01/01/25 en deze die u ook zal ontvangen (hebben?) na de meteropname van 16/04. Indien de betaalde voorschotten niet kloppen op uw factuur, dient u aan te kloppen bij uw leverancier, hier heb ik jammer genoeg geen zicht op. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Klachtenbeheer Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 1 mei 2025 16:00 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Bulk: Verkeerde Afrekening ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform