Ik heb bij het CVA de cursus elektricien gevolgd. Op aanraden van mijn werkgever ben ik samen met een collega begonnen met de cursus gedurende 12 weken. Wij hebben voor deze cursus gekozen omwille van de vele praktijklessen die in de inhoudstabel aangeboden werden. Die praktijk hebben we nodig in onze dagelijkse activiteiten op het werk. Gedurende die 12 weken is er echter geen enkele les gegeven waarin deze praktische handelingen aan bod kwamen. Vele cursisten begonnen dan ook vragen te stellen of die praktijk nog zo komen, maar deze bleef achterwegen. Op het einde van de cursus moesten wij van het CVA nog een examen doen en daarmee was de cursus afgerond. Omdat ik met vragen bleef zitten ben ik de inhoudstabel van de aangeboden cursus terug gaan opzoeken. Nu blijkt dat die inhoud niet overeenstemt met de verkregen cursus. Wij hebben een cursus gekregen die louter theorie inhoudt. Dit is niet de cursus waarvoor wij ons ingeschreven hebben. Ik heb het CVA hierover gecontacteerd en zij hebben het probleem bevestigd. Blijkbaar is de inhoud van de cursus veranderd en niet aangepast in de website. Na dat ik hun meegedeeld heb dat ik teleurgesteld ben omwille van het gebrek aan praktijkervaring hebben ze mij aangeboden om de originele cursus op te sturen als een “thuiscursus”. Hiermee ben ik niet akkoord gegaan omdat ik vind dat je geen praktijkervaring kan opdoen aan de hand van foto’s. Daarom vroeg ik hun of ik die cursus nog zou kunnen volgen. Dit is blijkbaar niet meer mogelijk. Na overleg met mijn werkgever heeft die besloten om het inschrijvingsgeld van mij en mijn collega ( Nico Verscuren) terug te vragen. Hier wil het CVA echter niet op in gaan. Volgens hun kan dit niet meer omdat wij de cursus al afgerond hebben. Wij vragen het inschrijvingsgeld terug zodat wij een andere cursus kunnen gaan volgen en op die manier toch nog praktijkervaring kunnen opdoen. Want spijtig genoeg hebben wij in de cursus electricien van het CVA bijna niets geleerd.