Terug

VERISURE BEDRIEGLIJKE VERKOOPSPRAKTIJK

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. P.

Naar: Verisure

13/10/2021

Beste,Mijn moeder heeft iemand aan de deur gehad van Verisure die haar met misleidende en bedrieglijke verkoopsprakijken een contract heeft aangesmeerd op één maand van haar verhuis naar een andere gemeente. Hij deed dit door snel-installatie voor te stellen en onmiddellijke betaling te doen met ZIJN smartphone en haar ontfustelde digipas en bankkaart.Hieronder de mail die verstuurd werd naar Verisure doch voorlopig zonder enige reactie.Met dank voor jullie interventie.Mvg.Alain Laute.Geachte,Gisteren (op 12/10/2021) is iemand van jullie vertegenwoordigers (Dylano Henze met badgenummer 16615DH) langs geweest bij mijn moeder (Gilberte Piens) in de Brakelstraat 4 te Sint-Martens-Latem. Contractnummer is nergens op de documenten te bespeuren, zodat een online klacht (via www.verisure.be/nl/contact) al niet mogelijk bleek.Daar heeft hij haar een contract (zonder vermelding van enig referentienummer) aangesmeerd en met zijn GSM-toestel een betaling gedaan door in te loggen met haar digipas en bankkaart. Dit zijn praktijken die ver buiten het wettelijk kader treden. Mijn moeder is financieel ontoerekeningsvatbaar en heeft niet langer de bevoegdheid om dergelijke contracten (Telecom, televisie, nutsvoorzieningen, alarmsystemen etc.) zelfstandig af te sluiten. Daarom werd ook haar betalingsapp gelimiteerd tot € 50 per transactie en is het in GEEN geval de bedoeling dat derden met HAAR digipas en bankaart een betaling van een hoger bedrag forceren via andere betalingsfaciliteiten.Daarom vraag ik u beleefd doch met drang het contract met onmiddellijke ingang stop te zetten en het bedrag van € 875,16 (dat deheer Dylano Henze met zijn toestel en dus zijn IP-adres zelf heeft overgeschreven) binnen de 24 uur terug over te maken op rekening van mijn moeder.Ook wensen wij ons te beroepen op Artikel 17 EU-AVG i.v.m. het wissen van de persoonsgegevens die betrekking hadden op deze ongeldige overeenkomst.Indien geen onmiddellijk gevolg wordt gegeven aan dit schrijven, zal de gerechtelijke procedure voor de terugvordering van het volledige bedrag én schadevergoeding (o.a. strafrechtelijke vordering op basis van Artikel 491 SW.) zonder verder verwijl in gang worden gezet.Met beleefde groeten,Alain Laute (zoon en bewindvoerder Gilberte Piens)GSM 0499 / 555 194alain.laute@telenet.be

Berichten (2)

Verisure

Naar: G. P.

13/10/2021

Chère, Cher client,Merci pour votre e-mail ! Nous vous confirmons sa bonne réception et nous allons traiter votre demande dans les meilleurs délais.Notre service clientèle est ouvert du lundi au vendredi de 08h00 à 18h00 (sauf jours fériés)Voulez-vous un accès 24/7 à toutes vos données ? Téléchargez maintenant l'App Verisure ou consultez My Pages.

Verisure

Naar: G. P.

13/10/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform