Terug

Verhuis

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Service-activering

Klacht

K. A.

Naar: Telenet

09/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Ik ben de eigenaar van de mobiele telefoon, vaste lijn, internet lijn. In januari ging ik naar de telenet shop om mijn verhuis door te geven. Zij keken het nieuwe adres na en vertelde me dat telenet geïnstalleerd kon worden. Er werd na het bezoek aan de shop een datum vastgelegd voor de installatie doordat zelf installatie niet kon. Ze zeiden me in de winkel dat er zeker een technieker moest langskomen want de diensten waren afgesloten in de nieuwe woning. De datum was 28 maart, die we inboekte op 8 februari 2025. Even later kregen we te horen dat we de sleutels vroeger zouden krijgen. Wij zijn opnieuw naar de telenetshop gegaan om te horen of de aansluiting vervroegd kon worden. Dit was op 4 maart en ze hebben de datum vervroegd naar 19 maart. Opnieuw werd alles in de webshop nagekeken en vertelde ze ons dat er een technieker moest komen voor de aansluiting maar de aansluiting is mogelijk. Op 19 maart kwam de technieker langs en hij stelde vast dat er geen kabel aanwezig is. Er moet een kabelaansluiting ingepland worden. Ik belde 's avonds na men werk met de klantendienst omdat het voor ons enorm belangrijk is. Zelf werk ik 1 dag van thuis en heb ik dus internet nodig. We hebben ook bijna geen bereik met de gsm in de woning (op meerdere plaatsen totaal geen bereik). Het kwam allemaal snel in orde zei de dame aan de telefoon. Binnen de 7dagen komt er iemand kijken wat de mogelijkheden zijn en we moeten hiervoor niet thuis zijn. Op donderdag 27 maart ben ik naar de telenetshop gegaan omdat ik nog steeds niets vernomen had. Ze konden zelf niets zeggen omdat het door een externe dienst gebeurd. Wel vertelde ze me dat ik zeker een compensatie zou krijgen vanaf maandag 31 maart dat ik totaal geen internet meer kan gebruiken (geen toegang meer tot de vorige woning). 'S avonds (27 maart) heb ik ons aangesloten bij Tadaam omdat zij internet kunnen bieden via het stopcontact. Zo hebben we tijdelijk internet en zijn we ook bereikbaar. Via whatsapp kreeg ik van Telenet de melding dat 9 mei de richtdatum is voor de aansluiting. Een dag later (28 maart) krijg ik van Unit T de mail over de kabelaansluiting. Ik stelde de vraag wanneer de kabel er moet liggen waarop ze me op 2 april zeiden via mail dat zij streven naar de LAATSTE week van MEI. Zei hebben een vergunning nodig van de gemeente en andere toestemming waardoor ze niet vroeger kunnen. Op 9 april neem ik contact op met telenet voor een compensatie en wegens problemen met de webmail al 2 dagen. De medewerker zegt dat ze geen compensatie kunnen voorzien? Ik moet van 31 maart tot de aansluiting de volledige factuur betalen (ook voor internet in huis) terwijl ik niet alles kan gebruiken en ondertussen via Tadaam tijdelijk internet heb. Wanneer ik aangeef dat ik hier niet akkoord mee ben, krijg ik het antwoord dat ik dan maar naar een telenetshop moet gaan. Vervolgens sluit de medewerker het gesprek. Je moet telkens lang wachten op een medewerker en je krijgt iedere keer een antwoord van een andere medewerker... Ik stel echter vast dat zowel telenet als unit t een andere datum meegeven voor de aansluiting. Ook stel ik vast dat ik moet betalen voor diensten die ik niet gebruik (gebruik momenteel enkel mijn gsm). En ik stel vast dat ik op meerdere manieren contact met telenet opneem en ze me telkens blijven doorsturen. Deze vertraging heeft geleid tot geen/weinig bereikbaarheid terwijl ik voor mijn werk 24 op 7 bereikbaar moet zijn. Geen internet terwijl ik 1 dag in de week van thuis werk. Wij kunnen ook onze camerabewaking niet laten werken. Daarom verzoek ik onverwijld en uiterlijk binnen de 30 dagen de betrokken diensten te activeren. Ik verzoek tevens een schadevergoeding van 70 euro per startende maand vanaf 31 maart gerekend (60 euro dat we betalen aan Tadaam om bereikbaar te kunnen zijn, we bellen namelijk over de wifi omdat er slechte telefoonbereik is en 10 euro voor de zorgen die erbij komen (zoals contact leggen met jullie, mailverkeer met unit t, naar de telenetshop gaan, ....) overeenkomstig met de algemene voorwaarden en de geldende regelgeving. Met vriendelijke groet, Kemberley Alderweireld

Berichten (1)

Telenet

Naar: K. A.

10/04/2025

Is deze e-mail niet goed leesbaar? Hierwel.CaseId: S-36250170 Geachte, Wij bevestigen graag de ontvangst uw klacht. Wij hopen snel bij u terug te komen met meer informatie. Vriendelijke groeten, Ann Telenet © Telenet BV maatschappelijke zetel: Liersesteenweg4,2800Mechelen,België telenet.be tel. +32 (0) 15 66 66 66 KBO/BTW(BE)0473.416.418 RPR Antwerpen, afd.Mechelen IBAN BE11 4050 5046 1148 statementAlgemene voorwaarden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform