Terug

Verhuis geraakt niet in orde

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. D.

Naar: Telenet

06/11/2020

Wij hadden een verhuis aangevraagd bij Telenet van onze oude naar nieuwe adres (nieuwbouw) deze stond gepland op 03/11/2020.30/10/2020: Ik zieop Mijn Telenet 2 afspraken staan: eentje op 29/10/2020 en eentje op 29/12/2020.Ik bel naar de klantendienst: de afspraak van 29/10 is afgewerkt (ik veronderstel dat dat het aansluiten van de klaarliggende buitenkabel op de gevel van de overbuur is, maar bij Telenet zelf weten ze het niet) en de andere is inderdaad op 29/12. Men ziet wel dat de afspraak van 03/11 geannuleerd werd, maar weet niet door wie of waarom. Eerste afspraak die we kunnen krijgen is 10/11, maar daar ga ik niet mee akkoord. Ik krijg iemand anders aan de lijn, maar die kan bij de planning niemand meer bereiken. De planning zou me een sms sturen... Niets ontvangen.02/11/2020: ik bel opnieuw naar de klantendienst: blijkbaar hebben we nu een afspraak op 05/11.05/11: technieker begint de installatie te plaatsen, maar stopt er al gauw mee. Hij kan de coax die van buiten komt niet aansluiten deze is te dik (Coax type PE14 is voorzien, zoals in de brochure van Telenet zelf). Ook mijn UTP-kabels zijn verkeerd (deze zijn F/UTP cat. 6 in 2008 heb ik op een ander adres zelfs STP cat. 6 gebruikt zonder problemen). De technieker vertrekt, maar zou ons binnen een half uur contacteren voor een afspraak met een andere technieker... Niet meer gehoord.Na anderhalf uur wachten, bellen we zelf naar de klantendienst: nieuwe afspraak staat genoteerd voor 09/01/2021! Ze kunnen wel een dossiertje aanmaken voor nog een andere dienst die me zo snel mogelijk zal contacteren voor een eventueel vroegere afspraak.06/11/2020: Mijn vrouw belt naar de klantendienst en krijgt uiteindelijk een nieuwe afspraak voor 19/11/2020.Ik ontvang een sms dat men de installatieafspraak helaas niet kan veranderen en deze op 19/11/2020 blijft. Men zet ons doodleuk nog eens 2 weken zonder tv en internet. Ik had ondertussen zelf nog eens gebeld, ook al om te vragen of men onze 4G-data op onbeperkt kon zetten tot zolang de installatie niet afgewerkt was, maar dat kon ook niet. Ik moest terugbellen als onze limiet bereikt was. Dat we moeten telewerken, dat begrijpt men wel, maar een oplossing kan men niet geven.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform