Beste, vandaag 05-01-2024 op 17:57 h ontvingen wij een mail van Het Poetsbureau/Beveren-Waas, dat de administratieve bijdrage of 'klantenbijdrage' (los van de dienstencheques) veranderd wordt vanaf 10 januari e.k. Dit is nu niet meer aan € 40 per half jaar (2023) - in 2022 € 30 -, maar aan € 1 /gepresteerd uur huishoudhulp. Voor ons komt dit neer op € 4/week x 4 weken = € 16/maand x 6 = € 96/half jaar => € 192/ jaar. Voor mijn schoonvader van 85 jaar die 7 uur huishoudhulp/week krijgt is dit € 7/week x 4 weken = € 28/maand x 6 = € 168/ half jaar => € 336/jaar i.p.v. van € 80 voordien. Indien deze opslag naar de poetsvrouw/man zou gaan, hebben wij daar geen probleem mee. Maar het gaat naar het Poetsbureau zelf voor administratieve diensten die krak hetzelfde zijn als het afgelopen jaar. Wij vragen ons af welke andere taken deze substantiële prijsverhoging rechtvaardigen. Reken daarbij dat dit doorgerekend wordt aan alle klanten.... Wat ons betreft zijn dit woekerpraktijken en geen loutere indexaanpassing.Wij hebben juistgeteld 10 dagen de tijd om te reageren, zonodig het contract op te zeggen en een andere poetsdienst te kiezen. Binnen deze termijnen is het onmogelijk om een continuïteit in de poetsdienst/van poetsvrouw-man te geregeld te krijgen. Wij vinden dat wij zeer laattijdig van deze eenzijdige wijziging van het contract op de hoogte zijn gebracht.Zelf zien wij niet goed in hoe wij als alleenstaande klant enig impact kunnen hebben naar Het Poetsbureau (behoudens ons contract opzeggen).