Terug

vergoeding gemiste vlucht door defect en stilstaande trein (3 uur verloren)

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. T.

Naar: NMBS

08/06/2023

Beste, op 7 juni kocht ik een treinticket van Oostende naar Kortrijk (ticketnummer: 941023998534) voor de volgende dag. Mijn trein IC2305 vertrok 8 juni om 05.58 uur uit Oostende en geraakte niet verder dan Lichtervelde. De conducteur melde dat er een technisch defect was. We stonden 15 minuten stil, daarna vertrok de trein weer. Ongeveer 3 km buiten Lichtervelde viel de trein weer in panne. Er werd een halfuur lang (of meer) niet gecommuniceerd. We stonden in een open veld en konden niet weggaan. Ik nam deze trein richting Kortrijk waar een vriendin (tevens onze reisleider) mij zou vervoeren met de auto naar Amsterdam vanwaar onze vlucht zou vertrekken. Ik wens te benadrukken dat er bitter weinig gecommuniceerd werd met de passagiers wat er gaande was en wat de oplossing was en hoe lang het allemaal zou duren. We stonden aan de overweg en konden perfect buitengelaten worden langs de kant van de weg waar we dan een taxi of auto konden bellen om ons te vervoeren maar dat werd ons niet toegelaten door de 'teamleider' van NMBS of Infrabel. Er stond zogezegd een vervangbus klaar, we keken vanuit de trein hoe die ineens vertrok zonder ons. Er werd ons na enig geaarzel gezegd dat deze bus aan de andere kant van de weg waar er geen sporen waren, zou wachten op ons. De bus verdween en we wachtten tevergeefs 1.5 uur tegen dat deze zou terugkomen. Ik moest om 7.05 uur in Kortrijk aankomen en kwam uiteindelijk om 10.16 aan in Roeselare (met de vervangbus) waar mijn vader nog de poging wou ondernemen om mij naar Amsterdam te brengen. Toen we met de auto in Gent aankwamen, bleek het heel duidelijk dat dit niet meer haalbaar was en dat ik zou aankomen wanneer de check-in balie reeds gesloten zou zijn (luttele 20 minuten voor mijn vlucht). Bij deze ben ik niet te spreken over de houding van de NMBS/ Infrabel en wens ik een schadevergoeding en niet enkel een compensatie voor mijn treinticket. Ik heb enorme financiële schade geleden door jullie. Er dient opgemerkt te worden dat ik omstreeks 08.30 uur vroeg aan de teamleider die buiten de trein stond of ik aub mocht afstappen en zo mijn vlucht nog kon halen. De kant waar ik wou uitstappen is dezelfde kant waar uiteindelijk 1.5 uur later de bus ons opwachtte. Opnieuw ben ik niet te spreken door het gedrag van uw personeel en vraag ik niet, maar EIS ik een schadevergoeding. Ik heb + 3 uren verloren en 1800 euro dankzij het feit dat jullie onlogische keuzes maakten, mij niet lieten uitstappen langs de veilige kant en niet communiceerden wanneer en hoe de vervangbus zou aankomen, waardoor ik niet op tijd een eigen auto kon reserveren.

Berichten (1)

A. T.

Naar: NMBS

10/07/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform