Terug

Verdoken extra kost genormaliseerde brief

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. V.

Naar: bpost

05/02/2021

beste, ik heb vorige week enkele kaarten verstuurd in een enveloppe, met aan weerszijden een klein stukje karton bij in de enveloppe om beschadigingen te voorkomen. Ik controleerde op de website wat de kostprijs zou zijn om dit prior te verzenden, en ik kwam uit op een kost van 1,6€. Genormaliseerde zending, gewicht minder dan 50 gr. In het kantoor werd mij echter 3,2€ aangerekend, want blijkbaar speelt de dikte (max 5 mm) ook een rol. Dit wordt op de website echte nergens vermeld, enkel dat je brief een pakje wordt als het dikker is dan 30 mm. Verder moest ik genoegen nemen met de schatting van de loketbediende betreffende de dikte, want ze had geen enkel instrument om de dikte correct te kunnen opmeten. Ze zei dat de enveloppe meer dan 1 cm dik was, terwijl dat niet zo was. Ik maakte een identiek pakketje thuis, en volgens de schuifmaat was het 7,3 mm dik. Het extra criterium om genormaliseerde brieven te versturen is naar mijn mening een slinkse manier om snel winst te maken, die bovendien niet vermeld wordt bij het berekenen van je tarieven online, en die niet gemeten kan worden door de loketbedienden.

Berichten (3)

bpost

Naar: P. V.

08/02/2021

Beste klant,We hebben uw verzoek ontvangen.Uit het onderzoek van uw aanvraag is gebleken dat u nog geen klacht hebt ingediend bij de klantendienst van bpost.Om een optimale opvolging van uw dossier te verzekeren, nodigen wij u uit om contact met hen op te nemen. Onze adviseurs nemen uw verzoek in behandeling.U kunt hen telefonisch bereiken op 02 201 23 45 of via ons contactformulier: www.bpost.be/nl/faqsMet vriendelijke groeten,KlarabpostMuntcentrum, 1000 BrusselCentre Monnaie, 1000 Bruxelles[THREAD ID:1-FJ9IAMG]

P. V.

Naar: bpost

11/02/2021

Beste,Ik heb intussen telefonisch contact gehad met een medewerkster van de klantendienst. Ze erkent het probleem maar lost het niet op.Via een contactformulier lukt het me niet, omdat ik steeds wordt omgeleid naar pagina’s met veelgestelde vragen. Ik ben niet de enige gebruiker van uw website die uiteindelijk gewoon opgeeft om via die weg een klacht te formuleren en door te sturen. Een eenvoudig contactformulier dat je rechtstreeks kunt invullen en doorsturen zal waarschijnlijk iets te veel mails opleveren.Dus mijn eindconclusie is dat mijn klacht niet opgelost zal worden door jullie, aangezien jullie per se willen dat ik deze doorstuur via het contactformulier dat nagenoeg onvindbaar is op jullie website. De link die u vermeld gaat naar de FAQ's, en ik heb via die weg nog geen enkele keer een contactformulier gevonden.MvgPeggy

P. V.

Naar: bpost

09/03/2021

Beste, vrijdag 5 maart opnieuw discussie omtrent een brief die ik prior wilde versturen. Er werd niet geargumenteerd tegen de dikte (de schuifmaat mat 4,8 mm), maar het zou ditmaal een niet genormaliseerde zending moeten zijn omdat de envelop niet overal even dik was. Dat zou problemen geven voor de sorteermachine... eigenaardig dat dit t/m december 2020 geen enkel probleem was. Er staat ook niets van vermeld op jullie website, dus ik begrijp niet waarom de bediendes daar dan blijkbaar een probleem van maken. Verder blijkt dat de loketbedienden nog steeds geen tool hebben om de dikte correct op te meten, en bijgevolg de klanten gaan laten betalen volgens hun inschatting.Ik moet helaas ook vaststellen dat jullie niet de moeite doen om klachten te behandelen, en te zorgen voor oplossingen, anders had elk postkantoor intussen al een fatsoenlijk toestel om diktes te meten.Ik hoop op antwoorden en oplossingen, maar ik verwacht het eigenlijk niet.MvgPeggyZoals reeds eerder gemeld


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform