Terug

verdenking van diefstal

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. V.

Naar: Carrefour Belgium

04/11/2019

Geacht, vorige week ging ik winkelen in de hypermarkt Carrefour te Turnhout. Zoals gewoonlijk ga mijn vrouw met de aankopen naar de kassa. Ik ben door kanker moeilijk te been, ga langs de kassa's naar een rustbankje, daar ter plaatse. Toen ik voorbij de kassa was, werd ik aangesproken door de beveiliging. De man zei me dat het alarm was afgegaan. Dus moest ik terug door dat poortje. Omdat het alarm bleef afgaan, moest ik mijn jas openen en de binnenbovenkant van mijn broek laten zien. Niets te vinden natuurlijk. Wat ik toen te horen kreeg, was Knip het thuis eruit. Er is hoegenaamd niets uit te knippen. Ik werd daar als dief tentoon gezet voor honderden mensen. Geen uitleg noch excuses. Ik heb het daar zeer moeilijk mee. Een mailadres is niet te vinden, telefoon gaat niet door mijn spraakgebrek. Later vermoed ik dat ze mijn metalen stens in mijn nierkanalen, de oorzaak was. Maar het neerzetten als dief, heeft mij erg geraakt.

Berichten (1)

Carrefour Belgium

Naar: C. V.

05/11/2019

- Typ uw reactie boven deze regel - ----------------------------------------------Isabel G., 5 nov. 18:57 CETMijnheer Van Hout,Het spijt ons als uw winkelbezoek aan uw Hypermarkt in Turnhout in mineur werd afgerond.Wij zijn verplicht om onze winkels uit te rusten met detectietoestellen om ons te beschermen tegen diefstal. Deze apparatuur detecteert normaal veiligheidslabels die op artikelen worden aangebracht. Voor kledij gaat dit om een etiket waarin een veiligheidsdraad verweven zit. Elk kledingsstuk dat u koopt, kan zo'n een veiligheidsetiket dragen. Normaal kunt u dit etiket zonder probleem afknippen zodat er op geen enkel moment een alarmprobleem kan optreden (ook niet in andere winkels).Het lijkt ons niet waarsschijnlijk dat het alarmsysteem zou reageren op een stand dit is immers geen metaaldetector (zoals op luchthavens of veiligheidscontroles).Wij begrijpen volkomen dat het niet aangenaam is om het voorwerp te vormen van een controle. Anderzijds zijn onze veiligheidsagenten getraind om in dit soort situaties op te treden. Zij proberen de gecontroleerde persoon respectvol te behandelen en gaan er zeker niet onmiddellijk van uit dat het om diefstal gaat. Dit beschrijft u ook in uw klacht. De agent raadde u aan het etiket in uw kledij te verwijderen om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. De veiligheidsagent heeft dan ook volgens de vastgelegde regels gehandeld.Het spijt ons als u zich onheus behandeld voelde in deze situatie. Wij kunnen u verzekeren dat onze agenten op elk moment zo discreet en humaan mogelijk met een dergelijke situatie proberen om te gaan en verontschuldigen ons als u dit anders aanvoelde.Vriendelijke groet,IsabelKlantendienstCarrefour Belgium Je aanvraag â„–297517 Onderwerp Controle bij alarmsignaal (CPTBE00757892-31) Beschrijving Mijnheer Van Hout,Het spijt ons als uw winkelbezoek aan uw Hypermarkt in Turnhout in mineur werd afgerond.Wij zijn verplicht om onze winkels uit te rusten met detectietoestellen om ons te beschermen tegen diefstal. Deze apparatuur detecteert normaal veiligheidslabels die op artikelen worden aangebracht. Voor kledij gaat dit om een etiket waarin een veiligheidsdraad verweven zit. Elk kledingsstuk dat u koopt, kan zo'n een veiligheidsetiket dragen. Normaal kunt u dit etiket zonder probleem afknippen zodat er op geen enkel moment een alarmprobleem kan optreden (ook niet in andere winkels).Het lijkt ons niet waarsschijnlijk dat het alarmsysteem zou reageren op een stand dit is immers geen metaaldetector (zoals op luchthavens of veiligheidscontroles).Wij begrijpen volkomen dat het niet aangenaam is om het voorwerp te vormen van een controle. Anderzijds zijn onze veiligheidsagenten getraind om in dit soort situaties op te treden. Zij proberen de gecontroleerde persoon respectvol te behandelen en gaan er zeker niet onmiddellijk van uit dat het om diefstal gaat. Dit beschrijft u ook in uw klacht. De agent raadde u aan het etiket in uw kledij te verwijderen om dit soort situaties in de toekomst te vermijden. De veiligheidsagent heeft dan ook volgens de vastgelegde regels gehandeld.Het spijt ons als u zich onheus behandeld voelde in deze situatie. Wij kunnen u verzekeren dat onze agenten op elk moment zo discreet en humaan mogelijk met een dergelijke situatie proberen om te gaan en verontschuldigen ons als u dit anders aanvoelde.Vriendelijke groet,IsabelKlantendienstCarrefour Belgium Nog vragen?Bel gratis onze Klantendienstvan maandag tot vrijdag van 8.45 tot 20 uur en elke zaterdag van 9 tot 19 uur 0800 9 10 11--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Carrefour.[3Q7452-Q7GM]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform