Terug

verbruiksgegeven opvragen: Kafka

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: FLUVIUS

22/05/2025

Goeiedag er werden bij ons op 16/5 slimme meters geplaatst voor elektriciteit en water. Op 17/5 trachtte ik de P1 poort te openen via de Fluvius site. Ik kreeg dan de melding "De aanvraag is verstuurd naar de houder van het energiecontract en wacht op goedkeuring.". Het was mij onduidelijk waarom ik aan mezelf goedkeuring moet geven. Ik heb dan gebeld naar Fluvius. Daar zei men me dat als er geen email adres bekend is dan een brief wordt verstuurd. Dit lijkt mij eigenaardig vermits ik al jaren emails ontvang van Fluvius met het verzoek mijn meterstanden in te voeren. Toen ik vroeg wanneer ik die brief zou ontvangen werd mij gezegd "binnen enkele dagen". Gisteren trachtte ik mijn verbruik te bekijken in de Fluvius site. Wederom "Meetgegevens vanaf 16/05/2025 met detailniveau dag - De aanvraag is verstuurd naar de houder van het energiecontract en wacht op goedkeuring.". Vandaag heb ik dit opnieuw naar uw klantendienst gebeld: daar werd me weer gezegd dat "het informaticasysteem" waarschijnlijk geen email adres heeft ontvangen van mijn leverancier. Mijn leverancier (Elegant) zegt me nu dat dit helemaal niet zo is want er werd hen niets gevraagd door Fluvius. Fluvius zegt me ook dat het ontvangen van de brief (nu 2 brieven: 1 voor P1 en 1 om mijn verbruiksgegevens te MOGEN bekijken) 2 weken kan duren. Dit is toch pure Kafka? Ter vergelijking: op de Farys site kan ik mijn waterverbruik al volgen. Waarom maakt Fluvius dit zo frustrerend en onbegrijpelijk moeilijk?

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: P. P.

25/06/2025

Beste Test-Aankoop, 1 - Info privacy bij aanvraag mandaat De procedure tot het openen van de P1-poort en mandaat aanvragen, is zo vastgelegd om ieders privacy te waarborgen. Daarom dient de houder van het energiecontract zichzelf goedkeuring te geven. Iedereen kan zich namelijk voordoen als een ander. 2 - Waarom briefcommunicatie De correspondentie hierover is inderdaad per brief verstuurd. De leverancier koppelde pas zeer recent een mailadres aan de contractgegevens die de netbeheerder ter beschikking heeft. Toekomstige aanvragen zal de klant wel op dit gekoppeld mailadres ontvangen. Met vriendelijke groeten, Klantendienst Fluvius Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 22 mei 2025 9:15 Aan: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: verbruiksgegeven opvragen: Kafka ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform