Terug

Verbruikersfactuur en voorschotfactuur vanaf februari

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. O.

Naar: ELEGANT

29/01/2023

Beste, ik ben sinds 28/03/2022 klant bij elegant. Op 25/01/2023 stuurt elegant mij een verbruikersfactuur voor de periode van 28/03/2022 tot 20/06/2022 te betalen vóór 09/02/2023 Ik heb onmiddellijk contact opgenomen met elegant en ik vrees dat ik mij heb laten doen. Ik wil u meegeven dat ik tot 28/03/2023 een vast contract heb bij elegant. Dat verbruikersfactuur bedraagt €114,94. Eerst stond dit verbruikersfactuur op €210,33 maar op 25/01/2023 kreeg ik ook een annulatiefactuur van €95,39. Als u beidebedragen aftrekt van elkaar kom je aan €114,94. Heb pas in augustus van vorig jaar een digitale meter. Ik begrijp dus niet waarom ik een verbruikersfactuur krijg terwijl ik maandelijks tussenfacturen betaal van €200. Op dat verbruikersfactuur staat vermeld dat mijn nieuw maandelijks voorschot €1010,10 bedraagt maar ten eerste heb ik een vast contract tot 28/03/2023 en dit hoge bedrag kan ik nooit maandelijks betalen. Ik zei dat ook tegen die dame vanelegant. Ze heeft mijn voorschotfactuur op €250 gezet op mijn aanvraag maar had er een nachtje an wakker gelegen en tot de conclusie gekomen dat ik hier toch niet mee akkoord ga. Ten eerste ga ik niet akkoord met dat verbruikersfactuur omdat geen enkele andere energieleverancier waar ik ooit klant van was, mij ooit een verbruikersfactuur heeft aangerekend en ik zoals gewoonlijk een jaarlijks eindfactuur kreeg en ten tweede dat ze mij beet hebben genomen en mij vanaf februari 2023 een voorschotfactuur van €250 doen betalen terwijl mijn vast contract loopt tot 28/03/2023. Ik ben radeloos en bang dat ze me 2 keren liggen hebben door mij dat verbruikersfactuur te laten betalen en door het feit dat ik vanaf nu mijn vast contract kwijt ben. Daarom vraag ik u hulp hopend dat u mij kan helpen... vriendelijke groeten Elke Olemans


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform