Terug

verbruik verkeerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. J.

Naar: TotalEnergies

25/09/2024

ik ben op advies en via de website van testaankoop overgestapt naar TotalEnergies. Pas na 14 dagen, dus het verstrijken van de mogelijke opzegtermijn krijg ik berekening van mijn te verwachten verbruik en voorschot. Mijn sinds jaren gekend verbruik +/- dag: 1250 nacht : 1314 Correct opgegeven op de website bij aanvraag van mijn contract werd niet gerespecteerd men berekent verbruik op basis van fictieve dag : 1367 KWh nacht: 2506 KWh contacten met mail wordt pas na 1 week en naast de kwestie gereageerd. Telefonisch krijg je incompetente medewerkers aan de lijn die o.a. zeggen dat verbruiksgegevens van Fluvius komen ( heb nagevraag bij Fluvius er wordt geen vorig verbruik, enkel meterstand doorgegeven op de dag van overstap),en dat men verbruikswaarden niet kan aanpassen. In plaats van minder betaal ik nu een voorschot dat 50% hoger wordt. Krijg met de post een melding dat men mijn mailadres xxx.xxx (is correct en werd getest en werkt perfect) niet werkt< Ook overstap voor gas gevraagd, na nu 1 maand nog geen enkele informatie over ontvangen. Leverancier totaal af te raden!

Berichten (1)

TotalEnergies

Naar: H. J.

26/09/2024

Uw Referentie: E242352755 Beste, Bij deze komen wij terug op onderstaande klacht. Wij ontvangen van de netbeheerder een schatting op basis van het verbruik van de laatste 3 jaar. Als een contract bij ons van start gaat gaan wij van deze gegevens uit voor de opmaak van de meterstanden tot de eerste afrekening, omdat wij dan pas een exact beeld hebben van het verbruik. Onze advisors deden het nodige om het verbruik maximaal te verlagen, omdat het verbruik gebaseerd is op de gegevens van de netbeheerder is er een maximaal dat verlaagd kan worden. Voor gas kan het soms tot de werkelijke start van het contract duren voor wij alle gegevens van de netbeheerder ontvangen. Wij wachten op deze gegevens voor wij kunnen overgaan tot het opmaken van het voorschot gas. De melding van het e-mail adres is een gekend probleem dat wij samen met Scarlet trachten op te lossen. Hopend u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groeten, Maureen Customer Services TotalEnergies TotalEnergies Power Gas Belgium Rue Saint-Laurent 54 4000 Liège - BELGIQUE www.totalenergies.be CONFIDENTIALITÉ. Ce courrier électronique (y compris ses éventuelles pièces jointes) peut contenir des informations susceptibles d'être confidentielles. Il ne peut être utilisé autrement que pour la finalité pour laquelle il a été envoyé. Au cas où il ne vous serait pas destiné, merci de le supprimer et d'en avertir immédiatement l'expéditeur. CONFIDENTIALITY. This email (including attachments, if any) may contain confidential information. It may not used for purpose other than that for which it has been sent. If you are not the intended recipient, please delete it and notify the sender immediately. --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 25/09/2024 18:15 Aan: support@totalenergies.be Onderwerp: verbruik verkeerd ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ref:!00D0Y033WA3.!500J603X6zO:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform