Terug

VERBREKING CONTRACT

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. B.

Naar: Proximedia

10/03/2021

Beste,In 2020 kregen wij telefoon van een medewerkster (Agneta) bij Proximedia die graag bij ons thuis wou langskomen om onze meer bezoekers op onze website te doen krijgen en ons zichtbaarder te maken in de online wereld. Als jong zelfstandigen die uiteraard opzoek zijn naar nieuwe opdrachten en reclame zijn wij hierop ingegaan en hebben een afspraak met haar gemaakt, op de dag van afspraak hebben wij haar ontvangen en uren naar haar uitleg geluisterd. Prijzen werden op het einde pas vermeld met 'gratis' dit en dat, altijd de mogelijkheid om het contract stop te zetten wanneer men dit wenst zonder enige vergoeding... Maar ze was ervan overtuigd dat dit niet ging nodig zijn omdat we mochten rekenen op een professionele opvolging, zoals bv de kernwoorden bepalen met experten, maandelijkse opvolging door een van de medewerkers om resultaten te bespreken en te kijken waar men kon bijschaven, .... Kortom onze zichtbaarheid zou er ver op vooruitgaan, opdrachten zouden binnenkomen en we zouden bij alles gesteund worden . Op 17 juni 2020 gingen we van start met Click+ maar wij merkten echter dat er niet 1 klant voortkomt uit onze online zichtbaarheid en dit voor een maandelijkse bijdrage van 189 ex btw. Wat veel is voor een startende ondernemer.We hebben getracht om op 2 augustus 2020 reeds het contact te beëindigen maar kregen regelrecht het antwoord dat hiervoor een verbrekingsvergoeding moet betaald worden. Aangezien geen 2de persoon van Proximedia of Click+ bij de ondertekening van het contract aanwezig was gaan zij er vanuit dat de vertegenwoordigster de juiste info doorgeeft aan de toekomstige klant en dus ook alles van kracht is wat er in de verkoopsvoorwaarden staat. Met andere woorden, een vertegenwoordiger kan de klant wijsmaken wat hij of zij wil, als je het contract ondertekend dan zijn die voorwaarden van kracht. Bij ons is een woord een woord, wij komen onze na nl het betalen van de facturen maar wanneer we het contract willen verbreken omdat wij niet het beloofde resultaat bekomen, krijgen we het deksel op de neus. Wel wat ons betreft is er niet 1 belofte nagekomen en was onze afspraak 1 grote leugen want wij hebben ook nooit meer iets van de vertegenwoordigster gehoord. Tot hiertoe betalen we nog steeds onze bijdrage maar wij willen dit nog altijd verbreken zonder enige vergoeding. 189 euro ex BTW maandelijks incasseren na een leugenachtige vertegenwoordigster langs te sturen zijn laffe oneerlijke praktijken. Zij heeft het ons zo verkocht in alle vertrouwen en het was op dat moment te ondertekenen of het aanbod was niet meer geldig. De grootste fout die we zijn aangegaan bij de start van onze zelfstandige droom.

Berichten (1)

Proximedia

Naar: S. B.

16/03/2021

Geachte mevrouw Buysse,Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw klacht van 10 maart 2021 op Test-aankoop waarin u aangeeft niet tevreden te zijn over onze diensten.Wat uw klacht betreft, zijn enkele verduidelijkingen nodig. U heeft een website die twee totaal verschillende activiteiten omvat, namelijk klusjeswerk en grafisch ontwerp. Deze werd niet door ons gemaakt. Wij hebben dus geen controle over de inhoud of over het gedrag van de internetgebruikers. Contractueel zijn wij verantwoordelijk voor het uitvoeren van Google Ads campagnes om u een betere zichtbaarheid te bieden in de Google zoekmachine. Wij willen erop wijzen dat wij slechts een middelen- en geen resultaatsverbintenis hebben. Met andere woorden, we kunnen klanten niet dwingen contact met u op te nemen.Na analyse van uw campagnes, bevestigen wij dat deze optimaal en in overeenstemming met de aanbevelingen van Google verlopen. Indien u hierover meer informatie wenst, staat uw campagnebeheerder steeds tot uw dienst.Hoewel deze dubbele activiteit de lancering van uw campagnes niet in de weg staat, is het waarschijnlijk toch verstandig om uw website en de werking ervan te herzien om uw conversieratio te verbeteren.Onze klantendienst heeft u op 11 maart 2021 een e-mail gestuurd, die echter onbeantwoord is gebleven. Gelieve kennis te nemen van dit schrijven en opnieuw contact op te nemen met onze diensten.Met vriendelijke groeten,NathalieMarketing Assistant


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform