Klacht
R. D.
Naar: De Watergroep
Ik ben man van 70 jaar, ben gepensioneerde alleenstaande en woon alleen in een kleine woning die ik reeds 9 jaar huur.Telkens na ontvangst van mijn tussentijdse facturen van de watergroep doe ik een controle van mijn waterverbruik. Bij de controle van mijn verbruik na het eerste kwartaal van 2021 heb ik een abnormaal hoog waterverbruik opgemerkt.Tussen 08/12/2020 en 12/03/2021 (1ste kwartaal) heb ik 74m³ water verbruikt, terwijl mijn jaarlijks (4 kwartalen) verbruik al jaren ongeveer 40m³ bedraagt. Als gepensioneerde leef ik zo zuinig mogelijk, ik heb geen tuin, geen zwembad, en gebruik regenwater voor de auto. In paniek vanwege het grote waterverlies heb ik direct een minnelijke schikking aangevraagd aan de watergroep, maar tevergeefs omdat het waterverlies pas word gefactureerd op de eindfactuur en niet op de tussentijdse facturen van 2021.Na contact met de watergroep heb ik alle adviezen opgevolgd om een waterverlies op te sporen. Ik heb alle mogelijke oorzaken in de woning onderzocht, en wekenlang mijn meterstanden opgenomen. Ik heb toen zowel binnen als buiten geen enkel zichtbaar of hoorbaar lek kunnen vinden, ondanks het feit dat de watermeter op heel onregelmatige dagen (nachten) een verlies aantoonde dat sterk varieerde. Het toilet was bij aanvang de eerste verdachte, zonder geluid, of zichtbaar verlies, na heel grondige controles met uiteindelijk de vervanging van het watersysteem bleek het waterverlies onveranderd. Met behulp van de huiseigenaar en loodgieter is de oorzaak uiteindelijk gevonden, een overdrukventiel onderaan de waterboiler in een afgesloten kast in de badkamer, waarin het water enkel bij nacht werd opgewarmd. Door die opwarming kwam meer druk in de waterketel wat het overdrukventiel activeerde. Na reparatie en vele meterkontroles nadien heb ik geen enkel waterverlies meer gezien. Op 8/12/2021 heb ik mijn eindfactuur ontvangen waarop me het waterverlies word aangerekend, een bij te betalen bedrag van 445,74€ ! Het te betalen bedrag voor de tijdelijke facturen (per kwartaal) zal volgend jaar 166,28€ zijn ipv 72,44€ ! Op 10/12/2021 heb ik dan terug een aanvraag tot minnelijke schikking gedaan aan de watergroep, inclusief alle details over de werkwijze van het opsporen van het lek, met nadien ook de gevraagde factuur van herstelling plus foto’s. Op 13/12/2021 heb ik dan een eerste negatieve reactie ontvangen omdat het waterverlies niet voldoet aan de (onmogelijke) voorwaarden om tot minnelijke schikking over te gaan!Na verzenden van mijn ontevredenheid en nogmaals al mijn argumenten, inclusief foto’s en factuur heb ik alweer een negatief antwoord ontvangen op 15/12/2021, waarin mijn communicatie over de wijze van opsporen van het lek gewoon verdraaid word, foutieve informatie, leugens, bedreiging met nog hogere factuur, en foute berekeningen worden gemaakt.Na nogmaals een poging op 17/12/2021 om de watergroep tot andere inzichten te brengen, maar alweer tevergeefs, was hun arrogante en onverschillige antwoord daarop:‘Uw dossier werd door onze dienst reeds definitief afgewezen. Dit werd beargumenteerd in onze mail van 14/12/2021. Indien u niet akkoord gaat met deze beslissing dient u een klacht in te dienen bij de watergroep”Mijn volgende vragen aan de watergroep werden ook gewoon genegeerd, of niet gelezen:Hoe had ik dit volgens jullie kunnen voorkomen? Wat is mijn aandeel hierin geweest? Wat heb ik volgens jullie verkeerd gedaan? Ik eis een degelijk antwoord op deze vragen, ik heb daar het volste recht op! Jullie verplichten mij om zomaar honderden euro’s betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb, niet heb gezien, niet heb verbruikt, en geen schuld aan heb, ik wil weten waarom!Al mijn vertrouwen in de watergroep is bij deze verdwenen, en dit is de reden waarom ik vraag om bemiddeling.Alle informatie, e-mails, berichten, factuur, zijn voorhanden, indien jullie meer informatie wensen kunnen jullie mij steeds contacteren op nr 0497240509, of e-mail ruddi1@gmail.com.E-mails kan ik echter niet als bijlagen verzenden bij mijn klacht aan Test-Aankoop.
Berichten (6)
De Watergroep
Naar: R. D.
Beste meneer De Kegel,Ik dank u om via Test-aankoop uw melding over te maken aan de klachtendienst. Dit geeft ons de mogelijkheid om uw dossier te controleren.Vooreerst wens ik te benadrukken dat u een lek niet (altijd) kan voorkomen. Dit is vooral afhankelijk van de precieze oorzaak van het lekverlies. Een lek aan het toilet is bijvoorbeeld zichtbaar en hoorbaar waardoor het als niet-verborgen wordt beschouwd. Een overdrukventiel kan meer water doorlaten naar de afvoer dan gewenst en is minder goed waarneembaar. Daardoor wordt de oorzaak van het lek hier als verborgen beschouwd.Het spreekt voor zich dat u bij een niet-verborgen oorzaak sneller kan ingrijpen dan bij een verborgen oorzaak. Zo kan de schade beperkt worden. In geval het lek een verborgen oorzaak kent, kan u volgens artikel 19 van het Algemeen Waterverkoopreglement een minnelijke schikking aanvragen daar u alleszins voldoet aan één van de voorwaarden vermeld in dit artikel.Uw vraag tot tegemoetkoming in de hoge verbruiksfactuur FAK215749012 dd 8/12/2021 werd dan ook onderzocht en beoordeeld door de dienst minnelijke schikkingen. Op 13/12/2021 vernam u dat uw dossier helaas niet in aanmerking kwam doordat het niet voldeed aan volgende voorwaarde: het abnormaal meerverbruik werd niet met minstens 100 m ³ overschreven of bedroeg niet minstens 150% van uw gemiddeld jaarverbruik. Uit nazicht van uw dossier dien ik namens de klachtendienst te bevestigen dat uw dossier terecht werd afgewezen. Ik wens dit graag nog even te verduidelijken Volgens het Algemeen Waterverkoopreglement wordt een tegemoetkomingénkel voorzien in hetabnormaalhoge verbruik, namelijk het verbruik bovenop het gemiddeld verbruik van u als klant. Om uw gemiddelde jaarverbruik te bepalen, wordt het jaarverbruik van de afgelopen drie jaren bekeken. Daaruit blijkt datuw gemiddelde jaarverbruik(2017-2020) 47 m ³ bedraagt.MeternummerOpnamedatumStandVerbruikMeteropname statusVerwacht jaarverbruikOorsprongAfdelingKwaliteit1002059387/12/2021606,0094,00Q Gefactureerd94,00ONLINEWaaslandKLANTSTAND1002059388/12/2020512,0046,00Q Gefactureerd46,00ONLINEWaaslandKLANTSTAND1002059386/12/2019466,0053,00Q Gefactureerd54,00ONLINEWaaslandKLANTSTAND10020593810/12/2018413,0041,00Q Gefactureerd41,00ONLINEWaaslandKLANTSTAND1002059388/12/2017372,0025,00Q Gefactureerd26,00INDEXWEBWaaslandKLANTSTANDIn de periode van 9/12/2020 tot 7/12/2021 was er een totaal verbruik van 94 m ³. Op jaarbasis betreft dit eveneens94 m ³. Het abnormaal meerverbruik, het verbruik bovenop het gemiddeld verbruik van u als klant, bedraagt hier dus48 m ³. Daar het meerverbruik (48 m ³) niet 100 m ³ meer is of 150% meer is dan het gemiddelde jaarverbruik (47 m ³) komt u helaas niet in aanmerking voor een tegemoetkoming in kader van een minnelijke schikking.Ik heb begrepen uit het mailverkeer met de dienst minnelijke schikkingen dat werd beweerd dat er eveneens een lek was aan het toilet wat sowieso niet in aanmerking komt voor een tegemoetkoming (niet-verborgen oorzaak). Uit nazicht van uw dossier dien ik vast te stellen dat u aangaf het reservoir van uw toilet uit voorzorg te hebben vervangen maar dat er daarna nog steeds lekverlies was. De oorzaak van het lekverlies was achteraf gezien dus weldegelijk een lekkend overdrukventiel (verborgen oorzaak). Ik wil namens De Watergroep mij dan ook verontschuldigen voor deze vergissing. Er treft u hoe dan ook geen schuld aan dit spijtige voorval.De extra berekening die de dienst minnelijke schikkingen, met de beste bedoelingen, maakte voor u was louter om aan te tonen dat de huidige facturatie nog steeds gunstiger is.Hoewel een factuurherziening voor factuur FAK215749012 niet kan toegepast worden, kan ik u evenwel kosteloos een afbetalingsplan aanbieden gespreid over 12 maanden.Zou u mij voor 20 januari willen bevestigen of u een afbetalingsplan wenst? Na deze datum vervalt namelijk het betalingsuitstel voor deze factuur.Ik hoop u met dit antwoord voldoende te hebben gea¯nformeerd.Indien u nog vragen heeft, mag u mij steeds opnieuw contacteren.Met vriendelijke groetenTimmermans Tineâ—klachtencoa¶rdinatorM 04921318 70â— Postadres: De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning â—www.dewatergroep.beVind ons op Twitter │Facebook │ LinkedIn De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben.Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden.Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.
R. D.
Naar: De Watergroep
Wat het meerverbruik betreft, kwartaal 1 was 74m³ (na metercontrole), de 3 volgende kwartalen (na herstelling) samen 20m³ (eindcontrole) , dus 94m³ totaal “verbruik” in het ganse jaar. Begin eind huidig meterstand Vorige meterstand Verbruik09/12/2020 - 08/12/2021 606 512 94 jaarverbruik, factuur08/12/2020 - 12/03/2021 586 512 74 1ste kwartaal13/03/2021 – 08/12/2021 606 586 20 2e, 3e, 4e kwartaal Het normale verbruik voor het 1ste kwartaal zou dan zijn (20m³/3 = 6,66m³) , voor de 4 kwartalen dus 20m³ + 6,66m³ = 26,66m³. Het werkelijke verlies voor 2021 is dan 94m³ - 26m³ = 68m³.Het jaarlijks gemiddelde van de afgelopen 3 jaren (2019-2021) is (53+46+26) / 3 = 41m³.Met jullie berekening over de “afgelopen” 4 jaren (2017-2020) is (25+41+53+46) / 4 = 41m³150% van 41m³ = 61m³. Mijn meerverbruik van 68m³ is dus groter dan 150% van het jaarlijks gemiddelde!Voor jullie lijkt het een spelletje om mij hoe dan ook te doen betalen, jullie verbergen zich achter onredelijke regels die vooral bepalend zijn in het voordeel van de watergroep, en daar bovenop nog worden verdraaid met foutieve jaartallen en foute berekeningen, voor mij is het geen spelletje maar een onverwachte kost van honderden euro’s, die me totaal onverwacht in moeilijkheden brengt.Wat indien ik jullie raad om de meterstand regelmatig te controleren niet had opgevolgd? Dan was het verborgen en onzichtbare verlies 4x68m³ of 272m³ geweest, waren jullie dan voldaan om een te “minnelijke schikking” overwegen? Of beschikken jullie nog over andere manieren om een “minnelijke schikking” te kunnen vermijden.Door als plichtsbewuste “goede huisvader” de meter regelmatig te controleren, en zo vlug mogelijk de nodige herstellingen te laten doen om nog meer verlies te voorkomen word ik nu gestraft omdat het waterverlies niet voldoende groot was volgens jullie! Dus beter geen controles meer doen ofwel wachten tot het verlies groter is dan 100m³ of 150% van het jaargemiddelde? Dat zal ik als “goede huisvader” volgende keer dan zeker doen! De zichtbare en hoorbare lekken in huis merk je vrij snel en blijven niettemin beperkt, ze komen sowieso op je factuur, en verhogen zo je gemiddelde jaarverbruik (2019 lek wasmachine).Als 70-jarige gepensioneerde heb ik gans mijn leven belastingen betaald, BTW op alle mogelijke aankopen, medische kosten, huurwoning, verzekeringen, kledij, voeding, en nu vooral de onbetaalbare energie.. enz. Maar altijd krijg je daar iets of een dienst voor terug, en dat is waar je voor betaald. Door de watergroep word ik gedwongen om veel geld te betalen voor niets, waar ik niets kan aan doen, en niet heb gezien, en niet heb gevraagd, dit is gewoon afpersing en machtsmisbruik. Het is erg om als 70-jarige nog steeds moeten vechten tegen allerlei instanties die enkel op geldgewin uit zijn en je leven verzuren tot je hebt betaald (als je dat nog kan). Hoe gemakkelijk is het om zich te verstoppen achter een middeleeuwse reglementering, met de steun van een onverschillige Belgische wetgeving, en zo mensen te deprimeren, en tot wanhoop te drijven tot hun laatste dag. Rustig op pensioen in Belgie… vergeet het maar… betalen zul je! Wat een land!Noem mij èèn handelaar of bedrijf dat zijn klanten verplicht om producten te betalen waar hij niets van af weet, die hij niet heeft gezien of gebruikt? Wel “de watergroep” is dat ene bedrijf, er is er maar een!Ook vraag ik me af wie de factuur maakt voor “de watergroep” zijn 167 miljoen liter/dag, of 61 miljoen m³/jaar gelekt water uit zijn ondergrondse verrotte leidingen, al dan niet verborgen. Aan dezelfde prijzen als de mijne, inclusief comforttarief inclusief BTW, gemeentelijk vastrecht en bijdrage afvoer, bovengemeentelijk vastrecht en bijdrage zuivering. Hoe gaat “de watergroep” reageren op dergelijke factuur? En alweer heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn meermaals aan jullie gestelde vragen! Hoe had ik dit kunnen voorkomen? Welk is mijn aandeel hierin geweest? Wat heb ik volgens jullie verkeerd gedaan? Een factuurherziening van mijn factuur FAK215749012 blijkt voor jullie onmogelijk te zijn, maar kan dus wel voor alle facturen voor de inwoners van Maaseik vorige maand! Doe maar aan beste watergroep, zet mij maar onder druk, reken maar herinneringskosten aan, vergeet de verwijlinteresten niet, stuur deurwaarders, en sluit mijn water maar af. De 68m³ water die ik nooit heb gezien hebben zich al lang vermengd met de 167 miljoen m³ water die dagelijks weglekken in jullie middeleeuwse ondergrondse leidingen , doe maar… Ik draai uw kraan desnoods zelf wel dicht!Groeten.
R. D.
Naar: De Watergroep
Beste,Graag had ik informatie gehad ivm mijn klacht tegen de watergroep, tot heden heb ik nog niets vernomen. Ondertussen heb ik wel een aanmaning ontvangen om een bedrag van 345,74€ te betalen binnen de 10 dagen, inclusief bedreigingen tot waterbegrenzing en gerechtelijke invorderingen. Mijn argumenten worden alweer gewoon genegeerd, Is mijn klacht nog in behandeling aub?Berekening van het onzichtbare waterverlies.Wat het meerverbruik betreft, kwartaal 1 was 74m³ (na metercontrole), de 3 volgende kwartalen (na herstelling) samen 20m³ (eindcontrole) , dus 94m³ totaal “verbruik” in het ganse jaar. Begin eind huidig meterstand Vorige meterstand Verbruik 09/12/2020 - 08/12/2021 606 512 94 jaarverbruik, factuur 08/12/2020 - 12/03/2021 586 512 74 1ste kwartaal 13/03/2021 – 08/12/2021 606 586 20 2e, 3e, 4e kwartaal Het normale verbruik voor het 1ste kwartaal zou dan zijn (20m³/3 = 6,66m³) , voor de 4 kwartalen dus 20m³ (kwart 2,3,4) + 6,66m³ (kwart 1) = 26,66m³. Het werkelijke verlies voor 2021 is dan 94m³ - 26m³ = 68m³.Van deze datums en meterstanden is er bewijs via de facturen en verzonden e-mails gericht aan de watergroup na ontdekking van het lek einde maart 2021.Berekening van het gemiddelde waterverbruik.Het jaarlijks gemiddelde van de afgelopen 3 jaren (2019-2021) is (53+46+26) / 3 = 41m³. De berekening door de watergroep over de 4 jaren (2017-2020) is (25+41+53+46) / 4 = 41m³.De berekening door de watergroep over de 3 jaren (2018-2020) is (41+53+46) / 3 = 46m³.Door manipulaties en keuze van de jaren, komt de watergroep tot een gemiddelde verbruik dat hoger is dan het gemiddelde van de laatste 3 werkelijke jaren!Bovendien was het uitzonderlijke hogere waterverbruik van 2019 veroorzaakt door een “zichtbaar” lek aan mijn wasmachine, waarbij geen minnelijke schikking mogelijk was! En daarom ook niet is gevraagd.150% van 41m³ = 61m³. 150% van 46m³ = 69m³. waterverlies is 68m³.Berekening van de tussentijdse facturen.Goed wetende dat dit een uitzonderlijke en eenmalige gebeurtenis is geweest heeft de watergroep alsnog beslist om me tussentijdse facturen van 166,28€ te laten betalen! De vorige tussentijdse bedragen waren 72,44€ voor een gemiddelde verbruik van 46m³. Uit voorzichtigheid en waterbesparing na die slechte ervaringen heb ik vorig jaar een gemiddelde waterverbruik van 26m³ (zonder verlies) gehad!In deze tijd heb ik mijn geld meer dan nodig, en weiger ik om de watergroup mijn geld zomaar toe te vertrouwen al dan niet tijdelijk.Opmerking: Om alvast mijn goede wil te tonen, en te betalen voor wat ik heb verkregen heb ik reeds een bedrag van 100€ betaald aan de watergroep, als opleg van de eindafrekening vorig jaar, en deel van de tussentijdse factuur 1e kwartaal van 2022.
R. D.
Naar: De Watergroep
Beste,Als antwoord op jullie vraag van 06/02/2022 , en 15/02/2022Van T.A. heb ik jammer genoeg nog niets gehoord, ondanks het aanbieden van jullie bemiddeling en hulp. Dit is het enige antwoord dat ik heb ontvangen van "de watergroup" 26/01/2022."Uw klachtendossier werd bij De Watergroep reeds afgesloten.Wij hebben U voor factuur FAK215749012 een betalingsuitstel verleend t.e.m. 26 februari 2022.Gelieve tegen deze vervaldatum het opstaand saldo te vereffenen teneinde ingebrekestellingskosten te vermijden." Mijn vragen om een gespreide betaling van het totale bedrag van 445,74€ te verkrijgen worden telkens geweigerd, omdat mijn klachtendossier is afgesloten!Als blijk van goede wil heb ik uit eigen initiatief reeds 100€ betaald van de totale factuur van 445,74€ . Ook mijn meerdere vragen om terug normale tussentijdse facturen te krijgen waarin het EENMALIGE waterverlies van vorig jaar NIET is verrekend krijg ik telkens als antwoord "uw minnelijke schikking is definitief afgewezen".Goed wetende dat dit “onzichtbare waterlek” een uitzonderlijke en eenmalige gebeurtenis is geweest heeft de watergroep beslist om me op basis daarvan tussentijdse facturen van 166,28€ te laten betalen! De vorige tussentijdse bedragen waren vorig jaar 72,44€ voor een gemiddelde verbruik van 46m³. Uit voorzichtigheid en waterbesparing na die slechte ervaringen heb ik vorig jaar mijn gemiddelde waterverbruik tot ong. 26m³ kunnen beperken!In deze dure maanden kan ik mij niet veroorloven om aan de watergroup zomaar honderden euro's te betalen, al dan niet tijdelijk tot berekening van de eindfactuur.Ook kan ik niet akkoord gaan met de berekening van het "abnormaal gedeelte" van mijn hoog verbruik in de periode 9/12/20 tot 9/12/21Het abnormaal gedeelte van mijn hoog verbruik is gebeurd tijdens het 1ste kwartaal 08/12/2020 - 12/03/2021, na de ontdekking hiervan (metercontrole) heb ik de watergroep onmiddelijk op de hoogte gebracht, en heb hiervan bewijzen in meerdere e-mails gericht aan de watergroep.ik heb na het 1ste kwartaal en na herstelling, uit voorzorg mijn waterverbruik kunnen beperken tot slechts 20m³ in de 3 volgende kwartalen samen! 13/03/2021 – 08/12/2021.In jullie berekening word dit abnormale waterverlies (1ste kwartaal) gespreid over het ganse jaar, en word dus het abnormale waterverbruik beschouwd als "normaal verbruik"!Het normale verbruik voor het 1ste kwartaal zou dan zijn (20m³/3 = 6,66m³) , voor de 4 kwartalen dus 20m³ (kwart 2,3,4) + 6,66m³ (kwart 1) = 26,66m³.Het werkelijke verlies voor 2021 is dan 94m³ (totaal) - 26m³ (werkelijk verbruik) = 68m³ (meerverbruik)Wat het meerverbruik betreft, kwartaal 1 was 74m³ (na metercontrole), de 3 volgende kwartalen (na herstelling) samen 20m³ (eindcontrole) , dus 94m³ totaal “verbruik” in het ganse jaar.Begin eind huidig meterstand Vorige meterstand Verbruik08/12/2020 - 12/03/2021 586 512 74 1ste kwartaal13/03/2021 – 08/12/2021 606 586 20 2e, 3e, 4e kwartaal09/12/2020 - 08/12/2021 606 512 94 jaarverbruik, factuurVan deze datums en meterstanden is er bewijs via de facturen en verzonden e-mails gericht aan de watergroup na ontdekking van het lek einde maart 2021.Opmerking: Het gemiddelde jaarverbruik berekend op basis van mijn "verbruik" van de afgelopen drie jaren, bedraagt inderdaad 47m³ OMDAT in mijn jaarverbruik van 2019 (53m³) ook een waterlek is verrekend van ong 8m³ (wasmachine) dat is betaald via de eindfactuur omdat een minnelijke schikking toen ook niet mogellijk was, maar dan nu wel het gemiddelde jaarverbruik verhoogd naar 47m³, volgens uw berekening.Berichten via het klachtenforum op jullie website kan ik blijkbaar niet meer versturen, ze verdwijnen gewoon na verzenden! vandaar deze e-mail.Ik ben erg ontgoocheld in "de watergroep" en T.A. het is hopeloos om onrecht aan te klagen in dit corrupte Belgie waar menselijkheid en eerlijkheid onbestaande zijn.Alweer voel ik me als een kleine onbenullige machteloze garnaal, die alweer met zijn kop tegen de muur is gelopen.Groeten,R. De Kegel
De Watergroep
Naar: R. D.
Beste meneer Kegels,Op 6 januari deed ik u volgend voorstel tot afbetaling 'Hoewel een factuurherziening voor factuur FAK215749012 niet kan toegepast worden, kan ik u evenwel kosteloos een afbetalingsplan aanbieden gespreid over 12 maanden.Zou u mij voor 20 januari willen bevestigen of u een afbetalingsplan wenst? Na deze datum vervalt namelijk het betalingsuitstel voor deze factuur.'Hier ging u echter niet op in. Vandaar dat er tot op heden ook geen afbetalingsplan werd opgemaakt.Uw betaling van 100 euro werd goed ontvangen, waarvoor dank.Voor het resterend saldo van 345,74 euro stel ik u een afbetaling voor gespreid over 6 maanden. Gelieve mij vóór 28 februari te bevestigen of u dit wenst of een ander voorstel te doen tot afbetaling.Ik heb uw tussentijdse facturen inmiddels laten herzien naar 72,44 euro per drie maanden. Het bedrag dat u vóór het lek driemaandelijks betaalde.De Watergroep blijft bij haar ingenomen standpunt wat betreft de afgewezen minnelijke schikking. In geval u niet akkoord gaat met het ingenomen standpunt, kan u in tweede lijn klacht indienen bij de Vlaamse Milieumaatschappij. Zij gaan na of de geldende regelgeving correct werd toegepast. U kan hen vlot bereiken viatoezichrinkwater@vmm.be. Met vriendelijke groetenTimmermans Tineâ—klachtencoa¶rdinatorM 04921318 70â— Postadres: De Watergroep, PB 20102, B-1101 Scanning â—www.dewatergroep.beVind ons op Twitter │Facebook │ LinkedIn De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Indien u de bedoelde ontvanger bent, gelieve dit bericht en/of de bijlagen enkel door te sturen naar bevoegde personen die er weet van moeten hebben.Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde en gebruik door hen die niet gerechtigd zijn van de informatie kennis te nemen, is verboden.Indien u niet de geadresseerde bent of niet gerechtigd tot kennisneming, wordt u verzocht de afzender daarvan op de hoogte te brengen en het bericht te vernietigen.
R. D.
Naar: De Watergroep
Beste,Op uw voorstel tot een afbetalingsplan van 06/01/2022 ben ik niet ingegaan omdat ik niet akkoord kon gaan met deze aanrekening. Nadien heb ik inderdaad zelf tevergeefs meerdere keren om een afbetalingsplan gevraagd.Dit betekend echter niet dat ik akkoord ben met deze onterechte aanrekening van “verdwenen” water dat ik niet heb gezien of verbruikt, en helemaal niets aan kon doen!De Watergroep blijft bij haar ingenomen standpunt wat betreft de afgewezen minnelijke schikking. Ik ga nog steeds niet akkoord dat dit “verloren” water word aangerekend,en zeker niet met de gemanipuleerde berekening van mijn “waterverlies” en mijn gemiddelde verbruik om tot afwijzing van een minnelijke schikking te kunnen komen.Uit mijn berekening blijkt dat ik ongeveer aan de voorwaarden tot minnelijke schikking voldoe, maar er geen rekening mee word gehouden.Omdat jullie zich kunnen verstoppen achter deze oneerlijke “regelgeving” en berekening gaan jullie niet aarzelen om alle dreigementen aan mij gericht te gaan uitvoeren, jullie reputatie blijkt alom gekend.Uit een heel betrouwbare bron weet ik dat een minnelijke schikkingsregeling wettelijke afdwingbaar is om al te hoge facturen, die het gevolg kunnen zijn vanonvoorzienbaar lekverlies te milderen, maar een rechtszaak kan ik mij niet veroorloven, problemen heb ik al meer dan genoeg.Ook vernam ik dat het "mijn" waterbedrijf altijd vrij staat om alsnog een schikking toe te kennen, bij wijze van gunst. Spijtig genoeg zijn menselijkheid en begrip onbekende woorden bij de watergroep en heb ik alle hoop laten varen, deze slechte ervaring met “de watergroep” zal ik nooit vergeten!Alweer eens voel ik me machteloos en bestolen in dit verschrikkelijke land.Vanaf volgende maand zal ik 1/6 van het nog te betalen bedrag telkens begin van de maand overschrijven, bezorg me daarvoor een rekeningnr. Aub.Het bedrag voor de tussentijdse facturen van 72,44€ zal ik betalen telkens na ontvangst van de factuur.Groeten,R. De Kegel
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten