Terug

Veelvuldige onderbrekingen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. J.

Naar: Telenet

15/05/2023

Geachte, Ik woon sinds een viertal jaar in Dorne, en moet vaststellen dat in dit landelijk gehucht de bedrijfszekerheid van het netwerk van Telenet erg pover is gesteld. In de laatste weken is het herhaaldelijk tot uitval gekomen, zaterdag 22/04/2023 viel het netwerk van 15u30 tot 00u25 uit. Op woensdag 26/04/2023 was er geen netwerk van 14u30 tot 21u30. Bij de storing van afgelopen zaterdag zijn een aantal bewoners op de plaats van interventie poolshoogte gaan nemen. Blijkens de antwoorden van Fluvius medewerkers was een overbelaste spanningslijn die uitviel vanwege de zonne-opbrengst van omwonenden kritiek voor de spanningslijn. Dezelfde lijn voedt een onderstation van Telenet. Vandaar de storingen.Na melding aan de dienst storingen van Telenet moeten ze inderdaad beamen dat er veelvuldige storingen zijn opgetekend. Als het netwerk uit ligt is er geen internet, geen vaste telefoon en geen TV diensten.De afhankelijkheid van jullie als een provider is op een of andere manier frustrerend. In een WhatsApppreventie-groep van de buurt regent het dan van berichten over de storing. Bewijs dat er velen door getroffen worden.Voor de thuis werkenden is dit al een groot euvel. De werkgever kan er niet om lachen na de zoveelste onderbreking.Ouderen die betrouwen op een alarmcentrale door middel van een noodknop zijn dan bevreesd hoe lang de storing aanhoudt.En wat ontspanning aan TV, in de avonduren loop je dan ook al mis. De oproepen aan de dienst storingen van Telenet worden afgewimpeld dat het probleem bij Fluvius ligt. Toch betaal je aan Telenet voor de diensten en niet aan Fluvius. Na een aangekondigde tarief verhoging van 6% stel je de vraag: wordt hiermee de nodige investeringen gedaan om die bedrijfszekerheid te verhogen of verdwijnt de verhoging naar de dividenden van de aandeelhouders. De verantwoordelijkheid afschuiven op derden noem ik gemakzucht Nogmaals de afhankelijkheid van het internet door Telenet is groot, terwijl de diensten bedenkelijk. Als je inbelt bij de klantendienst en hoor je commerciële boodschappen hoe goed Telenet wel niet is, en de beleving die als klant zult genieten, dit wekt de frustratie nog meer in de hand. Is er hoop op beterschap met 6ù tariefverhoging??

Berichten (1)

Telenet

Naar: P. J.

07/06/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform