Terug

veel te hoog geschatte meterstand

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: PIDPA

28/02/2023

Beste, Heb op 4/07/22 een overname document doorgestuurt via e-mail , wegens grote renovatie (met water verbruik)zijn wij 24/12/22 verhuist , heb op 13/02/23 eerst een voorschotfactuur van 95 euro ontvangen , na telefonische klacht kreegik op 27/02/23 mijn vorige factuur voor het eerste kwartaal meteen dubbel geschatte meterstand nog hoger als de stand nuvan maar liefst 207 euro, het gevolg is een hoog voorschotfactuur en aanrekening van een comforttarief wegens zogezegd hoog verbruik , terwijl ons echt verbruikmaar 17 kubieke meter is op 8 maanden dus 2 kwartalen,beginstand 250 geschat op 02/11/22 : 271 de stand nu is 2674 maanden later, ook de activeringskost van 35 euro is vreemd vermits het geen nieuwe woning is (bouwj.1970)Graag had ik een aanpassing van deze factuur rekeninghoudend met het reéle verbruik, zijnde 17 kubieke meterop 2 kwartalen, de foto van mijn meter met de factuur zalnog aangetekend verstuurd worden.Mvg.

Berichten (2)

L. V.

Naar: PIDPA

01/03/2023

Beste, aanvullende info voor deze klacht : klantnummer:10335938 fact.nummer:3500004507 referentie:42464511heb ook foto van water meter doorgestuurd.Mvg.Luc van den Broeck

PIDPA

Naar: L. V.

06/03/2023

BesteIk bezorg u hierbij onze reactie op de klacht die via uw instantie werd ingediend door de heer Vandenbroeck.Op 13.02.2023 werd verbruiksfactuur 3500004507 opgemaakt met een geschatte meterstand 271 m op 02.11.2022. Voor de facturatie werd rekening gehouden met 0 gedomicilieerden.Een gedeelte van het verbruik werd aan het duurdere comforttarief aangerekend.De heer Vandenbroeck bezorgde ons op 21.02.2023 meterstand 265 m en gaf aan met 2 personen gedomicilieerd te zijn.Ik heb op basis van deze gegevens een correctie uitgevoerd op de verbruiksfactuur van 13.02.2023. Bij het uitvoeren van deze rechtzetting werd de oorspronkelijke verbruiksfactuur behouden.De heer Vandenbroeck ontvangt in de loop van deze week volgende facturen:- correctiefactuur 3001109817 van 06.03.2023 voor een bedrag van -39,25 EUR - deze is foutief en mag genegeerd worden- correctiefactuur 3001109873 van 06.03.2023 voor een bedrag van -105,19 EUR - deze corrigeert de periode van 01.07.2022 tot 30.12.2022. Bij opmaak van deze correctiefactuur werd de oorspronkelijke verbruiksfactuur 3500004507 in mindering gebracht.- verbruiksfactuur 3001109844 van 06.02.2023 voor een bedrag van -29,39 EUR - verrekent de aansluitende periode van 31.12.2022 tot 21.02.2023 en dit tot meterstand 265 m.. Bij opmaak van deze factuur werd de tussentijdse aanrekening van 16.02.2023 voor een bedrag van 95 EUR in mindering gebracht.Voor deze herziening werd conform de gegevens in het Rijksregister vanaf 30.12.2022 rekening gehouden met 2 gedomicilieerden. Het totale verbruik van 15 m werd aan basistarief aangerekend.Het resterend te betalen saldo bedraagt 168,04 EUR. De heer Vandenbroeck ontvangt hiervan een rekeningoverzicht.I.v.m. de activeringskost:Deze werd aangerekend voor de administratieve verwerking van de overname en de activering van de nieuwe klantgegevens op 30.06.2022 en werd vermeld op de welkomstbrief (zie bijlage).Met vriendelijke groetenTim De LauwKlachtenbehandelingPidpa, uw partner in waterwww.pidpa.beOp onze diensten zijn het Algemeen en het Bijzonder Waterverkoopreglement van toepassing. Beide reglementen leest u steeds samen. U vindt deze reglementen opwww.pidpa.beof vraagt ze op via 0800 90 300 (optie 1) tijdens de kantooruren (tussen 8 uur en 17 uur).De privacyverklaring van Pidpa vindt u op de website van Pidpa:www.pidpa.berivacy.Bij betwisting neemt u contact op met de toezichthouder: Vlaamse Milieumaatschappij, Afdeling Operationeel Waterbeheer, Toezichthoudende ambtenaar leefmilieu, Koning Albert II laan 20, bus 16, 1000 Brussel (Toezichrinkwater@vmm.be). Dit kan enkel via brief of mail met alle relevante documenten.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform