Terug

Veel te hoge interventiekost

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. N.

Naar: Sani secours

09/02/2024

Ik heb dit probleem reeds gemeld via de consumentenombudienst (ref: NOT-2023-043194)maar deze firma maakt er zich makkelijk van af. dit stuurde ik :Dit bericht stuurde ik naar de ondernemer: Gisteren was er technieker vanjullie bij ons voor het ontstoppen van een toiletafvoer. Ik had gebeld voor eencamera onderzoek om de “septische put” te lokaliseren die onder het terraszou liggen. Daar de toegang half verstopt was moet dus deze eerst ontstopt(gereinigd) worden . Er werden geen camera beelden genomen. Er werd mijeen factuur (volledig in het frans ) waar ik van achterover viel. Ik kon al dekleine lettertjes in het frans niet begrijpen. De post “forfait diagnostic etreparation” viel op met een bedrag van liefst 995 € valt op. Wat valt er onderdeze post? Graag hier een uitleg hiervoor. Want dit is wel makkelijk verdient ,want de technieker heeft enkel de aan volgende post gewerkt. Deze post“reiniging” toont 325€. Wat ook reeds niet niks is voor anderhalf uur werk.Indien er geen sluitende uitleg kan gegeven voor dit forfait , vraag ik eencreditnota voor dit bedrag en zal ik dit melden aan deconsumentenombudsdienst Buiten een prestatie blad heb ik nog GEENfactuur gekregen. Er is NOOIT gesproken over een prijs niet aan de telefoon,niet bij aanvang werken. Ik belde met een ander bedrijf: WillyOnstoppingdienst. Ik belde maandag en werken werden op dinsdaguitgevoerd door Sanisecours. Op de site van Willy staat te lezen : Camerainspectie va 59€ Firma: Sanisecours Roesemslos 23 1742 Ternaat BTW0662 875 432 BE40 3630 3241 9763 GSM 0499919599 Email:info.sns!è@gmail.com Ik betaalde met bankcontact op 31/10/2023 om 12.06na afloop onvolledige werken ( wist nog steeds niet waar put was).Op een aangetekend schrijven werd niet gereageerd.Ik heb nog altijd GEEN factuur ontvangen.Dit was hun antwoord via ombudsdienstGelieve te noteren dat er niet vermeld is op onze website dat een interventie 59€ zal kosten maar wel vanaf 59€ zal kosten. Inderdaad, op voorhand een vaste en zelfde prijs plakken voor alle klussen, is niet mogelijk. Inderdaad, een interventie zal vanaf 59€ kosten en varieert naar gelang de soort probleem dat u heeft en wat onze technicus ter plaatse zal moeten doen. Dit werd ook uitdrukkelijk aan de lijn meegedeeld bij het nemen van een afspraak. Ook ter plaatse, vooraleer onze technicus de interventie begint, bespreekt de technicus en licht hij de kostprijzen toe met de klant. Met uw akkoord, begint ook onze technicus met de reparatie/interventie. Mbt tot uw interventie, is de hierboven procedure door onze technicus helemaal gehanteerd. Ook, hebben ze u geïnformeerd in het begin van de interventie dat het lokaliseren van een septische put door ons niets gedaan kan worden en dat u een andere firma hiervoor zal moeten contacteren. Bij deze, kan geen terugbetaling voor deze interventie goedgekeurd worden.”Ik antwoorde naar de ombudsdienst het volgende:Ik kan me niet vinden in het antwoord van dit bedrijf:1>Dat er geen vaste prijs op voorhand kan gegeven worden is onjuist. Daar de opdracht door” Saniscours” niet uitgevoerd werd zoals gevraagd werd liet ik een andere firma langskomen die wel een vaste prijs aanbood en de opdracht heeft uitgevoerd zoals gevraagd. Ik voeg hierbij factuur. Deze firma vraagt een forfait van 165 € voor de voorrijkosten en ontstopping . “Sanisecours” rekent 1462.8 €.Deze firma was veel beter uitgerust met betere hogedruk systeem (met afstandsbediening). De “Sanisecours” technieker staafde de hoge forfait prijs met de mededeling dat zijn machine meer dan 80000 € kostte en dat die prijs veroorzaakte.Deze “technieker” beweerde bij en bij laag dat ik geen septische put had maar ergens een sterfputje. Deze “technieker” reinigde zogezegd ook de leidingen, maar zag niet dat de leiding naar de septische put nog steeds door verkalking strop zat.2> Ik heb tot heden nog steeds geen officiële factuur gekregen van “Sanisecours”3>Er is NOOIT een prijs gemeld. Bij aanvraag werd mij enkel gemeld er een technieker ging langskomen , over een prijs werd NIETS gemeld. Ook de “technieker” is beginnen met putdeksels open te maken voor ik de deur openmaakte. Later melde hij terloops dat ik wel direct aan hem moest betalen ZONDER een bedrag te noemen. De bewering van “Sanisecours” dat de prijzen besproken worden is NIET de waarheid. Ik verdenk “Sanisecours” er dan ook van het toepassen van woekerprijzen en het oplichten van burgers.De factuur is 10 maal hoger dan de normale prijs. Rap verdiend zou ik zeggen en dan zich verstoppen achter niet te staven beweringen door een pruts van een “technieker”.TOT op heden geen reactie

Berichten (1)

Sani secours

Naar: H. N.

14/02/2024

Beste klantTen eerste , u belde voor een dringende interventie en vroeg voor een ontstopping de dag zelf en dit is ook wat wij geboekt hebben. Onze technieker is dan de dag zelf langsgekomen om te ontstoppen en uw probleem te verhelpen. We zijn een spoeddienst, dit betekend ook dat we duurder zijn dan normale loodgieters en ontstoppers die dagen en weken geen tijd hebben.Ook hebt u inderdaad gevraagd voor een prijs aan de lijn, maar zoals letterlijk uitgelegd, dit kunnen we op voorhand niet schatten want de prijs hangt af van materieel en machines dat onze technieker zal moeten gebruiken en dit is afhankelijk van de moeilijkheidsgraad van de ontstopping. Hoe groot dat deze is, waar dat deze gelegen is in de buizen, densiteit en dergelijk. Ook hebben we toegelicht dat er weliswaar al 60Eur transportkosten aangerekend zullen zijn en dat de prijs door onze technieker zal geschat worden eens hij uw probleem bekijkt - wat na interne onderzoek voor deze aaak , met de technieker - wel bevestigd dat hij deze procedure heeft gevolgd.Daarbij willen we u toelichten dat Willy loodgieterij deel uitmaakt van SNS loodgieterij. Dit betekend dat u ons heeft gebeld. Ook de prijs van 59Eur op de website toont 'vanaf 59Eur'.De prijs dat u betaalde is helemaal verantwoord omdat ten eerste hebt u een spoedgeval dienst gewenst en daarnaast waren al uw leidingen EN put helemaal verstopt. Onze technieker heeft alles moeten ontstoppen en reinigen en dit van verschillende knelpunten omdat alles verstopt was en ook moeilijk te instoppen vanop eenzelfde plek. Ook de kijkput moest helemaal geleegd en gereinigd worden. Bovendien dateert deze interventie van de maand oktober en we krijgen nu enkel een klacht. Deze wordt dan ook niet geaccepteerd en geen terugbetaling wordt hiervoor aanvaard.Ten slotte, m.b.t. tot uw factuur: u heeft geen mailadres toegelicht op de interventie bon. Dit is de redenen dat u geen copie van het factuur hebt ontvangen. Gelieve ons u e-mail adres door te geven en we zorgen ervoor dat u ze ontvangt.Met vriendinnen groetenSNSLe 9 févr. 2024 à 15:57, klachtenbox@test-aankoop.be a écrit:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform