Terug

veel te hoge factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Telenet

03/10/2018

afgelopen weekend was ik op reis in Turkije (een heel korte vakantie na een heel druk jaar als zelfstandige verpleegkundige). Ik kreeg daar van telenet een sms met info dat ik over de 50 euro zat van mijn verbruik. De dag erna een sms dat mijn lijn geblokkeerd werd door extreem hoog verbruik !!! dus ik bel vandaag naar telenet voor meer info. Blijkt dat mijn factuur over de 2000 euro zou zijn en dat ik openstaande factuur van 147,26 euro (voor 5 oktober te betalen) en dat ik voorschot van 1500 euro moet betalen , en dat ze dan pas mijn lijn terug openzetten. Hoe kan telenet nu toelaten dat je factuur over de 2000 euro oploopt !!!!!! Ze hadden mij al veel vroeger moeten verwittigen , want met een sms waar in staat dat ik boven de 50 euro zit, ben ik niks mee. Het verschil tussen 50 en 2000 euro is toch wel heeeeeeeel groot. ik vind dit verschrikkelijk en snap niet dat dit mogelijk is. ik werk een heel jaar door bijna 7 op 7 dagen. Nu ga ik een weekend naar Turkije omdat ik niet langer weg kan, wat tevens ook heel duur is en nu krijg ik dit er bovenop. Ik ben er zo van aangedaan. Telenet had mij duidelijk moeten laten weten en veel vroeger moeten ingrijpen en niet enkel met dat stomme sms'je van verbruik zit boven 50 euro.

Berichten (2)

Telenet

Naar: A. C.

02/11/2018

Beste mijnheer, mevrouw,U nam contact op over de factuur van Ilse De Schepper. Zij ontving de factuur van 5/10/2018 waarop een bedrag van 2214,7098 euro excl btw aan mobiel internet in niet EU gebied werd gefactureerd.Het geregistreerde verbruik is correct en alsook correct gefactureerd. Mevrouw heeft zelf unblock gestuurd naar het nummer 8989 van Telenet op 27/9/2018. Het verbruik in Turkije is gebeurd op 28/9/2018.Wij begrijpen dat de klant deze factuur niet verwacht had en dat ze geschrokken is van het bedrag. Wij zijn bereid als eenmalige commerciële geste te doen en hebben een creditering uitgevoerd van 50% op dit bedrag. Dit is een eenmalige commerciële geste zonder nadelige erkentenis.Na ontvangst van de creditnota moet er nog een bedrag betaald worden van 1517 euro incl btw. Wij hopen hiermee tegemoet gekomen te zijn aan de vraag van mevrouw De Schepper en danken haar voor het vertrouwen in Telenet.Met vriendelijke groeten, SuzyBusiness Support AdvisorLiersesteenweg 4, B-2800 Mechelen business.telenet.be       ref:_00D20JAU._500571u9SzR:ref

A. C.

Naar: Telenet

03/11/2018

ik meen toch wel te weten dat het bedrag 2214,7098 inclusief BTW = 2679,79 euro is. En dat daar 50% van = 1339,89 euro is. Dus ik snap het bedrag van 1517 euro NIET. En dan nog vind ik dit een veel te hoog bedrag voor de 3 dagen die ik in Turkije was ! En zeker omdat ik er mij niet van bewust was , en op moment dat ze me bericht stuurde van hoog bedrag , hadden jullie het bedrag er wel kunnen bijzetten en al veel vroeger kunnen blokkeren. En de kosten zeker niet laten oplopen tot over 2000 euro en meer !!!!!!! Ik vind niet dat jullie mij hiermee zijn tegemoet gekomen en ik heb helemaal geen vertrouwen meer in telenet.Daarom zou ik willen dat jullie dit bedrag nogmaals herbekijken , want ik kijk anders heel graag uit naar een andere provider.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform