Beste An,
We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop.
Uit nazicht zie ik dat je op 4-11-2024 een afrekening had ontvangen voor de periode van17/09/2023 tot 13/10/2024. Je eindmeterstanden van 13-10-2024 waren berekend door je netbeheerder Fluvius omdat deze niet in het bezit was van werkelijk opgenomen meterstanden.
Op 1-10-2025 hebben we dan je meterstanden betreffende je jaarlijkse meteropnamemoment van 2025 ontvangen en heeft je netbeheerder gezien dat de berekende standen van oktober 2024 te laag waren voor aardgas. Dit is ook de reden waarom je zo een groot tegoed had op je afrekening van 13-10-2024. Je netbeheerder heeft op basis van je meterstand van 1-10-2025 je verbruik over de periode van 17-9-2023 tot 1-10-2025 rechtgezet. In bijlage kan je je afrekeningen terugvinden.
Naar aanleiding van deze aanpassing heb je op heden een openstaand saldo van 3395,29€. Alvast bedankt om ditte betalen op IBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/0719/56410+++. Indien je hier een gespreide betaling voor wenst kan je mij dit bevestigen per antwoord op deze e-mail.
Bij verdere vragen of opmerkingen, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!
Ik wens je nog een prettige dag toe!
Met vriendelijke groeten,
Tom
Polyvalent Medewerker EACH
VS Customer Lifetime Exception  Complaint Handling
Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be 
Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor 
u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen.
Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be
Verzonden: vrijdag 10 oktober 2025 18:46
Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com
Onderwerp: Veel te hoge eindfactuur