Terug

Veel te hoge eindfactuur

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

A. L.

Naar: Eneco

10/10/2025

Beste, Ik hè een paar maand geleden aangegeven dat mijn verbruik van de gas niet klopte. Toen zeiden ze dat ik moest wachten op de eindfactuur om dit na te kunnen kijken. Nu met een verhuis is de eindfactuur gekomen en heb ik al gemeld dat ik denk dat de meter stuk is. Elk jaar trok ik rond 1000 euro terug en nu ineens moet ik over de 2550 euro betalen. Ik heb met hun gebeld en die willen mij niet helpen om mijn bewijzen via de energy monitor door te sturen naar fluvius. Ze beweren dat die verwijderd zijn. Wij zouden zelf verbruik hebben gehad tijdens onze reizen. Nu kan fluvius ons ook niet helpen zonder die bewijzen. Terug naar Eneco gebeld en die vertikken te helpen. Dus ik sta nu met mijn rug tegen de muur want wij zijn naar het buitenland verhuist en kan niet meer in het huis en ondertussen wonen daar ook andere mensen in

Berichten (1)

Eneco

Naar: A. L.

20/10/2025

Beste An, We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop. Uit nazicht zie ik dat je op 4-11-2024 een afrekening had ontvangen voor de periode van17/09/2023 tot 13/10/2024. Je eindmeterstanden van 13-10-2024 waren berekend door je netbeheerder Fluvius omdat deze niet in het bezit was van werkelijk opgenomen meterstanden. Op 1-10-2025 hebben we dan je meterstanden betreffende je jaarlijkse meteropnamemoment van 2025 ontvangen en heeft je netbeheerder gezien dat de berekende standen van oktober 2024 te laag waren voor aardgas. Dit is ook de reden waarom je zo een groot tegoed had op je afrekening van 13-10-2024. Je netbeheerder heeft op basis van je meterstand van 1-10-2025 je verbruik over de periode van 17-9-2023 tot 1-10-2025 rechtgezet. In bijlage kan je je afrekeningen terugvinden. Naar aanleiding van deze aanpassing heb je op heden een openstaand saldo van 3395,29€. Alvast bedankt om ditte betalen op IBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/0719/56410+++. Indien je hier een gespreide betaling voor wenst kan je mij dit bevestigen per antwoord op deze e-mail. Bij verdere vragen of opmerkingen, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groeten, Tom Polyvalent Medewerker EACH VS Customer Lifetime Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455i B-2800 Mechelen eneco.be Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 10 oktober 2025 18:46 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: Veel te hoge eindfactuur ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform