Terug

Variable slotfactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Z. S.

Naar: ELEGANT

06/09/2023

Beste,Half haar geleden wij verhuisd en wij hebben een overnamedocument gedaan, zoals moet. Na 3 weken heb ik de slotfactuur gekregen en die heb ik betaald. Maar een maand geleden heb ik een andere gekregen dat ik moet nog daar bijbetalen, dan nog een en nog een en nog een.... tot nu toe heb ik vijv-denk ik- met verschillende bedragen ( en met annulatie met de voorige) wat moet ik betalen. Bij een wooning waar wonen we half jaar niet meer, en wij hebben afsluiten, hoe dat moet gebeuren. En anders hoe kan die bedraag per dag anders zijn wat ik moet nog betalen?! Ik belde hun maar had ik geen normaal antwoord gekregen. En wat heb ik die factuuren wat ik heb betaald klopt niet met die bedragen wat kan zien in de slotfactuur. Ook heel raar...Kunt u help mij, aub?Ik stuur paar slotfactuur, maar is die niet alles.

Berichten (3)

ELEGANT

Naar: Z. S.

07/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

ELEGANT

Naar: Z. S.

07/09/2023

Beste,Wij hebben uw mail goed ontvangen van de klant Szajko Zsuzsana metklantennummer K2418581-80.Bij het nakijken van dit dossier zie ik dat wij inderdaad als eerstgeschatte verbruikswaarden hadden ontvangen van de netbeheerder dit metfactuur nummer F30448749 eindfactuur voor de periode van 01/01/23 tot29/03/23 met een meterstanden 27215 op 30/03/2023.Deze factuur werd geannuleerd naar aanleiding dat wij nieuwe meterstandenbinnen gekregen hebben van de netbeheerder uit.Hierdoor werd er een nieuwe eindfactuur F30870231 opgemaakt voor de zelfdeperiode maar met een meterstand van 27499 op 30/03/2023.Deze factuur werd ook geannuleerd omdat wij opnieuw nieuwe meterstandenhebben ontvangen van de netbeheerder, hier werd de laatste eindfactuurF30962361 opgemaakt voor dezelfde periode en met de meterstand 27610,hieruit blijkt dat de klant meer verbruik heeft gehad waardoor hierinderdaad een hoger bedrag is te betalen.Aangezien de afrekening met een bedrag van 459,91 euro alsnog geannuleerdwerd zal hier uiteindelijk nog een bedrag van 116,86 euro nog moeten bijbetalen.Momenteel is er nog een totaal openstaand saldo van 316,86 euro, dit heeftbetrekking op het voorschotfactuur van september van de nieuwe aansluitingen het verschil van de eindfactuur van de oude woning dat nog moet betaaldworden.Wij begrijpen dat het vervelend is en niet overzichtelijk door alleannulaties die werden ingevoerd, echter voeren wij alleen correcties in opvraag van de netbeheerder na het ontvangen van nieuwe verbruiksgegevens.De netbeheerder kan tot 3 jaar teruggaan in het verleden om correcties inte voeren op afrekeningen ongeacht dit in het voordeel of in het nadeel isvan de klant.Hopend u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben, ik wens u nog een fijnedag.Met vriendelijke groeten,VirginieUw Elegant-dossierbeheerder *Elegant*Kleine Nieuwedijkstraat 53/22800 Mechelen------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------*éééé

ELEGANT

Naar: Z. S.

13/09/2023

Beste,Hieronder kan u meer informatie terugvinden ivm klachtendossierK2418581-80SzajkoZsuzsanna.In de bijlage kan u de nodige communicatie terugvinden, dat al reeds verstuurd werd naar de klantZsuzsanna. De stopzetting van het oud adresHOGEPEDESTRAAT 1 in Arendonk werd uitgevoerd op basis van foutieve eindmeterstanden.We hebben tweemaal een foutieve eindafrekening aangerekend op 25/04/2023 en 23/08/2023. Hierdoor onstaan er 2 creditnota's van aardgas en 3 effectieve slotafrekeningen waarvan 1 correct (F30962361) en opgemaakt op 05/09/2023.De facturatie, meterstanden en verbruik van alle afrekeningen en wijzigingen kan u in de 2de bijlage terugvinden. Als leverancier zijn we verplicht om de klant aan te rekenen, wanneer wij nodige aanpassing van de netwerkbeheerder Fluvius ontvangen. Dit is mogelijk tot 2 jaar na de effectieve meteropname.Hopelijk bent u hiermee voldoende gea¯nformeerd!Met vriendelijke groeten,AuryElegantKleine Nieuwedijkstraat 53, 2ev. T1-T42800 Mechelen:www.elegant.be/éééé


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform