Terug

Vandenborre weigert mijn order retour te nemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. B.

Naar: VANDEN BORRE

13/02/2024

Beste, Ik bestelde tijdens black friday een diepvriezer twv €899 bij Vandenborre voor in mijn recent gekocht huis te plaatsen. De levering kon omwille van overdracht sleutel op 29/01 pas op 5/02 doorgaan. Helaas zijn er meer werken in mijn huis dan verwacht en kan ik de diepvries nog een lange tijd niet gebruiken. Daarom wou ik de diepvriezer retourneren omdat hij verschrikkelijk in de weg staat (vloer wordt uitgebroken om vervolgens beton en chape te gieten) en ik hem nergens uit de weg kan plaatsen of kan vervoeren. Ook qua budget (betaalde deel met VISA) zou het een leuk extratje zijn voor renovaties/materialen te bekostigen. Ik nam contact op met de klantenservice, zonder resultaat, dus bezocht ik tot 2 maal toe de winkel te Dendermonde. Na het 2de bezoek werd ik telefonisch op de hoogte gebracht dat men mijn bestelling niet wil terugnemen omdat ik de bestelling in de winkel deed en niet online en er daarom geen 14dagen herroepingsrecht geldt. Ondanks dat ik nog heel wat spullen zal nodig hebben (oa 2tv’s) in de toekomst en vertelde dat ik deze daar dan zou kopen indien ze inschikkelijk waren werd er niet ingegaan op mijn vraag, zelfs toen ik voorstelde de afhaalkosten op mij te nemen. De diepvries zit nog nieuw in de doos en is ongeopend ( de spanbandjes zitten er zelfs nog rond ), wat de kans vergrootte dat ze de diepvriezer zouden terugnemen werd mij in de winkel verteld, helaas bleek dit niet het geval.Het klopt dat ik de bestelling in de winkel deed, maar er was geen voorbeeld in de winkel om te bezichtigen. Ik vind het absoluut schandalig dat men zich om zo’n belachelijke reden onttrekt van het herroepingsrecht dat consumenten in België wettelijk hebben en hoop via deze weg op meer begrip te kunnen rekenen en een oplossing aangeboden krijgen. 1 persoon moest hiervoor goedkeuring geven intern, een beetje menselijkheid en inschikkelijkheid zou Vandenborre sieren. Er zou tevens geen verschil mogen zijn tussen online bestelling of aankoop in de winkel. Met een waardebon voor bv een TV te kunnen kopen zou ik al heel tevreden zijn. Hopelijk kan ik via deze weg op wat meer inschikkelijkheid rekenen en word ik toch verder geholpen als jarenlange trouwe klant die reeds veel aankopen deed bij hun bedrijf. Het is met zo’n oneerlijke praktijken dat klanten overstappen naar bv Coolblue waar dergelijke praktijken ondenkbaar zijn. Ik ben tevens bereid hier verdere stappen voor te nemen indien er nog steeds geen gehoor wordt gegeven aan mijn vraag/klacht, hopelijk hoeft het zo ver niet te komen.Met vriendelijke groeten Een misnoegde klant Robin Bosteels

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: R. B.

19/02/2024

Beste,Ik heb uw bericht goed ontvangen en betreur het ten zeerste dat de vriezer in de weg staat, echter is het ons hierdoor niet mogelijk uw vriezer terug te nemen.Voor een winkelaankoop is er inderdaad geen bedenkingstermijn /retourrecht, het spijt ons ten zeerste, het is ons echt niet mogelijk op uw vraag verder in te gaan.Met vriendelijke groeten,Consumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform