Terug

Vandenborre weigert mijn order retour te nemen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. B.

Naar: VANDEN BORRE

13/02/2024

Beste,Ik bestelde tijdens black friday een diepvriezer twv €899 bij Vandenborre voor in mijn recent gekocht huis te plaatsen.De levering kon omwille van overdracht sleutel op 29/01 pas op 5/02 doorgaan.Helaas zijn er meer werken in mijn huis dan verwacht en kan ik de diepvries nog een lange tijd niet gebruiken. Daarom wou ik de diepvriezer retourneren omdat hij verschrikkelijk in de weg staat (vloer wordt uitgebroken om vervolgens beton en chape te gieten) en ik hem nergens uit de weg kan plaatsen of kan vervoeren. Ook qua budget (betaalde deel met VISA) zou het een leuk extratje zijn voor renovaties/materialen te bekostigen.Ik nam contact op met de klantenservice, zonder resultaat, dus bezocht ik tot 2 maal toe de winkel te Dendermonde.Na het 2de bezoek werd ik telefonisch op de hoogte gebracht dat men mijn bestelling niet wil terugnemen omdat ik de bestelling in de winkel deed en niet fysiek en er daarom geen 14dagen herroepingsrecht geldt. Ondanks dat ik nog heel wat spullen zal nodig hebben (oa 2tv’s) in de toekomst en vertelde dat ik deze daar dan zou kopen indien ze inschikkelijk waren werd er niet ingegaan op mijn vraag, zelfs toen ik voorstelde de afhaalkosten op mij te nemen.De diepvries zit nog nieuw in de doos en is ongeopend, wat de kans vergrootte dat ze de diepvriezer zouden terugnemen, helaas bleek dit niet het geval.Het klopt dat ik de bestelling in de winkel deed, maar er was geen voorbeeld in de winkel om te bezichtigen. Ik vind het absoluut schandalig dat men zich om zo’n belachelijke reden onttrekt van het herroepingsrecht dat consumenten hebben en wil hen via deze weg onder druk zetten om mijn bestelling terug te nemen.Er zou geen verschil mogen zijn tussen online bestelling of aankoop in de winkel. Met een waardebon voor bv een TV te kunnen kopen zou ik al heel tevreden zijn.Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen en Vandenborre wijzen op hun oneerlijke praktijken.Met vriendelijke groetenEen misnoegde klantRobin Bosteels


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform