Terug

VANDEN BORRE HEEFT MIJ EEN FRAUDEUR AANGERADEN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. D.

Naar: VANDEN BORRE

24/07/2023

Beste,Op 2 september 2020 kocht ik een MacBook Pro aan via Vanden Borre Wilrijk.De verkoper raadde me een verzekering aan bij SFAM. En ik vertelde hun dat dit oke is voor de goedkoopste optie.Achteraf mailde ik SFAM om dit in orde te maken. Echter heb ik nooit antwoord gekregen op mijn mail. Na 2 keer hun te mailen. Dus legde ik me hierbij neer en wou ik deze verzekering niet meer, want echt nodig had ik deze niet. Echter had ik het nooit door dat alreeds van 2020 een bedrag van €24,99 van mijn rekening haalde. Vermoedelijk komen zij via Vanden Borre aan mijn rekening nummer? Het rare is dat ik nooit een contract heb getekend via SFAM of via Vanden Borre. Omdat ik recent geen geld op mijn 1 van mijn zichtrekeningen had staan zag ik verscheidene bedragen van SFAM van mijn rekening gaan. De bedragen van €69,99, €15,99 & 24,99. En deze gingen van 6 tot 10 keer van mijn rekening. Zonder logica in. Na wat opzoek werk kwam ik er bij uit dat dit de verzekering was die ik aanging via Vanden Borre. Het enige wat ik hiervan terug vind is het factuur bij Vanden Borre, een mail naar SFAM waar ik nooit antwoord op kreeg & een info mail van SFAM van hun tarief verhoging in juni 2023.De vreemde bedragen begonnen in april 2023 van mijn rekening te gaan. Onder andere de €69,99 waarvan ze vertellen in hun info mail. Die 2 x van de rekening zou gaan, maar ik vond niets terug over de andere bedragen. In hun info mail zou dit vanaf juni zijn en niet april.Toen ik naar hun klantendienst belde raakte ik niet binnen. Via Google & Trustpilot zag ik vele klachten staan. Die dezelfde dag zelfs geschreven waren.Hierna heb ik meteen mijn bank gecontaceerd.SFAM heeft ondertussen al sinds april 2023 meer dan €1088 van me gestolen.Via de bank heb ik gelukkig al deze domiciliëring kunnen blokkeren en al geld voor 2,5 kunnen terugboeken.Nu vraag ik jullie hulp om de rest van het gestolen bedrag terug te kunnen ontvangen.Als ook leg ik een klacht in tegen Vanden Borre om mijn gegevens aan een fraudeur door te geven.Als ook ga ik nog naar de politie een PV laten opmaken.Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Audrey Deswert

Berichten (1)

VANDEN BORRE

Naar: A. D.

25/07/2023

Beste klant,Je hebt ons laten weten dat SFAM een extra bedrag van jouw rekening heeft afgeschreven.Het blijkt te gaan om een serviceaanbod dat SFAM heeft gedaan aan klanten die een smartphone- of multimediaverzekering hebben afgesloten.Vanden Borre werkt niet meer samen met SFAM en is niet betrokken bij deze actie, die wij afkeuren.Als je deze dienst niet wenst, is het belangrijk om maatregelen te nemen ten aanzien van SFAM om deze betalingen te annuleren.Bijgaand vind je enkele stappen die je kan ondernemen. In specifieke gevallen kan het nuttig zijn advies in te winnen bij een juridisch adviseur.Je mag erop rekenen dat Vanden Borre elke klacht van onze klanten tegen SFAM ondersteunt.Met vriendelijke groeten,DominiqueConsumentendienst02 334 00 00Vanden Borre - Voor 't leven


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform