Terug

Van Miele had ik meer verwacht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. J.

Naar: MIELE

14/11/2023

Beste,Op 21 september 2015 hebben we vol enthousiasme de Miele koffiemachine, Modelnummer CM 6310 Obsidiaanzwart B, serienummer 97334235 gekocht. We waren bekend met Miele als een bedrijf dat te vertrouwen was, duurder dan andere merken, maar met producten die gemaakt zijn om lang mee te gaan en met een uitstekende service. Helaas heeft onze ervaring in veel opzichten niet aan deze verwachting voldaan.Vandaag was het de 10e keer dat er een technicus bij ons thuis kwam om dit apparaat te repareren. Ik geloof dat de eerste keer dat we deze service nodig hadden rond 2018 was. Sinds juli 2022 is er 5 keer een technicus bij ons thuis geweest. Dit kan niet normaal zijn. Gelukkig waren we zo verstandig om de 10 jaar verlengde garantie van Miele af te sluiten.De laatste twee keer zijn voor mij nu wel genoeg. Op 20 oktober hebben we een technicus laten komen en binnen een paar dagen na zijn bezoek was de machine weer kapot. Toen ik de machine aanzette, viel de hele elektriciteit in huis uit. We hebben onze elektriciteit vernieuwd en dit is conform, maar op de een of andere manier had het koffiezetapparaat zo'n groot probleem dat het onze hoofdzekering kon uitschakelen.Nu moet ik eerlijk zeggen dat de technici altijd behulpzaam zijn en dat de snelheid (over het algemeen) is verbeterd. Ik heb meerdere keren voorgesteld dat Miele onze machine zou moeten vervangen. Achteraf gezien zou dit voor hen goedkoper zijn geweest. Het aantal keren dat ze moeten komen laat duidelijk zien dat het niet naar behoren werkt. En ik kan eerlijk zeggen dat we zuinig zijn op de machine. Toen ik hem kocht, heb ik de kalk in ons water getest en de machine daarop aangepast. Ik gebruik altijd Miele-reinigingsproducten om te ontvetten, te ontkalken en de melkleidingen schoon te maken. Natuurlijk gebruiken we de machine dagelijks, maar hij wordt goed onderhouden.De technicus die vandaag kwam legde uit (als ik het me goed herinner) dat de elektronica en de kookunit allemaal vervangen moeten worden. Zonder de verlengde garantie zou dit bijna 2000 euro kosten om te vervangen! Hij belde Miele om dit te bespreken en ik was geschokt om te horen dat zelfs toen hij aan iemand op kantoor uitlegde dat de machine beter vervangen kon worden, dit werd geweigerd. Wat is dit voor service? Ik zit nog steeds zonder koffiemachine en eerlijk gezegd is dit niet het soort service dat ik verwacht van een merk als Miele. Onze verlengde garantie loopt volgend jaar af. Wat dan? Ik begrijp dat zelfs Miele-producten niet eeuwig meegaan, maar de geschiedenis van de reparaties overtuigt me ervan dat Miele ons een slechte machine heeft gegeven en niet de verantwoordelijkheid heeft genomen om de nodige stappen te nemen om deze misstap recht te zetten.Hoewel deze klacht over het koffiezetapparaat gaat, hebben we ook een wasmachine, droger en vaatwasser van Miele. We geloofden in het bedrijf en wilden geen miskoop doen door een goedkoper merk te kopen. Zowel de wasmachine als de vaatwasser hebben ons in het verleden problemen bezorgd. Slechts vier jaar nadat we de vaatwasser hadden gekocht, hadden we meer dan 400 euro reparatiekosten. Nu lekt de wasmachine en moet waarschijnlijk een onderdeel worden vervangen. Mijn schoonouders hadden een wasmachine van Miele die meer dan 25 jaar meeging zonder problemen. Dit was de Miele waarvan wij overtuigd waren, maar helaas is dat niet in alle gevallen onze ervaring geweest.Ik zou graag willen dat Miele de extra garantie waarin we hebben geïnvesteerd respecteert en hun naam en reputatie waarmaakt. Ik vind het hoog tijd dat we een vervangend product krijgen voor het ongemak.Vriendelijke groeten,Tim Johnson


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform