Terug

valse prijsbelofte

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

L. G.

Naar: Ford Motor Company (BELGIUM)

20/10/2024

Graag zet ik dit volledige verhaal nog even op email. Ik ben al 10 jaar klant bij jullie. Mijn vader kocht bij jullie mijn eerste ford focus. Toen deze zijn dienst bewezen had na 250000km heb ik er mijn eerste Ford Focus gekocht met mijn eigen centen. Ik ben sindsdien in geen andere garage binnen geweest en keek er eigenlijk naar uit om als deze wagen zijn dienst bewezen had mijn eerste nieuwe Ford Focus bij jullie aan te schaffen. Ik ben altijd tevreden geweest van jullie advies en service. Tot 17/10, Ik heb bij jullie een roetfilter laten vervangen. Hiervan heb ik op 27/08 een offerte laten opmaken deze kwam op 1837 euro waarvan 3 werkuren. Omdat ik alle opties (zoals een nieuwe wagen) even wou overwegen en omdat ik een week later zou trouwen en op huwelijksreis vertrekken ben ik hier niet direct op ingegaan. Op 07/10 om 17:55 heb ik gebeld naar jullie filiaal in Herentals waar ik werd te woord gestaan door xxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Hij vertelde me dat ik de wagen woensdagochtend kon binnenbrengen en overliep over de telefoon nog kort de offerte: 3 werkuren plus roetfilter van "een 1500euro" en wat klein materiaal. Hiermee ging ik akkoord, ik bracht de wagen woensdagochtend 16/10 binnen, en sprak ik met xxxxxxxxxx af dat ik de wagen op 17/10 rond 17u zou ophalen. Ik kreeg diezelfde dag om 17:17 een bericht dat mijn auto afgehaald kon worden. 17/10 kreeg ik rond de middag telefoon dat er een vergissing gebeurd was en het onderdeel "een 1000euro" duurder uitviel dan op de offerte die werd opgemaakt op 27/08 en ik telefonisch had overlopen met xxxxxxxxxxxxx op 07/10. Ik heb toen gevraagd of jullie bereid waren een geste te doen omdat ik niet verwacht van jullie dat jullie de mondelinge overeenkomst van 07/10 zomaar overboord zouden gooien. Een klein uur later werd ik teruggebeld dat jullie bereid waren om 250 euro te laten vallen als geste. Dit vond ik geen eerlijk voorstel, ik ben dan op verzoek van xxxxxx naar de vestiging in Geel gereden waar ik met xxxxxxxxx een andere oplossing zou kunnen bespreken. xxxxxxxxxx reageerde begripvol voor de situatie en gaf aan dat er een fout gebeurd was, toch heeft hij geen ander voorstel aangeboden en heeft me gezegd dat hij me later zou terugbellen na verder overleg. Hij heeft mij niet teruggebeld en heeft geen ander voorstel gedaan op 17/10. Ik wou rond 17:30 mijn voertuig gaan ophalen, ik heb mij constructief opgesteld en voorgesteld het niet betwiste bedrag van 1837euro meteen te betalen over een verder bedrag kon nog gesproken worden. desondanks werd mijn voertuig niet vrijgegeven. Ik heb 17/10 verschillende medewerkers gesproken, zowel aan telefoon als in de vestiging in Herentals ze hebben me allemaal toegegeven dat er eigenlijk een nieuwe offerte opgemaakt had moeten worden op 07/10 en ze de overeengekomen prijs niet hadden mogen voorstellen. Hoewel ik meermaals heb gevraagd deze info op mail te zetten hebben ze dit telkens geweigerd. Ik ben was bereid om op nog eens langs te komen in de vestiging in geel om van jullie alsnog een voorstel te ontvangen op 18/10. De ochtend van 18/10 werd ik opgebeld door xxxxxxxxxx vanuit de vestiging in Herentals. Zij vertelde me dat John maar één aanbod meer had voor mij: De roetfilter zou kosteloos terug worden gewisseld voor de originele kapotte filter en mijn wagen zou getransporteerd worden naar de vestiging in Geel zodat John de situatie nog eens met mij zou kunnen bespreken. Indien ik hier niet akkoord moest in xxxxxxxxx contacteren. Ik ging niet akkoord met dit voorstel. Het was voor mij zeer onpraktisch om met de vervangfiets mijn wagen 10km verder in Geel te gaan ophalen, ik dit een overbodige kost voor de garage vond en het te gek vond om de oplossing van het probleem met mijn wagen weer teniet te doen. Ik contacteerde john dus meteen telefonisch. hij herhaalde zijn enige aanbod dat hij voor mij nog had. "De roetfilter zou kosteloos terug worden gewisseld voor de originele kapotte filter en mijn wagen zou getransporteerd worden naar de vestiging in Geel" nog voor ik kon antwoorden werd de lijn door John onderbroken. Ik belde meteen terug om toch te kunnen zeggen dat ik niet van plan was in te gaan op zijn ultieme aanbod, Daarop kreeg ik meermaals te horen dat ik respectloos was voor xxxxxxxxx en zijn personeel en ik "Nooit of te Nooit nog een voet in zijn garage hoefde te zetten", alweer gevolgd door het onderbreken van de lijn voor ik de kans kreeg iets te zeggen. Ik veronderstel dat dit de boodschap was die xxxxxxxx mij wou vertellen nadat hij mij 10km verder te fiets had gestuurd. Aangezien de dubbele wissel van roetfilter en transporteren van mijn wagen John al snel meer zou kosten dan de 250 euro geste die hij me aanbood, hij mij niet de kans geeft om aan de telefoon een antwoord te vormen, een scene wou opvoeren voor de garage om me duidelijk te maken dat ik er nooit meer binnen mocht, en hij niet de eer heeft om zich te houden aan mondelinge afspraken van hemzelf of zijn personeel vraag ik me ten sterkste af bij wie het respect, laat staan klantvriendelijkheid ontbreekt. Omdat ik het werk van zijn garagisten respecteer, mijn laatste bezoek aan de vestiging in Herentals graag op een normale manier wou afsluiten en ik geen zin had in een nieuwe ontmoeting met john, die niet voor reden vatbaar was heb ik toen beslist de wagen meteen af te halen aan de het initiële aanbod, een tussenkomst van 250 euro. Ik betaalde dus uiteindelijk 2690.82 euro met andere woorden 853 euro meer dan beloofd aan de telefoon op 07/10 op basis van de offerte van 27/08. Daarnaast weerhield de garage mij van het meenemen van mijn wagen op 17/10 ondanks mijn aanbod om meteen het onbetwiste bedrag van 1837euro te betalen. Omdat ik mij nog steeds onrechtmatig behandeld voel en de kansen op herstel van de goede klantenrelatie die ik met jullie had voorbij zijn zal ik dit verhaal delen via reviews , consumenten organisaties en mijn rechtsbijstand.

Berichten (1)

Ford Motor Company (BELGIUM)

Naar: L. G.

21/10/2024

Beste, Hartelijk dank voor uw e-mail aan Ford Klantenservice. We vinden het spijtig te lezen dat meneer xxxxxxxxxx een geschil heeft met een Ford garage aangaande de prijs voor een herstelling. Vanuit de fabrikant (Ford Europa) worden er onderhoudsvoorschriften opgesteld. Om in aanmerking te komen voor bijvoorbeeld garantie is het belangrijk dat deze voorschriften worden opgevolgd. Ford Belgie kan, en mag, echter alleen adviesprijzen communiceren naar de verdelers, de garage mag vervolgens zelf bepalen welke prijs hij/zij aanrekent voor zijn/haar dienst. Helaas hebben wij vanuit de afdeling Klantenservice geen zicht op deze prijzen en kunnen we hierin niet tussenkomen. Ford verdelers zijn onafhankelijke bedrijven en we adviseren meneer xxxxxxxxxxxx om zijn klacht rechtstreeks bij de betreffende garage neer te leggen. Met vriendelijke groeten, xxxxxxxxxxxxxxxxxx Centre de Relation Client, Belgique Tel.:+32 (0)2 700 6776 E-Mail:custfobe@ford.com S.A. Ford Motor Company (Belgium) N.V. Hunderenveldlaan 10, 1082 Brussel BTW BE 0404 955 204 RPR Bruxelles Bank: BNP Paribas-Fortis 220-0040000-72 PRIVACY AND CONFIDENTIALITY NOTICE: This email may contain privileged and confidential information. It is intended for the named recipients only. If you are not an intended recipient, please notify us immediately (by reply email) and delete this email from your system. Any use or retransmission without proper authorization is prohibited. Please be informed that your email address will be stored in our system for contacting you in conjunction to the handling of your case(s). You can object to receiving emails from the Ford CRC by sending a request tocustfobe@ford.com PPlease consider the environment before printing this email. ----------------------------

Bemiddeling door Testaankoop 06 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform