Terug

Valse leveringsdatum

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

B. D.

Naar: FNAC BELGIUM

16/10/2025

Ik had 30-09-2025 de IPhone 17 pro max 256 GB besteld, hierbij stond dat hij geleverd werd vanaf 10-10-2025, in mijn bestelling overzicht stond, "levering tussen 11-10 en 13-10". Echter stuurde ik maandag 13-10-2025 naar de klantenservice of ze al iets wisten over de levering, toen werd tegen mij gezegd dat hij nog niet bevestigd was door de leverancier. Op de website van FNAC stond dat hij nog in voorraad was in Brussel. Ik vroeg aan de klantenservice of het een idee was om hem te reserveren in Brussel en mijn online bestelling te annuleren (waardoor ik dus mijn plekje in de wachtrij kwijt was). Ik heb dus toen mijn online bestelling geannuleerd. Ze zeiden tegen me dat er nog genoeg stock was in Brussel. Ik reserveer de IPhone in Brussel, wordt hij zonder overleg een mail gestuurd dat mijn reservatie is geannuleerd 'het bestelde artikel is niet meer in de winkel' , want de voorraad klopte niet in Brussel. Hierbij ging ik terug naar de klantenservice en kreeg ik iemand anders aan de chat. Echter heeft zij me niet geholpen, 'het spijt ons dat je de verkeerde informatie hebt gekregen, en we kunnen hier niets aan doen'. Ik moest heel lang wachten tussen de berichten. Ik dacht, ik wacht nog even met hem weer te pr ordenen (ik had betaald met een cadeaubon van 1470 euro dus moest ik verplicht daar weer de IPhone te kopen). Ik zag gisteren (15-10-2025) dat er weer 1ntje op voorraad was. Toen ik hem besteld had stond er op 'levering tussen 16 en 17 - 10 - 2025), vandaag weer bij de klantenservice met de vraag 'word mijn bestelling zeker vandaag verwerkt?'. Antwoord - "Nee, helaas heeft de leverancier je order nog niet bevestigt". Toen dacht ik, hoe dan? Ik bestel hem gisteren, (alweer een valse advertentie / datum dus) dat ik hem 16 of 17 zou binnen hebben. Als je op de website zet dat hij nog in voorraad is op 15-10-2025 en je de levering weer niet waar kan maken? In mijn opzicht is dat misleiding. Ik vind de communicatie van de klantenservice heel slecht en zou FNAC zeker niet aanraden.

Berichten (2)

B. D.

Naar: FNAC BELGIUM

20/10/2025

Graag wil ik het volgende aan mijn klacht nog toevoegen: Op 16-10-2025 stuurde ik weer naar de klantenservice om te vragen als hij al verwerkt was, omdat ik zag dat de 512 GB ook in voorraad was (252 euro meer), maar op dat punt wou ik hem echt. Ze gaven aan dat hij nog op voorraad was en dat ze van de 256GB nog geen leverdatum hadden. Weer geannuleerd en de 512 besteld. Na een paar uur dat ik de bestelling gedaan heb, stuur ik naar de klantenservice 'weet u of mijn order zeker vandaag of morgen verwerkt wordt?', waarbij ik op 16-10-2025 het antwoord krijg 'ik zie inderdaad dat jou bestelling voor vanavond bij ons in het depo wordt verwacht, deze wordt dan verwerkt en dan zal jij in de loop van morgen een track en trace code krijgen'. Vrijdag 17-10-2025 om 10:50 vraag ik nogmaals als ze zeker kunnen checken of mijn order word verwerkt die dag. Antwoord - 'Spijtig genoeg is er nog geen leveringsdatum gekend voor je bestelling, helaas is de verwachte datum van gisteren niet gehaald door de leverancier. Momenteel kunnen wij nog geen informatie doorgeven over de wachttijd omdat de leverancier ons nog niks bevestigd heeft. Onze excuses hiervoor. De webshop zal je via de mail op de hoogte houden zodra er meer informatie is over je bestelling'. Hier word ik alweer eens misleid door jullie service. Als er bij jullie op 16-10 'op voorraad' staat, kan het niet zo zijn dat hij eigenlijk niet op voorraad is. Er werd mij aangeraden per mail mijn verhaal te doen. Ik stuur om 11:52 een mail, krijg ik om 12:30 een bericht dat mijn bestelling word verwerkt? Hier snap ik het niet? Eerst zeggen jullie tegen mij dat je geen leverdatum weet, en een half uur daarna is hij gelijk opgestuurd? Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat jullie een levering binnen krijgen - uitpakken en inpakken/verzenden in een half uur? Hier is duidelijk heel vaak misleid geweest en dat kan niet. Graag zie ik een reactie te gemoet!

FNAC BELGIUM

Naar: B. D.

23/10/2025

Aurélie (Fnac) 23 okt 2025 17:25 CEST Beste Boran, Bedankt voor uw mail. Het spijt ons dat u tegenstrijdige informatie hebt ontvangen. Fnac België is in feite een marktplaats en is verbonden met de voorraad in Frankrijk of met die van onze winkels in België. Hierdoor werken we ook met verschillende leveranciers. Het is een ingewikkelde proces, waarmee wij zelfs moeilijkheden mee hebben. We zijn afhankelijk van de leveringen van onze leveranciers en helaas komt één levering sneller dan de andere (Belgische voorraad of die van Franrkijk ). Uw pre-order werd aangemaakt op basis van de voorraad die we vanuit Frankrijk verwachtten te ontvangen. Helaas heeft de levering door de leverancier meer tijd in beslag genomen dan voorzien. Ondertussen is er wel voorraad binnengekomen in onze Belgische winkels, wat tot verwarring heeft geleid. Ik ben niet zeker dat u daarmee alles gaat begrijpen omdat het een ingewikkelde proces is en helaas kunnen we er niet veel aan doen. Onze excuses voor de misleinde informatie. Ondetussen zie ik dat u uw bestelling hebt ontvangen. We wensen je ermee veel plezier. Met vriendelijke groeten, Aurélie Klachten 20 okt 2025 11:31 CEST ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform