Beste Mevrouw, Meneer,In maart 2021 trokken wij in in onze nieuwe woonst te Wilrijk.Wij zijn om professionele redenen sommige maanden haast continu in het buitenland en gebruiken deze woonst dus zeker niet vaak.Bij verhuis naar de nieuwe woning nam ik het contract over voor energie en gas dat de vorige eigenaar had bij Luminus. Bij aanvang van dit contract werd mij op het hart gedrukt dat dit het optimale/beste contract was genaamd “Luminus Comfy”.Eind december 2022 werd mij een eindafrekening opgestuurd om U tegen te zeggen van maar liefst 23.561,93 euro (voor periode maart 21 - mei 2022). Om te zeggen dat ik in shock was is een understatement. Ik belde daarop meermaals met Luminus en vroeg hen of ik werkelijk op het voordeligste tarief zat? Vroeg of ik niet beter van contract kon wisselen? Er werd mij op het hart gedrukt dat dat “Comfy” contract werkelijk de beste optie was. Ik gaf opnieuw meterstanden door. Liet elektriciens, dakwerkers etc langskomen om te checken of dit werkelijk kon kloppen, of er energie afgetapt werd of dergelijke, belde met Fluvius etc. In juni ‘23 volgde opnieuw een afrekening (mei 22 - mei 23), ditmaal voor een nog hoger bedrag 35.835,38 !!!Ik nam opnieuw contact op met Luminus, om nogmaals al het bovenstaande aan te kaarten, om te checken of ik niet beter naar een variabel contract kon overschakelen. Opnieuw werd ik op het hart gedrukt dat Comfy het allerbeste is en dat ik content mag zijn dat ik daarop zit. Ik ben vervolgens bij Luminus een afbetaalplan moeten aangaan want kon dit niet betalen en betaal nu over een termijn van een jaar maandelijks 2000,16 euro af en daarbovenop werd mijn voorschot ook nog maar eens verhoogd naar 4503 euro voor gas en elektriciteit. Dit is niet houdbaar en voor mij werkelijk onbetaalbaar.Ik belde eerder deze week nogmaals met Luminus om uit te leggen dat ik dit niet kan volhouden en legde hen uit dat dit toch echt niet kan, voor een particuliere woning waar we bovendien niet full-time in wonen? Ik vroeg nogmaals of ik niet beter naar een variabel contract overschakel, nogmaals werd uitgeled dat Comfy het beste contract is.Nu heb ik mij dit weekend in deze materie vastgebeten en ontdekt dat wij nog steeds op het Comfy tarief zitten aan de vaste marktpijs van juni 2022!!!Wij betalen c€/kWh 33,92 (dag) - 27,51 (nacht)De huidige Comfy prijs waar mensen nu op gezet worden is echter:c€/kWh 25,62 (dag) - 20,64 (nacht)Nu heb ik alle contracten vergeleken en ontdekt dat de hun meest voordelige contract “ComfyFlex” is aan c€/kWh 17,38 (dag) - 12,97 (nacht)!!!Ik voel mij dus enorm bedrogen, leeggezogen en ontzettend belogen. Walgelijk is dit. Al onze zuurverdiende spaarcenten zijn wij kwijt aan gas en elektriciteit en zijn in de zakken van Luminus beland. Ik ben als consument duidelijk extreem naief geweest wanneer ik dacht dat men mij bij Luminus naar eer en geweten te woord stond.Ik zit zelf in een zorgberoep en als mensen mij een vraag stellen over hun gezondheid en of ze werkelijk de beste therapie krijgen dan beantwoord ik deze ter goeder trouw, eerlijk, oprecht en leg ik hen de verschillende alternatieven voor behandelingen uit.Telkenmale ik aan Luminus wanhopig vroeg voor hulp, advies wat betreft contract en hoe ik toch in godsnaam mijn kosten kon reduceren werd ik van valse informatie voorzien. Ik werd werkelijk belogen.Ik wil dat Luminus dit rechtzet, dit retrospectief eveneens aanpast zodat ik terug ademruimte heb en alvast een deel van mijn zuurverdiende centen terugzie. Alvast hartelijk bedankt voor het behandelen van deze klacht. Met vriendelijke groeten