Terug

Valse claim van namaak bij verkoop + geen begrip/ondersteuning van de support

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. T.

Naar: VINTED

12/08/2022

Beste,Wij verkopen al enkele jaren wat 2e hands kleren van onze kinderen via Vinted.Onlangs verkochten we een trainingspakje van the north face, 2 jaar geleden online bij de winkel zelf gekocht. Aangezien dit een merk is, zorgen we voor extra foto's van details zoals gevraagd door Vinted zelf.De koper van het trainingspak claimt met een aantal vage foto's en foutieve claims dat het item namaak is. Uiteraard is dat niet zo, aangezien we dat 2 jaar geleden online bij de webshop van the north face zelf hebben aangekocht.Wij tonen aan met een aankoopbevestiging op mail, betalingsbevestiging, communicatie met The north face over de factuur en gedateerde foto's dat het stuk effectief en echt is.Helaas houdt The North Face online maar 2 jaar de facturen bij, zodat we deze niet van ons profiel konden downloaden om nog mee te sturen.Vinted vindt dat allemaal niet geloofwaardig en gelooft de goedkope en valse claim van de koper.Ze weigeren ook een telefonisch overleg over deze zaak en annuleren de transactie. Ze stellen een retour voor die we binnen de 48u moeten in orde brengen.We hebben geprobeerd om de verkoper te contacteren om de retour te regelen (binnen de 48u). Uiteraard zonder reactie, zoals je van een goede fraudeur zou verwachten.Nu krijgen we melding van Vinted dat alles gecanceld is, we ons geld kwijt zijn en de fraudeur het pakket mag houden omdat we niet binnen de 48u ons adres hadden doorgegeven.1) er stond geen timestamp op het initiële bericht van de retour, dus we wisten niet wanneer de 48u zou verstrijken2) aangezien we er heilig van overtuigd zijn dat we met fraudeurs te maken hebben, gaan we ook niet zomaar ons adres zonder meer blootstellen.En uiteraard terug, geen enkel begrip vanuit Vinted die de fraudeur weer maar eens verdedigt.Als verkoper word je dus totaal niet beschermd tegen oplichters of valse claims.

Berichten (2)

VINTED

Naar: J. T.

12/08/2022

Bonjour,Ceci est un message automatique.Nous accusons bonne réception de votre message et nous vous répondrons dans les prochaines 72h. Nous vous prions de ne pas répondre à ce message et de ne pas faire de nouvelles demandes sur le meme sujet, car cela obstruerait le système et nous prendrait plus de temps à vous répondre.Merci pour votre compréhension.Cordialement,L'équipe Vinted

VINTED

Naar: J. T.

13/08/2022

Dear member,With this message we confirm receipt of your e-mail. We will reply as soon as possible.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform