(zie de mails in bijlage)
Enkele dagen geleden kreeg ik voor de tweede keer dit jaar (juni 2024) een kinderboekenpakket in de bus met een factuur erbij (zie bijlage).
Ik heb nooit een bestelling gedaan van dit boekenpakket van Kinderplezier. Alsook niet van een vorig boekenpakket dat ik van hen heb ontvangen enkele maanden terug.
Nadat ik het eerste boekenpakket (februari 2024) met factuur gekregen heb, heb ik contact opgenomen met het bedrijf via een contactformulier. Op de website van dit bedrijf is geen telefoonnummer te vinden. Ik heb aangegeven dat ik dit pakket niet besteld had . Het zou trouwens om een abonnement gaan van boekenpakketten. Mijnheer Willem Verheijen van Kinderplezier heeft mij geantwoord dat mijn partner dit misschien gedaan had zonder mijn medeweten. Wat dus niet het geval was. En hij stuurde in bijlage het online bestelformulier dat ik zou gestuurd hebben naar hen. Hij zei dat hij "mijn" abonnement wel per direct kon stopzetten, dit zou hij dan ook meteen doen.
Wat later kreeg ik een laatste herinnering om deze factuur te betalen (per herinnering kwam er ook een kost van 3 euro bij). Men dreigde ook met een incassobureau. Ik heb toen gevraagd, via mail, of, indien ik deze kost zou betalen, ik van het abonnement af zou zijn. Dit bleek zo te zijn. Om er van af te zijn (uit angst voor oplopende kosten), heb ik dit toen betaald.
Maar nu, enkele maanden later, juni 2024, heb ik OPNIEUW zo een boekenpakket gekregen met factuur. Opnieuw hetzelfde verhaal: ik zou een boekenpakket-abonnement hebben besteld.
En opnieuw stuurde ik een bericht om te melden dat ik deze bestelling niet gedaan heb. Alweer antwoordde Willem Verheijen dat ik mij had aangemeld voor een nieuw abonnement en dat hij dit per direct zou stopzetten. Hetzelfde verhaal dus. Hij stuurde mij ook in bijlage mijn aanmeldingsformulier.
Ik ben beide aanmeldingsformulieren gaan vergelijken (zie bijlagen) en wat blijkt:
Ik zou een dochter hebben, namelijk Yasmine (ik heb geen dochter) met op beide formulieren een andere geboortedatum van deze zogenaamde dochter. Ook mijn telefoonnummer en emailadres zijn verschillend op de formulieren.
Ik vroeg ook om een telefoonnummer van het bedrijf.
Op deze laatste vraag werd niet geantwoord. En daarnaast werd er gezegd door Mijnheer Willem Verheijen dat dit raar is, dat ik de bestelling niet zou geplaatst hebben, daar ik vorige keer de betaling keurig in orde had gebracht.
Ik wil deze factuur uiteraard niet betalen. En ik wil niet dat er in de toekomst nog valse bestellingen bij dit bedrijf worden gedaan in mijn naam.