Geachte heer/mevrouw,Ik schrijf u vandaag om mijn ernstige ongenoegen te uiten over een recente gebeurtenis in uw winkel, die mij diep heeft geschokt en gekwetst. Op 2/1/2024, bezocht ik uw winkel in Pelt om mijn gebruikelijke boodschappen te doen. Echter, mijn ervaring was verre van aangenaam, aangezien ik vals beschuldigd werd van winkeldiefstal.Ik had een controle aan de zelfscan. Het bleek dat ik 2 artikelen was vergeten te scannen. Dit was effectief zo. Ik kreeg direct de keuze om 145 euro te betalen of ze zouden de politie verwittigen. Ik vond 145 euro totaal buiten proportie omdat dit een verstrooidheid was, en omdat het over 8 euro ging. Dus de politie werd gebeld, en er is een dossier opgemaakt.Ik was verbijsterd door deze beschuldiging en voelde me vernederd en beledigd, vooral omdat ik een trouwe klant van uw winkel ben en nog nooit eerder betrokken ben geweest bij dergelijke activiteiten. Ik heb hierover achteraf contact opgenomen en een afspraak gevraagd met de winkelverantwoordelijke. Na dit gesprek heb ik niks meer vernomen. Vorige week heb ik zelf gebeld en heb ik vernomen dat de winkelverantwoordelijke vind dat ze correct gehandeld hebben en dat daarmee alles in orde is. Ik wil benadrukken dat ik ten alle tijden eerlijk en respectvol handel en ik vind het onacceptabel dat ik op deze manier behandeld werd. De manier waarop deze situatie is afgehandeld, heeft mij diep geraakt en heeft mijn vertrouwen in uw winkel ernstig geschaad.Ik eis dan ook een onmiddellijke verontschuldiging van uw kant, evenals een grondig onderzoek naar deze kwestie om ervoor te zorgen dat dit soort incidenten niet meer voorkomen in de toekomst. Bovendien verwacht ik een passende compensatie voor de emotionele stress en het ongemak dat ik heb ervaren als gevolg van deze onrechtmatige beschuldiging. Ik verwacht ook dat er contact opgenomen wordt met de politie om een nota toe te voegen aan mijn dossier. In deze nota mag staan dat er een vergissing is gebeurd en dat ik ten onrechte beschuldigd ben van winkeldiefstal.Als loyale klant van Albert Heijn verwacht ik dat mijn klachten serieus worden genomen en dat er passende maatregelen worden genomen om ervoor te zorgen dat alle klanten eerlijk en respectvol worden behandeld.Ik vertrouw erop dat u mijn klacht serieus neemt en ik zie uw spoedige reactie met belangstelling tegemoet.Met vriendelijke groet,Gunther