Verleden jaar in oktober werd ik ook benaderd door proximus om (gedwongen) over te stappen op Fiber. Ik heb een oprit van ± 60 m in keitjes maar dat was geen probleem, dit zou allemaal gratis gebeuren en ge zou daar nik meer van zien. Op een dag stond iemand aan de deur die het kwam aansluiten... met een spade en een schop... die man wist niet dat er een geul van 60 m lang en 60 cm diep moest gegraven worden blijkbaar. Uiteindelijk kwam er een onderaannemer die op 1 december 2024 mijn oprit openwoelde en een slagveld achterliet. (Het goot ook water die dag). Kabel heel slordig geplaatst, niet diep genoeg en 2 keer door mijn waterkering in de voorgevel geboord. Fiber werkt, ok. Maar dan begon het spel, ik had al 2 mails gekregen met een voorstel: 89.99 euro. Ik wilde daarmee instemmen maar dan kon niet meer omdat blijkbaar een technieker die aan de deur kwam voor mij een keuze had gemaakt. Daarna nog een voorstel: 94.99 voor 3 jaar met behoud van mijn huidige kortingen en voorwaarden, dit kun je toch niet verkeerd begrijpen... Een paar keer in de shop geweest in Kuurne, gemaild en gechat, ging zeker in orde komen, met de grootste prioriteit bovendien (Jonathan van de shop in Kuurne). Daarna eens 10 euro terugbetaald gekregen, ook eens een maand terugbetaald gekregen voor de schade aan mijn oprit (dekt nog geen 10 % van de schade), zij dan ook nog eens een vrachtwagen keitjes komen uitstrooien... Dan belt er iemand die alles eens voor mij ten goede zou regelen, veel goedkoper.
Mijn contract werd volledig omgegooid, zelfde prijs maar met een korting of 3 die na een bepaalde periode zou vervallen, wat nu aan het gebeuren is. Eind februari nog een gechat met ene Cindy, blijkt dat ik een decoder teveel betaal het laatste jaar, want er zit er al ene in mij Pack. Ze ging dit met haar achterban bespreken. Een maand later... niks... toch, nog eens 8 euro erbij: ipv de beloofde 94.99 betaal ik nu 114.99. Je kan gewoon niet normaal communiceren met Proximus.