Geachte,In 2021 verbouwde ik een huis voor mijn zus te Gullegem.Ik kocht toen 2 clima-units bij de firma izi-Cool te Marke. Zoals u kan zien op de bijlagen maakt men op veel manieren reclame dat deze toestellen verwarmen tijdens de winter.De bedoeling was dat mijn zus dit huis zou bewonen vanaf september 2023, wat ook gebeurde.Op die moment verplichtte izi-Cool ons een onderhoud te laten uitvoeren voor eind december 2023 zo niet zouden wij onze garantie verliezen. Wij hebben dit gedaan, dus nadat de clima- units enkel 4 maand gewerkt hadden. De verkoper zei dat het onderhoud voor de warmtepompboiler en de 2 chauffages 200€ zou bedragen… Nadien kregen wij een factuur van meer dan 400€ (zie bijlage). De factuur werd opgemaakt op 31/12/2023 met vervaldag 26/01/2024 en pas ontvangen 29 januari 2024.Deze units hebben een uitlaat om water af te voeren naar buiten maar wanneer het vriest komt er ijs in de uitlaat, vriest deze toe en loopt het water uit de kachel naar binnen. De technieker antwoordde hierop deze units niet te gebruiken als het vriest! Ook konden deze units niet op het internet verbonden worden door deze technieker, omdat hij vermoedde dat er een fout in de unit aanwezig was. De technieker zou de week erna (voorlaatste week van december 2023) terugkeren maar wij zagen niemand... Ondanks meerdere telefoons en mails naar izi-Cool, izi-Heat en Aqua-service (want al deze firma’s staan op de factuur) kwam er geen respons.Bij ontvangst van de 2 onderhoudsfacturen op 29 januari heb ik de boekhouding van Aqua-Service na lange tijd aan de lijn gekregen en gezegd dat wij deze facturen niet zouden betalen als alles niet in orde was. Ook het feit dat de facturen pas ontvangen werden na vervaldatum was om hun boekhouding van 2023 te laten kloppen…ik heb 2 nieuwe facturen geëist. Zoals ik vermoedde was de 200€ voor het onderhoud dat de verkoper zei niet correct…Diezelfde dag, 29 januari, werd er reeds een voorstel gedaan om een technieker te sturen op 22 februari om de smartphone van mijn zus te koppelen met de units en het bevriezen van de uitlaat te bekijken. Aangezien 22 februari een donderdag is, kon mijn zus niet aanwezig zijn en zij moet er bij zijn aangezien haar smartphone moet worden gekoppeld. Op 14 februari heeft mijn zus contact opgenomen met izi cool (056921080) om te melden dat deze afspraak van 22 februari niet kon door en of deze kon verplaatst worden naar een woensdag. Aangezien zij enkel op woensdagnamiddag thuis is.Woensdag 21 februari kreeg mijn zus een sms waarin stond dat de technieker de dag erna zou langskomen. Mijn zus belde direct naar izi cool (056/249494) om hen nogmaals te melden dat deze afspraak niet kon doorgaan en de telefoniste bevestigde dat alles correct was doorgegeven. De dag erna, donderdag 22 februari, kreeg mijn zus telefoon van ons vader dat de technieker aan het huis stond van mijn zus. Ons vader belde toen naar mijn zus, die aan het werken was op dat moment, om te vragen of ze deze afspraak had geannuleerd en zij bevestigde dit.De technieker wist van niets, maar was zeer vriendelijk en gaf ons vader uitleg. Maar hij moest een factuur opmaken van €65 aangezien er niemand thuis was. Ons vader heeft direct contact opgenomen met izi cool (056/249494). De telefoniste, die na lang wachten uiteindelijk opnam, vertelde dat ze het gesprek met mijn zus kon herinneren en dat ze de bevestiging van de annulatie had doorgegeven. Hij heeft toen gemeld dat wij deze factuur niet zullen betalen, omdat de afspraak geannuleerd was en ten tweede omdat dit allemaal nog onder de garantie valt. Tot op heden geen contact meer gehad met izi cool / izi heat/ aqua- service.Kan u mij advies geven hoe ik met deze situatie verder moet en kan er van TestAankoop uit iets ondernomen worden tegen dergelijke handelswijze? Dus op meerdere plaatsen reclame maken dat de clima-units verwarmen tijdens de winter terwijl de technieker zelf zegt deze toestellen best niet te gebruiken tijdens de winter daar de uitlaat vervriest (wij hebben zelf isolatie rond de uitlaat aangebracht om deze toestellen toch te kunnen gebruiken).Ook het feit dat er 195€ aangerekend wordt voor het onderhoud van 1 unit waar er 20 minuten aan gewerkt wordt, zonder enig element te vervangen is buiten proportie alhoewel de verkoper zei dat het 200€ was voor het onderhoud van de warmtepompboiler en de 2 units. Terwijl er een factuur van 420€ wordt aangerekend. De facturen worden de ene maal opgemaakt door izi-Cool, dan izi Heat, dan Aqua-service… Er wordt telkens getelefoneerd met andere nummers waardoor de klant niet meer weet naar wie ze zich moeten richten. Steeds eindigen de telefoontjes met hetzelfde zinnetje: ‘we zullen je terug contacteren’, maar dit gebeurd niet. Ik stel mij hier toch ernstige vragen bij…In bijlage kunt u de mails raadplegen die ons vader mailde omtrent deze afspraak…Alsook een bijlage met de reclames van deze units.Dank bij voorbaatTimmy Ongena