Terug

Valse abonnementsaankoop

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

S. S.

Naar: bol.com

05/12/2025

Beste, Op 16 november kreeg ik een e-mail van Bol, een herinnering dat ik 14,99 euro moest betalen voor een ‘doorlopend abonnement 1 jaar select België van bol.com periode 30 oktober 2025 tot 30 oktober 2026’. Ik heb dit abonnement nooit gekocht en heb onmiddellijk contact opgenomen met hun klantenservice om het op te zeggen, en zij hebben het onmiddellijk op 16 november opgezegd. Ik heb de e-mail als bewijs. Op 2 december stuurden ze me een e-mail om me eraan te herinneren dat ik nog steeds voor het abonnement moest betalen, met een boete voor de herinnering, in totaal 18,49 euro. Ik heb dit nooit gekocht. Kunt u contact opnemen met bol.com om hen te vragen te stoppen met mij lastig te vallen met valse abonnementsaankopen? Hartelijk dank!

Berichten (1)

bol.com

Naar: S. S.

08/12/2025

Goedemiddag, De klant is zojuist door ons geïnformeerd: Op 30 september 2024 heeft u een bestelling geplaatst met bestelnummer: 4171360341 (de bevestiging hiervan is verstuurd naar uw e-mail op30-09-2024 11:07). Bij deze bestelling heeft u het proef Select abonnement afgesloten. Zodra het Select abonnement wordt afgesloten, dient u uw IBAN rekeningnummer door te geven zodat wij 0,01 cent kunnen afschrijven ter verificatie of het rekeningnummer klopt. Het abonnement kunnen wij (bol) niet voor u afsluiten, dit kunt u alleen zelf doen. Mede omdat u dus zelf het rekeningnummer dient in te vullen. De afschrift van 0,01 cent kunt u terugzien bij uw bankafschriften. Ook ziet u de factuur terug in het facturenoverzicht in uw bol account. Voor de zekerheid heb ik de factuur meegestuurd als bijlage. Nadat we de validatie hebben kunnen uitvoeren, storten wij de 0,01 cent terug op uw rekening. Dit kunt u terugzien bij uw bankafschriften en ook hiervoor is een creditfactuur aangemaakt, welke is te zien in het facturenoverzicht in uw bol account en in de bijlage in deze e-mail. Na de proefperiode van 30 dagen wordt het gratis abonnement automatisch verlengd naar een Select jaarlidmaatschap waarvoor u jaarlijks 14,99 euro betaald, tenzij u voor het einde van uw proefperiode het abonnement opzegt via uw account. Doordat u het Select abonnement niet heeft stopgezet in de proefperiode, hebben wij opeen bedrag van 14,99 euro geïncasseerd door een automatische incasso. Tijdens het afsluiten van het abonnement, heeft u toestemming gegeven dat wij dit mogen doen. Na afloop van de eerste contractperiode van een jaar wordt Select automatisch verlengd voor onbepaalde tijd. Met vriendelijke groet, Natalya Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform