Terug

Vaillant oplichters

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: VAILLANT

16/05/2018

Vaillant vraagt vooraf te betalen voor een onderhoud, maar komt de gemaakte afspraak niet na.Drie gemaakte afspraken ivm onderhoudscontract werden niet nagekomen. Sinds 1999 heb ik een Vaillant CV-ketel, waarvoor ik sinds die tijd altijd een beroep doe op een onderhoudstechnieker van Vaillant, al dan niet met een onderhoudscontract. Dat liep tot nu toe altijd correct, maar bij de laatste onderhoudsbeurt liep het helemaal mis en schuift Vaillant de schuld in mijn schoenen. Men deinst er ook niet voor terug de feiten te verdraaien en kortweg te liegen over de gebeurtenissen. Op vraag van Vaillant heb ik eerst het bedrag van het onderhoud betaald (op 24/10/2017) om daarna een afspraak te maken. Die afspraak kreeg ik voor 21 december 2017. Ik had mijn huurster ingelicht en een halve dag vrijgenomen. De dag voordien krijg ik een telefoontje dat de onderhoudstechnieker ziek is. Ik heb begrip voor deze situatie, ook al had ik mijn eigen werkschema aangepast aan deze geplande afspraak. Ik legde aan de telefoniste de vervelende situatie uit, en men beloofde mij een nieuwe afspraak, als eerste klant, op 1 februari 2018. De telefoniste begreep dat ik niet opnieuw tijd kon verliezen en dat ik op’t werk moest zijn om 9u30. Ik kreeg op 1 februari 2018 om 7u43 een sms’je dat de technieker onderweg is, dus had alle vertrouwen dat hij ook daadwerkelijk zou komen opdagen. Helaas, om 8u55 nog steeds niemand gezien en ik moest ook naar mijn werk. Ik belde naar de permanentiedienst, die de bewuste technieker blijkbaar niet kon bereiken. Opnieuw heb ik begrip getoond en ingestemd met een nieuwe afspraak op 8 februari 2018. Opnieuw huurster ingelicht en tijdig ter plaatse. Mijn huurster kon op die dagen niet aanwezig zijn, dus zorgde ikzelf dat ik aanwezig zou zijn. Om 7u16 krijg ik een sms’je dat de technieker onderweg is. Nu weet ik uit ervaring dat dat iemand uit de buurt is, die er dan binnen niet al te lange tijd kan zijn. Helaas, na 1u39 minuten wachten, om 8u55 was er nog steeds niemand komen opdagen. Ik belde naar Vaillant en vroeg opnieuw of ik zelf die technieker zou kunnen opbellen. Dat bleek niet mogelijk. Inmiddels was ik razend over de verschillende fake-afspraken waarop ik voorzien was, en telkens niemand kwam opdagen. Ik vroeg aan Vaillant om het bedrag van de onderhoudsfactuur (135,78€) terug te storten maar dit werd geweigerd. Bij de klachtendienst beweert mevr. Lieve Flamand dat men mij zou gebeld hebben op mijn mobiel nummer. Later kwamen zij hierop terug. Aan de telefoon met mevr. Lieve Flamand moet ik vaststellen dat zij niet integer is, en geen enkel respect toont voor mijn verloren tijd. Zij weigerde ook bij mijn herhaalde vraag om het bedrag terug te storten. Daarop ben ik razend kwaad geworden en haar beginnen uitschelden. Nu gebruikt men dit laatste argument op hun gelijk te halen, ipv de grond van de zaak op te lossen. Herhaaldelijke pogingen om de situatie uit te leggen kregen geen gehoor. Men blijft hardnekkig liegen over de feiten en wenst niet verder in te gaan op deze zaak.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform