Terug

Vaillant onderhoudscontract: 30% duurder?

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: VAILLANT

25/02/2023

Goeiedagwij hadden sinds 2010 een onderhoudscontract voor onze Vaillant CV ketel. Dat kostte ons per 2 jaar iets van een €150 (€147 in 2019, €160 in 2021). In 2023 stuurde Vaillant mij een factuur voor €207.37, dus een verhoging met 29%. De inflatie was in 2022 wel 10% maar geen 30%. Ik vroeg Vaillant dan ook om meer informatie. Uw antwoord: Na analyse van het dossier willen wij U informeren dat Vaillant de factuur correct heeft aangerekend volgens de prijzen dien wij hanteren. Als Vaillant zijnde bepalen wij de prijzen die wij aanrekenen. Met andere woorden take it or leave it. Ik heb dan ook besloten om mijn contract niet te verlengen en mijn CV installatie door een lokale onderhoudsfirma te laten doen. Maar mijn vraag blijft: op basis van welke elementen heeft U beslist uw prijzen met 29% te verhogen?mvg

Berichten (1)

VAILLANT

Naar: P. P.

27/02/2023

O.Ref/CM-V09276122Beste heer Pissierssens,Wij wensen U te herinneren aan onze voorgaande mails.Na analyse van het dossier willen wij U informeren dat Vaillant de factuur correct heeft aangerekend volgens de prijzen dien wij hanteren.Als Vaillant zijnde bepalen wij de prijzen die wij aanrekenen. Wij kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag voor het aanpassen van de factuur.Het contract werd intussen geannuleerd op uw vraag.Met vriendelijke groeten,Lieve Klachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillant Group - Taking care of a better climatePhone +32 2 334 93 52www.vaillant-group.comVaillant Group - Golden Hopestraat 15 - 1620 Drogenbos - BelgiumThink green before printing!


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform