Klacht
R. P.
Naar: VAILLANT
Mijn Vaillant verwarmingsketel ketel van 2 jaar is de laatste 11 maanden liefst 2 x defect geweest. En 2 x is een monteur moeten komen. Verleden jaar november hebben we 3 weken in de kou gezeten voordat de monteur een nieuwe printplaat in de ketel kwam plaatsen. Een maand geleden – na het terug opstarten van de ketel vanwege de zomerperiode – deed de ketel weer niets. Contact opgenomen met de servicedienst van Vaillant en een uitgebreide beschrijving gegeven van het probleem. Zelfs heb ik vermeld dat ik dacht dat het een probleem was met de gasblok/ gasklep. De servicedienst heeft me geen advies gegeven….. een monteur moest komen. Deze is inderdaad in totaal effectief 5 minuten bij mijn ketel geweest – heeft 2 x met een steeksleutel geklopt op de gasblok en de ketel werkte weer. Onder het kopje “uitgevoerde werken” op de rekening werd vermeld ” gasblok/gasgedeelte compleet ingesteld/ afgesteld”. Die 2 tikken kosten € 152.64 en hadden vermeden kunnen worden als de servicedienst mij de tip van het kloppen op de gasblok gegeven had. Dat was toch het proberen waard geweest. Geen goede service van de service dienst. De monteur verteld me dat de gasblok van mijn ketel vaker voor problemen zorgt – zeker als de verwarmingsketel in de zomer stop staat. Bij het opstarten gaat het dan vaak mis omdat de gasklep blijft hangen. Hij gaf me de raad in de zomer elke week mijn ketel een half uur op vol vermogen te laten werken, zodat de gasklep mobiel blijft. Dus….. omdat Vaillant een gasblok van dubieuze kwaliteit heeft gemonteerd in mijn ketel, zou ik in de zomer – als het buiten 32 graden is en binnen de airco aanstaat – een half uur op vol vermogen mijn huis moeten verwarmen. Dit slaat nergens op. Ik heb de monteur betaald en een klacht ingediend bij de klantendienst ( volgens mij is dat maar een persoon nl. Lieve Flamand) Op mijn gedetailleerde klacht met een vragen, die een antwoord verdienden, kwam de klantendienst niet verder dan er een garantie is van 2 jaar (en deze was verlopen) en dat alles correct verlopen was. Vaillant liet het hierbij. Totaal geen antwoord op de vraag waarom mijn ketel in 11 maanden 2 x niet meer werkte, hoe het zit met de kwaliteit van mijn ketel, of ik na de volgende zomer weer problemen zal krijgen, de verantwoording van de rekening van € 152.64 enz. Tevens heb ik de klachtendienst gewezen op het bestaan van de Europese wetgeving betreffende het Conformiteitsbeginsel. Een wetgeving die de consumenten beschermd wanneer na de garantie periode toch een product ondeugdelijk is en/of niet beantwoord aan het doel, zoals gesteld mocht worden bij de aankoop. De klachtendienst doet – bij herhaald verzoek – totaal geen aandacht besteden aan deze items en komt bij monde van Lieve Flamand niet verder dan de 2 jaar garantie is afgelopen, dus veel succes verder met uw ketel en bekijk het maar lekker. Zowel de servicedienst alsook de klachtendienst zijn hun naam niet waardig. Een klacht deponeren over de behandeling van een klacht bij Vaillant heeft geen zin, dus ik zal nu mijn klacht laten toetsen bij de consumenten ombudsman, Test Aankoop en het ODR platform van de Europese Commissie. Dat geeft mij weliswaar een hoop gedoe en (financiële) rompslomp, maar ik denk dat de consument hier mee gebaat is. Op het internet heb ik al de nodige negatieve verhalen gelezen over de after sales van Vaillant. Voor mij is het duidelijk – wanneer ik een nieuw product moet aanschaffen zal ik zeker niet meer voor Vaillant gaan – hoe ze in het folders ook hun best doen zich een imago aan te meten van betrouwbaarheid en het vervaardigen van hoge kwaliteitsproducten. Dat kan best zijn, maar als je dan – ondanks die kwaliteit en betrouwbaarheid – toch een consument hebt, die op 11 maanden tijd 2 keer een ketel heeft, die niets meer doet - laat deze dan niet letterlijk en figuurlijk in de kou staan. Behandel deze correct, toon wat empathie en begrip, probeer mee te denken en pas eventueel een coulance toe. Zover zijn ze bij Vaillant België nog niet. Treurig.
Berichten (11)
VAILLANT
Naar: R. P.
O.Ref/CM-V06967542Beste heer Plusjé,Eerst en vooral willen wij u bedanken voor uw mail.Wij wensen U te herinneren aan onze voorgaande mails en blijven bij ons standpunt.Na analyse van het dossier willen wij U informeren dat wij 2 jaar garantie onder voorwaarden bieden op onze producten. Wij stellen vast dat de interventie uitgevoerd op 12/10/2021 buiten de garantieperiode valt daar uw ketel geplaatst is in november 2018.Iedere interventie na de garantievoorwaarden wordt dan ook aangerekend.Bijgevolg stellen wij vast dat deze interventie correct is aangerekend.Wij beschouwen dit dossier dan ook als afgesloten.Wij bedanken u voor uw medewerking en blijven tot uw dienst, mijnheer, met de meeste hoogachting.Lieve FlamandKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn
R. P.
Naar: VAILLANT
U valt in herhaling. Het begint echt eentonig te worden. Ik hoop echt dat ik met mijn relaas klanten heb kunnen waarschuwen voor de service- en klachten dienst van Vaillant. Met de informatie uit mijn verhaal en uw reactie hierop, kunnen consumenten bij de aanschaf van een nieuw (verwarming) product beter hun keus maken.
R. P.
Naar: VAILLANT
vrijdag j.l. werd een afspraak gemaakt dat ik maandagmiddag 25 oktober 's middags gebeld zou worden door Vaillant medewerkster Chistele. Er is niet gebeld...... blijkbaar worden afspraken niet nagekomen. Hoe kun je dan een klacht oplossen als je elke communicatie negeert. Zegt veel over het bedrijf.
VAILLANT
Naar: R. P.
O.Ref/CM-V06967542Beste heer, mevrouw,Onze collega heeft U gecontacteerd op 22/10/2021 om 14u35. Tijdens dit gesprek heeft U laten weten dat U geen tijd had voor het gesprek.Zoals reeds gemeld in onze voorgaande mails en intern besproken blijven wij bij ons standpunt.De beslissing werd genomen uit een procedure die voor alle klanten geld.Wij beschouwen dit dossier dan ook als definitief afgesloten.Met vriendelijke groeten,Lieve FlamandKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn
R. P.
Naar: VAILLANT
Wel graag de waarheid vertellen, beste Lieve Flamand. Er is vrijmiddag inderdaad gebeld naar MIJN VROUW en deze heeft aangegeven dat ze dringend weg moest voor een afspraak (om 15.00 uur) en dat het beter was MIJ (haar man) te contacteren. Uw collega werkte tot 16.30 uur en omdat ikzelf pas na 18.00 uur thuis zou zijn, is de afspraak gemaakt dat ik maandagmiddag door Christele (Perrault?) gebeld zou worden. En deze afspraak zijn jullie niet nagekomen. Dat is de realiteit....... en de waarheid. Maar het maakt niets uit... als Christele niet kan bellen wil ik zelf wel even contact met haar opnemen. Wanneer u me haar intern nummer geeft, kan ik haar mijn klacht toelichten en het hebben over de verkopersgarantie, fabrieksgarantie en wettelijke garantie (conformiteit/non-conformiteit) En het laatste punt is bepalend in deze zaak. U mag me haar nummer ook via mijn mail adres (u bekend) doorgeven.
VAILLANT
Naar: R. P.
O.Réf/CM-V 06967542Geachte,Wij komen terug op ons telefoongesprek van 27/10/2021.Na een nieuwe analyse van uw dossier delen wij u mee dat wij ons standpunt behouden in dit dossier.Zoals medegedeeld was u garantie geldig tot november 2020.Wij kunnen geen positief gevolg geven op uw vraag.Wij beschouwen dit dossier dan ook als definitief afgesloten.Met vriendelijke groeten,Veronica FarruggioMedewerker Klachtendienst/ Collaborateur Service PlaintesVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334.93.52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn
R. P.
Naar: VAILLANT
DATA NOT AVAILABLE
R. P.
Naar: VAILLANT
Inmiddels is een uitgebreid verslag verstuurd naar de consumenten ombudsman. Ook alle relevante correspondentie en informatie van het moederbedrijf Vaillant GmbH @ Co KG uit Remscheid is bijgevoegd. Ik laat de gebruikers van Test/ Aankoop via deze site het resultaat kennen, zodra ik een reactie heb ontvangen op mijn ingezonden dossier. Wordt vervolgd......
R. P.
Naar: VAILLANT
Weer een update. Op mijn schrijven naar het moederbedrijf Vaillant GmbH @ Co KG in Duitsland, heb ik tot op heden nog geen reactie gekregen. Vaillant neemt het niet zo nauw met de klantenservice - dat is wel duidelijk. Wel heb ik een brief ontvangen van de consumenten ombudsman.........We hebben uw aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van een consumentengeschil goed ontvangen engrondig doorgenomen. Ik bevestig hierbij dat uw dossier volledig en ontvankelijk is.In een eerste fase maken wij uw dossier over aan de onderneming met de vraag om een onderbouwdstandpunt over te maken. Dit antwoord geeft aan dat mijn consumentenrecht geschaad is en dat Vaillant iets uit te leggen is. Kijken of Vaillant een grote jongen is met de sportiviteit om op haar standpunt terug te komen. Ik laat t.z.t. weer wat weten over de opvolging van Vaillant ( onderbouwd standpunt van de onderneming - volgens de consumenten ombudsman.
VAILLANT
Naar: R. P.
O.Ref/CM-V06967542Beste heer,Wij hebben U reeds meerdere malen de nodige info medegedeeld, zowel via het platform Test Aankoop, Ombudsdienst en ook reeds telefonisch de nodige info medegedeeld.Uw dossier werd reeds intern nagekeken en hebben u reeds het standpunt doorgegeven.Wij bieden een fabrieksgarantie onder voorwaarden van 2 jaar. De garantie is dan ook reeds verlopen waardoor wij geen positief gevolg geven op uw vraag en beschouwen het dossier dan ook als definitief afgesloten.Met vriendelijke groeten,LieveKlachtendienst medewerker - Collaborateur service plainteVaillantN.V. Vaillant S.A.Golden Hopestraat 151620 DrogenbosBelgiumPhone +32 2 334 93 52www.vaillant.beThink green before printing!Follow us!FacebookLinkedIn
R. P.
Naar: VAILLANT
Beste,U snapt het blijkbaar nog altijd niet. Inderdaad heeft u me inderdaad enkele keren - steeds hetzelfde - antwoord gegeven. Daarna - na lang wachten - ben ik nog eens gebeld met weer dezelfde uitkomst als hierboven door u weer maar eens vermeld. Vanwege uw mening en het afwijzing van het conform / non conform beginsel bij een ondeugdelijk product ( bijv een Vaillant ketel van 2 jaar (jong) die in 11 maanden 2 x kapot is) heb ik - als consument - de consumenten ombudsman gecontacteerd. Deze heeft in een schrijven mijn klacht als gegrond en ontvankelijk betiteld. De ombudsman gaat u nu vragen een onderbouwd standpunt te geven. Daar kunt u op antwoorden ...... dus het antwoord aan mij hierboven is niet relevant. Het voegt nl. niets toe. Tenzij het uw bedoeling is een soort van update te geven (van Vaillant.) Ik wacht gewoon de reactie van de ombudsman af en kom dan o.a. via dit forum weer een update geven.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten