Terug

VAB Rijbewijs terugkommoment, online datum beschikking terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. P.

Naar: VAB

06/11/2023

Beste, toen ik een boeking wou maken voor mijn verplicht terugkommoment voor mijn rijbewijs botste ik op het volgende probleem:Ik kreeg een reminder van deze opvolging en was blij dat ik nog net een datum vond die binnen de vooropgestelde termijn paste. Voor de som van 120 euro boekte ik mijn moment om 10u30. Deze zou duren tot 15u. Mijn voltooing van mijn boeking was meteen online te betalen, maar enkele minuten daarop zag ik dat ik om 15u elders moest zijn. Online stonden er op dat moment nog 10 vrije plaatsen open om te boeken, op dezelfde datum op een eerder uur namelijk om 8u30, wat perfect uit kwam. Onmiddellijk schreef ik een mailtje om deze boeking te verplaatsen naar een vrije plaats zoals online vermeld, maar het antwoord daarop was dat deze er niet zouden zijn. Ik keek nogmaals en ook na het uur van hun antwoord per mail stonden de 10 plaatsen ter beschikking om 8u30.Er stond online duidelijk dat die konden worden geboekt, maar in hun antwoord stond dat ik NIET ZELF (in hoofdletters) mocht omboeken, noch dat de online vrije plaatsen er waren. Het niet kunnen verplaatsen op die dag en verplicht worden om naar een andere dag te boeken zou betekenen dat ik een toeslag van 60 euro zou moeten betalen omdat mijn termijn verstreken was. Dit voelt als geldklopperij. Toen ik de gemaakte afspraak dan wou annuleren en een terugbetaling suggereerde zodat ik alsnog zelf de open plaats kon boeken, was het antwoord:Ik stel voor dat u een andere datum kiest, want terugbetaling kan nietZe lieten weten dat ik tot 7dagen ervoor een latere datum en dus duurdere datum kon kiezen.De boeking is steeds op eigen verantwoordelijkheid en altijd bindend, er is geen herroepingsrecht hierop van toepassing Mijn vraag is dus, Is dit zo? Hoe kan dit? Ik koop en dienst en kan niet inruilen na onmiddellijke aankoop? Mag een open plaats geweigerd worden als die duidelijk online ter beschikking staat?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform