Geachte,Mijn inbouwvaatwasser van zes jaar oud is dit weekend defect geraakt door een kapotte printplaat, wat zichtbaar was door brandsporen bij het verwijderen van het frontpaneel.Ik heb contact opgenomen met Miele op 8 november, maar hun servicekosten zijn onredelijk: 100 euro voorrijkosten maar daarna 36 euro per extra kwartier! Een nieuwe printplaat kost bij hen ongeveer 500 euro, en hun vast hersteltarief van 325 euro dekt deze kosten niet. Dit brengt de totale kosten op het niveau van een nieuwe vaatwasser van een ander merk. Het is teleurstellend dat een vaatwasser van Miele slechts zes jaar meegaat. Toen ik de technische dienst belde om dan maar een schema van de printplaat te vragen voor zelftesten, kreeg ik te horen dat ze deze informatie niet konden verstrekken.Ik ben ook teleurgesteld dat de eerste medewerker die ik sprak gedurende 10 minuten (werkelijk!) alleen maar de algemene voorwaarden voorlas, wat op zijn minst gezegd onnodig was. De persoon die me 'hielp' met het schema van de printplaat sprak daarentegen alleen Engels.Ik ben dan ook zeer ontevreden over de geboden service, vooral gezien de hoge prijs van de vaatwasser. Als ik meer betaal dan bij andere merken, verwacht ik dat de levensduur langer is dan zes jaar, of dat eventuele problemen worden opgelost op kosten van Miele. Andere merken bieden vaatwassers met garanties van vijf jaar voor een fractie van de prijs van Miele. Het prijsverschil voor printplaten is ook opvallend hoog. M.a.w. vijf keer zoveel als bij andere merken...