Geachte mevrouw/heer,
Op 2 juli 2023 kocht ik een Miele vaatwasser in uw winkel en betaalde ik er 1168,99 euro voor.
Na 13 maanden vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek, kwam er een Miele-expert langs die het niet functioneren van de vaatwasser, op onze kosten, oplosten én volgende problemen signaleerde die te maken hadden door een foute installatie door u(w onderaannemer):
"
toestel zou de automatische deur opener niet kunnen bedienen.
na inspectie blijkt dat de instalateur (via mediamarkt) niet de juiste schroeven en schroef afdichtingen heeft gebruikt om toestel vast te zetten in de
kast.
doordat er verkeerde schroeven zijn gebruikt is er ook een deuk in de binnenkant van de deur ontstaan
(schroef was los gekomen)
toestel staat ook niet netjes uitgelijnd.
er is ook geen condensfolie onder het blad ivm het opstijgend vocht als de deur open gaat
(aanrechtblad is van hout)
"
Op 01/08/2024, 17/08/2024, 29/08/2024, 11/09/2024, 12/09/2023, 23/09/2024, 24/09/2024, 02/10/2024, 17/10/2024, e-mailde ik u om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, herstelling van het product onder garantie te vragen.
OP mijn verzoek is er nog steeds niet gereageerd. Dat beschouw ik als een afwijzing.
Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld en uiterlijk binnen de 14 dagen om herstelling van het product (een regelmatige installatie door een Miele-expert, dan wel om vervanging of terugbetaling van de koopprijs.
Met vriendelijke groet,
Bijlagen:
· Orderbevestiging
· Betalingsbewijs