Terug

Vaatwas heeft nooit gewerkt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Herstelling

Klacht

K. D.

Naar: KREFEL

29/08/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 23/07 kocht ik een inbouwvaatwasser Samsung DW60BG730B00ET in uw winkel en betaalde ik er €649 voor. Onmiddellijk vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft. Maar we dachten dat we potentieel nog wat moesten wennen aan het toestel, en er misschien een ander programma moest gekozen worden. Meer specifiek is het probleem het volgende: het toestel wast zeer slecht af en vaatwastabletten lossen niet op. Tussen 31/07 en 10/08 werd het toestel niet gebruikt wegens vakantie. Na onze vakantie, op 12/08, heb ik u een e-mail gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren. Een technieker van Samsung kwam langs op 21/08, maar kon het defect niet herstellen. Er werd een nieuwe afspraak gemaakt voor 27/08, en er werd een herstelling uitgevoerd. Ondertussen heeft het toestel tweemaal op gestaan, telkens met hetzelfde slechte resultaat als voordien: meer dan de helft van de vaat is niet of slecht afgewassen, en vaatwastabletten lossen niet of onvolledig op. In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen. Met vriendelijke groet, Kristof De Smet. Bijlagen: • Orderbevestiging • Betalingsbewijs

Berichten (2)

K. D.

Naar: KREFEL

02/09/2024

Geachte mevrouw/heer, Ondertussen werd ik opnieuw gecontacteerd om een poging te doen om het toestel te herstellen. Voor mij is dit geen afdoende oplossing. Ik heb betaald voor een nieuw, werkend toestel, en momenteel is dat toestel al onbruikbaar sinds meer dan een maand. Rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het product zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs. Mvg, Kristof De Smet.

Bemiddeling door Testaankoop 02 september 2024

KREFEL

Naar: K. D.

05/09/2024

Hallo,We hebben je aanvraag goed ontvangen.Bij het nakijken van jouw dossier kunnen we vaststellen dat we op 29/08/2024 nogmaals het nodige hebben opgevraagd bij Samsung.Ze zijn momenteel met jouw dossier aan de slag en zullen ons onmiddellijk op de hoogte brengen van de volgende stappen.Ik heb ook Samsung in cc geplaatst van deze aanvraag, zodat ze ook op de hoogte zijn van jouw klacht.[718792] AANVRAAG HERSTELLING - IH - 24072306806862 - DW60BG730B00ETMet vriendelijke groeten,Bien à vous,JanaCustomer Happiness Teammemberkrefel.beKrëfel nv Steenstraat 44 B-1851 Grimbergen--------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform