Terug

V-test via de Vreg

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

G. D.

Naar: ELEGANT

24/04/2025

Beste, Ik heb adhv de berekening bij de Vreg een omschakeling gevraagd van het tarief maar nu merk ik dat dit veel duurder uitkwam dan mijn oorspronkelijk tarief. Hoe kan dit en waarom ben ik hiervan niet op de hoogte gebracht bij de verandering? Graag meer uitleg hierover en herziening van mijn afrekening.

Berichten (4)

ELEGANT

Naar: G. D.

29/04/2025

Beste, Wij hebben de klacht goed ontvangen omtrent de tarieven voor klantennummer K2041206-35. Aangezien wij uitsluitend jaartarieven aanbieden, zal er twee maanden voordat het huidige tarief afloopt, automatisch een voorstel voor een contractvernieuwing worden verstuurd. Dit voorstel bevat het voordeligste tarief dat op dat moment beschikbaar is. Onze tarieven wijzigen regelmatig. Wanneer er tussentijds een voordeliger tarief beschikbaar is, wordt dit steeds vermeld op onze website. Indien u merkt dat er een aantrekkelijker tarief wordt aangeboden, vernemen wij dit graag zodat wij een tariefwijziging voor u kunnen doorvoeren. Bij het nakijken van uw dossier stel ik vast dat er inmiddels een prijsberekening is opgemaakt en verstuurd naar de heer Dubois. Op basis hiervan is het tarief Elegant Smart Flex toegepast, zowel voor aardgas als elektriciteit. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Met vriendelijke groeten, Virginie Elegant Kleine Nieuwedijkstraat 53/2 2800 Mechelen www.elegant.be Instagram Elegant Facebook-pagina Elegant ------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- Van: klachten@test-aankoop.be Ontvangen: Thu Apr 24 2025 15:00::43 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd) Aan: welkom@elegant.be Onderwerp: V-test via de Vreg � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �

G. D.

Naar: ELEGANT

29/04/2025

Beste, dit wil zeggen dat de verantwoordelijkheid volledig bij de klant ligt. Ik vind persoonlijk, als er een tariefwijziging in de loop van het jaar wordt doorgevoerd aan een bepaald product waar een klant is op ingeschreven, de klant hiervan persoonlijk moet op de hoogte gebracht worden. Zo dient de V-test bij de Vreg tot niets. Kan ik een herziening van mijn factuur krijgen? Wij zijn reeds sinds enkele jaren reeds klant bij jullie.

G. D.

Naar: ELEGANT

20/05/2025

Graag nog een antwoord op mijn vraag aub?

ELEGANT

Naar: G. D.

30/05/2025

Beste, Ik heb je klacht goed ontvangen over de tariefwijziging voor het leverpunt in Nederename op naam van Dubois. Het tarief werd gewijzigd op 01/05/2025. Zoals eerder aangegeven, wordt het bedrag niet automatisch aangepast. Ik heb dit nu manueel aangepast naar €169,15. Dit nieuwe bedrag zal ingaan vanaf 01/06/2025. Onze excuses voor de late reactie en afhandeling van je klacht. Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Met vriendelijke groeten, Virginie Elegant Kleine Nieuwedijkstraat 53/2 2800 Mechelen www.elegant.be Instagram Elegant Facebook-pagina Elegant ------------------- Oorspronkelijk bericht ------------------- Van: klachten@test-aankoop.be Ontvangen: Tue May 20 2025 10:45::59 GMT+0200 (Midden-Europese zomertijd) Aan: welkom@elegant.be Onderwerp: Nieuw bericht van GREET D � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � � �


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform