Op 3 September 2022 kocht ik bij Coolblue de Apple AirPod Pro’s (draadloze oortjes om muziek met te luisteren en telefoongesprekken te voeren). Na enige tijd klonken ze niet meer zoals het zou moeten, maar dit probleem was niet groot genoeg om me te engageren deze terug te sturen voor herstelling. Enkele maanden geleden begon een tweede probleem, de linker zijde wilde 80% van de tijd niet meer opladen, wat erg lastig is voor draadloze oortjes en ze onbruikbaar maakt.Ik heb deze aangemeld om te herstellen bij Coolblue, enkele dagen nadat ik ze terug gestuurd hebt kreeg ik volgende melding per mail: Hi, unfortunately a defect has been detected on your AirPods Pro. This is defective: Audio problems. In order for your product to function properly again, the following must be replaced: Both AirPods. The repair is out of warranty because there is a lot of dirt and earwax on the inside of both AirPods.” — De reparatiekosten zijn daardoor € 258,00.Kort gezegd, omdat de oortjes vuil zijn vallen ze buiten garantie en moeten ze vervangen worden. Kostprijs 258 euro, terwijl ik deze origineel aangekocht heb voor 216,99 euro.Ik heb menig maal proberen te redeneren met de klantendienst, eerst via de chat, daarna via mail bij de klachtendienst, maar zij blijven me hetzelfde zeggen, dat het mijn fout is dat ze stuk zijn.Ik heb deze oortjes, net zoals al mijn elektrisch materiaal, met veel zorg behandeld. Mijn vorige oortjes (met draad) van het merk Shure zijn inmiddels 12 jaar oud en werken nog steeds helemaal perfect.Ik ben de eerste om toe te geven dat ik zelf iets stuk heb gedaan, maar dit gaat me toch wel iets te ver.In bijlage het e-mail verkeer met de klachtendienst en de mail die ik van Coolblue zelf ontvangen heb.Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen in deze situatie.Alvast heel erg bedankt & groeten,Wim Voets