Terug

UPS verzending maakt 'Express' niet waar...

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: UPS

31/05/2021

Beste,Ik kocht op 14/5/21 bij een bedrijf in de USA een aantal wisselstukken die ik dringend nodig had. De wisselstukken werden met UPS WORLDWIDE EXPEDITED naar mij verstuurd, wat 3-5 werkdagen in transit zou garanderen.Op 21/5 kreeg ik van UPS een sms met vraag om import fees te betalen (173 euro). Deze heb ik meteen online betaald en ik kreeg meteen een sms van UPS met de bevestiging dat de fees betaald waren en de verzending nu onderweg was naar mij. De tracking van mijn shipping nummer bleef echter op de UPS tracking site telkens als boodschap geven Check back tomorrow for an updated delivery date. Weer een week later, op 28/5 belde ik met de customer service die aangaf dat mijn zending vast zat omdat er een BTW nummer van mij nodig was. Ik heb geen BTW nummer (ben particulier) en daarop heeft de behulpzame helpdesk medewerker een bericht gestuurd dat mijn zending vrijgegeven mocht worden.Ondertussen zijn we ruim 2 weken na de verzending van mijn wisselstukken in de VS en ik heb ze nog steeds niet. Ik heb een premium betaald aan UPS voor een snelle verzending omdat ik op de wisselstukken zit te wachten. Mijn invoerrechten liggen hoger dan als ik een goedkopere shipping had gekozen.Had UPS mij even snel gecontacteerd ivm het ontbreken van informatie als dat ze gedaan hebben voor het betalen van import fees dan was deze zending al lang bij mij geweest. In plaats daarvan heb ik zélf na een week het initiatief moeten nemen om te horen wat er aan de hand is. Het is niet dat ze mij niet contacteren: via sms en email had ik voor deze zending al berichten gekregen!Het zou UPS sieren als ze in deze excuses aanbiedenen op zijn minst het financiële verschil tussen een Expedited en een Standaard Saver shipment terugbetalen. De verloren tijd zal UPS niet kunnen goedmaken, maar ik weiger te betalen voor een express service die UPS niet eens waarmaakt!

Berichten (3)

M. D.

Naar: UPS

04/06/2021

DATA NOT AVAILABLE

M. D.

Naar: UPS

23/06/2021

DATA NOT AVAILABLE

M. D.

Naar: UPS

30/06/2021

Beste UPS,Waarom houden jullie mij al sinds mei aan het lijntje over de levering van mijn pakket (tracking nr 1Z2343756767805655)? Telkens als ik contact met de customer service heb kan niemand me zeggen wat er aan de hand is, dat er een case opgemaakt is en dat ik zal moeten wachten tot UPS me contacteert. Dat laatste is nog nooit gebeurd, ondanks dat jullie mijn email en gsm nummer hebben.MAAR WAT NOG ERGER IS: deze morgen ontdekte ik per toeval dat mijn pakket niet meer naar mij onderweg is, maar teruggestuurd naar de verzender in de USA!!!! Waarom doen jullie dat? Waarom wordt ik daar niet over geïnformeerd? Waarom moet ik anderhalve maand wachten om dan plots zoiets mee te maken? Hoe gaan jullie dit verder oplossen???


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform