Terug

UPS eist dubbele betaling factuur

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. V.

Naar: UPS

25/08/2020

Beste,Op 13 juli 2020 ontving ik van UPS een pakket van Enchroma. Op 16 juli 2020 kwam dezelfde courier van UPS opnieuw langs en meldde mij dat ik douanekosten diende bij te betalen ter waarde van €72,64 voor de levering van het pakket 3 dagen eerder. Ik wou dit meteen doen via mijn telefoon & Payconiq maar de courier meldde dat ik dat cash diende te betalen. Ik had op dat moment onvoldoende cash geld. De courier meldde dat hij de volgende dag zou terugkeren.Op 17 juli 2020 kwam opnieuw dezelfde courier van UPS langs om de betaling te ontvangen. Ik betaalde €72,70 cash (dus teveel) en kreeg geen wisselgeld terug. De courier schreef op zijn document met het trackingnummer de datum: 17/07/2020, zijn naam: Andreev Biser Regu, en het bedrag 72,64€. Daarnaast plaatste hij zijn handtekening.Op 23/07/2020 ontving ik Factuur 2020018065 van UPS om de douane kosten (€72.64) nogmaals te betalen. Ik belde naar UPS maar hun telefoondienst is niet actief wegens corona en ik diende een email te sturen. Ik heb op 23/07/2020 een email verzonden naar UPS (befcrflemish@ups.com) met alle info hierboven en scans van de factuur en het bewijs van cash betaling met de handtekening van de courier.Op 29/07/2020 ontving ik een email van UPS (codbenelux@ups.com) met daarin de boodschap dat er geen cash betaling ontvangen werd voor factuur 2020018065, vergezeld met de vraag bewijs van betaling op te sturen.Op 30/07/2020 verzond ik opnieuw een email naar UPS (codbenelux@ups.com) met daarin het bewijs van cash betaling.Ik ontving geen antwoord op deze laatste email van UPS.Op 24/08/2020 ontving ik een nieuwe factuur van UPS met nummer 2020697221 met daarop een bijkomend bedrag voor de late betalingstoeslag van €5,81Aangezien ik de oorspronkelijke factuur cash betaalde aan de courier beschouw ik factuur 2020018065 als betaald.Bijkomend zijn de extra kosten (factuur 2020697221) voor een te late betaling van factuur 2020018065 onterecht aangezien ik deze reeds betaalde (nog voor factuur 2020018065 werd verzonden) en hier een betalingsbewijs voor heb. Hieruit volgend is factuur 2020697221 onterecht.Ik wens van UPS de bevestiging te krijgen dat factuur 2020018065 reeds betaald werd en dat factuur 2020697221 geannuleerd wordt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform