Terug

Uitvoeren van wijziging naar Fiber

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. H.

Naar: Proximus

17/07/2023

Beste, op 23/6 had ik met Proximus telefonisch contact om als trouwe Proximus klant, over te stappen van een gewoon Proximus Flex Netflix pakket naar een Flex Fiber Netflix pakket. Ik maakte een afspraak en kreeg, samen met het contractvoorstel, een mail met de bevestiging van de uitvoering van de wijziging op 12/7/2023 tussen 8u00 en 12u30. De afgesproken dag is er echter niemand opgedaagd en nam ik omstreeks 13u contact op met Proximus. De persoon aan de telefoon zei me dat ze soms later kwamen en dat ik geduld moest hebben. Omdat ik al verschillende dagen verlof heb opgeofferd voor heel het Fiber-verhaal, was ik hier niet mee gediend en vroeg ik wat er ging gebeuren als er om 15u nog niemand was. De man zei me dat hij zelf om 15u ging bellen om te horen of er iemand was. Om 17u heb ik zelf teruggebeld omdat ik niets hoorde of niemand zag. Ik werd 4x doorgeschakeld naar een andere werknemer en moest steeds opnieuw mijn verhaal doen. Uiteindelijk had ik een verantwoordelijke van de techniekers aan de lijn die me zei dat de technieker niet gratis zou zijn en er iemand kon komen vanavond als ik ervoor betaalde. Ik zei dat de service wel gratis was en ik niet ging betalen. Toen stelde hij voor het via de telefoon in orde te maken (hij ging me er wel door loodsen) maar ook dit was geen optie vermits er andere apparatuur (oa wifi-versterkers) nodig zijn. Ik vroeg of het mogelijk was een nieuwe afspraak te maken en om een technieker op een andere dag, na 18u te sturen want dat ik pas dan thuis was van het werk. Dit zou uiteindelijk geen probleem zijn. Hij ging achterhalen wat er fout was gelopen en beloofde me de volgende dag terug te bellen om toelichting te geven en een nieuwe afspraak te maken. Na ons telefoontje kreeg ik om 17u31 een mail van Proximus dat we nog niet waren ingegaan op hun aanbod om over te schakelen naar Fiber (ondanks de vorige mails en bevestigingen).De volgende dag (13/7) heb ik niets van Proximus gehoord en zelf gebeld rond 18u. De dame aan de lijn zei me dat ze me niet kon helpen maar ging mijn vraag doorspelen aan de betrokken dienst die me gingen terugbellen voor 22u diezelfde dag. Opnieuw niets gehoord.Vrijdag 14/7 om 12u45 ben ik gebeld geweest door een Proximus nummer maar was ik aan het werk en kon ik niet antwoorden. Maandag 17/7 om 18u18 zelf terug contact opgenomen met Proximus. Die vertelden me dat er een afspraak ingepland stond voor morgen (18/7) om 8u. Dit is niet gecommuniceerd en ik moet werken en ben dus niet thuis. Ze konden echter geen nieuwe afspraak voor me inplannen dus moest ik zelf morgen nog maar eens terugbellen. Toen ik zei dat ik telkens van het kastje naar de muur werd gestuurd en dit echt niet meer kon appreciëren, kreeg ik een kort en eerder bot antwoord van de medewerker dat hij er ook niet aan kon doen en ik gewoon morgen nog maar eens moest proberen...Ik ben echt niet gediend van de service en manier van werken van Proximus in deze situatie en wil daarom een klacht indienen. Ik heb een dag verlof moeten opnemen om aanwezig te zijn en heb ondertussen al veel tijd geïnvesteerd in het zelf proberen op te lossen van de problemen (nieuwe afspraak maken) maar dit lukt blijkbaar niet. Ik verwacht minstens een compensatie/tegemoetkoming voor de verloren verlofdag waarop ik de hele dag thuis heb zitten wachten.

Berichten (2)

Proximus

Naar: Y. H.

10/08/2023

Beste,Naar aanleiding van dit dossier zijn we een onderzoek gestart, van zodra we meer nieuws hebben, nemen we contact op.Mvg,ElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-07-17-21.51.46.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921000219195]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921000219195]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

Proximus

Naar: Y. H.

10/08/2023

Beste,Naar aanleiding van dit dossier zijn we een onderzoek gestart, van zodra we meer nieuws hebben, nemen we contact op.Mvg,ElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-07-17-21.51.46.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921000219195]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921000219195]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform