Terug

Uitvallijst Fluvius

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. L.

Naar: FLUVIUS

05/03/2024

Hoi. Wij zijn blijkbaar bij de gedupeerde van de uitval lijst van fluvius. Hierbij tracht ik reeds 9 maanden via heel veel telefoontjes, klachtendossiers en andere media tot een oplossing te komen.Ik tracht reeds 9 maand van energieleverancier te veranderen vanwege onnodig hoge energieprijzen die ik momenteel betaal, maar dit is niet mogelijk omdat Fluvius met softwareproblemen zit. Hierbij is de gasteller terecht gekomen op een uitvallijst en het oplossen is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat ik niet kan overstappen en te hoge energieprijzen blijf betaal.De schade van onnodig hoge tarieven ten gevolge van derde wens ik vergoed te zien, alsook wens ik het probleem definitief verholpen.Ik wil hierbij geen genoegen nemen na 9 maand met nog eens een antwoord wij zijn hier prioritair aan bezig en kunnen u momenteel niet verder helpen, u zult nog even moeten wachten.Gewenst oplossingHerziening van de factuurSchadevergoedingHerstelling

Berichten (6)

FLUVIUS

Naar: F. L.

07/03/2024

Beste heer LemeyIk heb uw melding goed ontvangen.U heeft op 09.02.2024 een antwoord van mij mogen ontvangen.Ik begrijp dat u een schadevergoeding wenst omwille van uw geblokkeerde EAN-code van aardgas.Deze situatie is uiteraard niet leuk maar heeft in essentie enkel een uitstel van bepaalde scenario's tot gevolg.Uw EAN is geblokkeerd zonder verlies van gegevens of rechten. Als u dit wenst, kan u alsnog retroactief wisselen van leverancier. Deze afspraak werd samen met de leveranciers gemaakt omwille van de uitzonderlijke situatie met betrekking tot geblokkeerde toegangspunten. In dit geval dient u wel binnen het jaar actie te ondernemen, dus als u een energiecontract wil laten starten tot 1 jaar terug, dan neemt u best zo snel mogelijk contact op met uw energieleverancier naar keuze.Het tijdstip waarop uw leverancierswissel doorgaat, is wel later dan gewoonlijk. In dit geval kan Fluvius de situatie volledig rechtzetten. Er is wel het ongemak van de vertraging maar in principe is er geen financieel gevolg voor u. Er zal geen schade zijn omdat de data en aanvragen niet verloren gaan door dit probleem. Vanaf de deblokkering van uw EAN kan de leverancierswissel alsnog retroactief doorgaan met rechtzetting van de financiele gevolgen.Ik hoop u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben. Zoals aangegeven in mijn eerdere mail, blijf ik uw dossier opvolgen. Van zodra uw EAN-code gedeblokkeerd is, zal ik u hierover inlichten.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

F. L.

Naar: FLUVIUS

08/03/2024

Beste,De energieleverancier heeft al gereageerd dat hij geen overnames ouder dan 6 maand doet. Er is hier dus wel degelijk sprake van een schade vanwege fout bij Fluvius. Graag had ik hier reactie op ontvangen.Alvast bedankt.

F. L.

Naar: FLUVIUS

22/03/2024

Beste,Krijg ik hier nog een reactie op?

FLUVIUS

Naar: F. L.

25/03/2024

BesteIk heb dit nagevraagd bij het diensthoofd van de afdeling Marktwerking.Deze afspraak van de retroactieve leverancierswissel werd effectief afgesproken. De communicatie werd destijds verstuurd door Atrias richting de energieleveranciers. Het is mogelijk dat bepaalde partijen niet volledig op de hoogte zijn van deze regeling.Kan u mij laten weten over welke energieleverancier dit gaat? Naar welke leverancier wenst u over te stappen?Onze afdeling Marktwerking kan contact opnemen met deze leverancier om meer informatie te geven over de retroactieve leverancierswissel.Bedankt voor de info!Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: F. L.

17/09/2024

BesteNaar aanleiding van uw contact met ons callcenter.U meldt mij dat uw EAN-code van aardgas nog steeds geblokkeerd wordt.Dit is inderdaad nog het geval. Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code vrij te geven niet het gewenste resultaat opleveren. Ik heb zeker begrip voor uw frustraties.Ik heb nogmaals de geblokkeerde EAN-code bezorgd aan een data-expert. De geblokkeerde EAN-codes worden case per case bekeken en vaak moeten er manuele pogingen ondernomen worden om een EAN-code vrij te geven. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Zoals eerder gemeld kan ik geen termijn meegeven wanneer dit probleem is opgelost.Hoewel ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is, kan ik het probleem met uw geblokkeerde EAN-code niet zelf oplossen. Ik kan dit enkel doorgeven aan de experten.U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur. Via deze link kan u ook de veelgestelde vragen over deze problematiek terugvinden.Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.beVan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Verzonden: maandag 25 maart 2024 10:55Aan: klachtenbox@test-aankoop.beCC: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: RE: Klacht - Uitvallijst Fluvius - (CPTBE01981911-07) - 2e lijnsklacht: 2000027369BesteIk heb dit nagevraagd bij het diensthoofd van de afdeling Marktwerking.Deze afspraak van de retroactieve leverancierswissel werd effectief afgesproken. De communicatie werd destijds verstuurd door Atrias richting de energieleveranciers. Het is mogelijk dat bepaalde partijen niet volledig op de hoogte zijn van deze regeling.Kan u mij laten weten over welke energieleverancier dit gaat? Naar welke leverancier wenst u over te stappen? Onze afdeling Marktwerking kan contact opnemen met deze leverancier om meer informatie te geven over de retroactieve leverancierswissel.Bedankt voor de info!Met vriendelijke groeten,Kris VermeerschKlachtencommissieBrusselsesteenweg 1999090 Mellewww.fluvius.beVan: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 8 maart 2024 8:23Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.beOnderwerp: Klacht - Uitvallijst Fluvius - (CPTBE01981911-07) s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: F. L.

18/12/2024

Beste Naar aanleiding van onderstaande mail en bijhorende referenties FDBCK/GA/LATE F/2024/ 6826LEMEY en CPTBE01981911-07. Voor dit toegangspunt werd een nieuwe EAN-code (541448860023968121) voor aardgas opgemaakt. In samenspraak met de energieleverancier werden de contracten overgezet op de nieuwe EAN-code. De energieleverancier heeft via de nieuwe EAN-code de nodige marktberichten ontvangen voor opmaak van de facturatie. Het is wel mogelijk dat de leverancier deze gegevens nog dient te verwerken. In bijlage voeg ik de communicatie over de creatie van een nieuwe EAN, tussen Fluvius en de klant, toe. Met vriendelijke groeten, Kris Vermeersch Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199 9090 Melle www.fluvius.be Van: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Verzonden: dinsdag 17 september 2024 11:03 Aan: klachtenbox@test-aankoop.be CC: Fluvius - Klantendienst - Klachtencommissie fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: RE: Klacht - Uitvallijst Fluvius - (CPTBE01981911-07) Beste Naar aanleiding van uw contact met ons callcenter. U meldt mij dat uw EAN-code van aardgas nog steeds geblokkeerd wordt. Dit is inderdaad nog het geval. Het spijt me dat de pogingen om uw geblokkeerde EAN-code vrij te geven niet het gewenste resultaat opleveren. Ik heb zeker begrip voor uw frustraties. Ik heb nogmaals de geblokkeerde EAN-code bezorgd aan een data-expert. De geblokkeerde EAN-codes worden case per case bekeken en vaak moeten er manuele pogingen ondernomen worden om een EAN-code vrij te geven. Het oplossen van deze zeer complexe cases neemt veel tijd in beslag. Zoals eerder gemeld kan ik geen termijn meegeven wanneer dit probleem is opgelost. Hoewel ik begrijp dat dit niet het gewenste antwoord is, kan ik het probleem met uw geblokkeerde EAN-code niet zelf oplossen. Ik kan dit enkel doorgeven aan de experten. U kan de stand van zaken opvolgen via volgende link: s:www.fluvius.be/nl/factuur-en-tarieven/vertraging-energiefactuur. Via deze link kan u ook de veelgestelde vragen over deze problematiek terugvinden. Met vriendelijke groeten, Kris Vermeersch Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199 9090 Melle www.fluvius.be Van: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Verzonden: maandag 25 maart 2024 10:55 Aan: klachtenbox@test-aankoop.be CC: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: RE: Klacht - Uitvallijst Fluvius - (CPTBE01981911-07) - 2e lijnsklacht: 2000027369 Beste Ik heb dit nagevraagd bij het diensthoofd van de afdeling Marktwerking. Deze afspraak van de retroactieve leverancierswissel werd effectief afgesproken. De communicatie werd destijds verstuurd door Atrias richting de energieleveranciers. Het is mogelijk dat bepaalde partijen niet volledig op de hoogte zijn van deze regeling. Kan u mij laten weten over welke energieleverancier dit gaat? Naar welke leverancier wenst u over te stappen? Onze afdeling Marktwerking kan contact opnemen met deze leverancier om meer informatie te geven over de retroactieve leverancierswissel. Bedankt voor de info! Met vriendelijke groeten, Kris Vermeersch Klachtencommissie Brusselsesteenweg 199 9090 Melle www.fluvius.be Van: klachtenbox@test-aankoop.be klachtenbox@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 8 maart 2024 8:23 Aan: Fluvius - Klachtencommissie Functional Mailbox fluvius-Klachtencommissie@fluvius.be Onderwerp: Klacht - Uitvallijst Fluvius - (CPTBE01981911-07) s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform