Terug

uitvallen van internet + niet activeren van nieuwe modem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. W.

Naar: Telenet

08/02/2023

Maandag 6/2/2023 belde ik Telenet omtrent voortdurend uitvallend internet (wachttijd aan de telefoon 31 minuten!). Volgens hen lag dat aan de modem die moest vervangen worden. Ik ben in de winkel te Tienen op de Albertvest een nieuwe modem gaan halen, maar die moet door Telenet geactiveerd worden. De winkelbediende probeerde dit gedurende een half uur maar dit lukte niet. Geen nood, ze stuurden mij terug naar huis met een nieuwe modem (die ik moest installeren) en zouden mij dezelfde dag nog contacteren. Na een paar uur nog niks gehoord, dus opnieuw zelf gebeld (wachttijd opnieuw 30 minuten!). Een dame op het hoofdkantoor zei mij dan dat ik maar de oude modem moest terugplaatsen, dan hebt u tenminste af en toe internet. Ook deze dame beloofde dat men mij zou terugbellen en het probleem spoedig oplossen, maar ik wacht nog altijd. Ik belde eveneens naar de winkel, doch daar kon men mij evenmin helpen.De volgende dag heeft mijn zoon nog gebeld, eveneens zonder resultaat.Een modem activeren kan voor een telecom bedrijf toch geen zware opdracht zijn die dagen tijd moet nemen.Wanneer men erin slaagt na lang wachten bij Telenet iemand te bereiken, reageert de persoon aan de lijn steeds begripvol en zelfs vriendelijk, maar daarna gebeurt niks. Als men harder aandringt, verwijst men naar een achterliggend team, dat zal terugbellen, wat nooit gebeurt. Die bediendes lijken speciaal opgeleid om mensen met een kluitje in het riet te sturen. Wat bij Telenet wel goed werkt is de facturatie, als het daarop aankomt is dit inhalige bedrijf een voorbeeld van stiptheid.Voor het overige: belabberde dienstverlening en incompetentie als handelsmerk.Door deze incompetentie van Telenet, kan ik momenteel niet thuis werken, zodat ik dagelijks uren op de trein zit om op kantoor te werken. Wanneer gaat Telenet die modem nu activeren?Heb ik recht op een terugbetaling van mijn factuur als vergoeding voor gebruiksderving en geleden schade?Gelieve deze klacht openbaar te maken om andere gebruikers te beschermen.

Berichten (3)

Telenet

Naar: H. W.

09/02/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=owCg2g_4ZOA%2BjG1lCUOttBKhPK9jkIVBC3OC4b3VqrF%2BdFSxHTM7lBYidHFSKOdGU4_X_5QAWtgXvU8HEQa%2BOymIPLZooO

Telenet

Naar: H. W.

10/02/2023

Lees deze e-mail op s:comm.telenet.be/optiext/optiextension.dll'ID=owCg2g_4ZOA%2BjG1lCUOttBKhPK9jkIVBC3OC4b3VqrF%2BdFSxHTM7lBYidHFSKOdGU4_X_5QAWtgXvU8HEQa%2BOymIPLZooO

H. W.

Naar: Telenet

10/02/2023

Ik krijg jullie bericht niet open. Gelieve communicatie te voeren via hugo.wilmaerts@hotmail.com. Als jullie mijn modem ten laatste morgenochtend niet geactiveerd hebben, vertrekt een aangetekende ingebrekestelling en zal ik een hogere schadevergoeding eisen. Mijn enigste vraag is, dat jullie mijn internet herstellen, waarvoor ik jullie maandelijks betaal. Is dat echt te hoog gegrepen?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform